De duminică, tramvaiele nu vor mai circula pe Frunzei şi Oţelarilor
Foto: Foto: Sorin Pană

De duminică, tramvaiele nu vor mai circula pe Frunzei şi Oţelarilor
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Potrivit şefului Direcţiei de Programe şi Proiecte Europene, Costel Hanţă, Curtea de Apel Galaţi a respins ca nefondate contestaţiile cu privire la atribuirea contractului de modernizare a străzilor Oţelarilor, Stadionului, Frunzei şi Gheorghe Asachi, în valoare totală de 47 de milioane de lei, contract atribuit  Asocierii SC Max Boegl România SRL - SC Tancrad SRL.

Ca atare, de luni, tramvaiele nu vor mai circula pe Frunzei şi Oţelarilor. Potrivit directoarei Transurb, Genica Totolici, încă de duminică noapte se va opri tensiunea şi va fi demontat firul de contact, pentru ca luni dimineaţă să poată începe lucrările. Tramvaiele care circulă pe liniile 5, 7, 39 şi cursele speciale Micro 19 – ArcelorMittal vor întoarce la Stadionul Oţelul. Călătorii din ambele sensuri vor fi transbordaţi cu autobuzele care vor circula din şase în şase minute pe ruta: capătul liniei de tramvai – Liceul Auto şi retur.

Citit 3800 ori Ultima modificare Vineri, 23 Martie 2012 21:29

11 comentarii

  • postat de Bogdan
    Duminică, 25 Martie 2012 10:42
    ptr dl. Stefan Badita

    in Budapesta tramvaiele (ca si metroul lor) sunt de 2 feluri:
    - jalnice, cu terasament bun
    - antice, cele galbene, cu care merg turistii "for fun" (zgomotoase, dealungul Dunarii, capacitate mica)
    Budapesta = exemplu prost la transportul in comun.

    Viena in schimb, are tramvaie. Multe.
    Dar liniile sunt impecabile. Nici nu le simti cand intra in statie. Multe circula prin centrul istoric. Eu stau la 8 minute de linia de tramvai si aud cand intoarce in 19 tramvaiul.

    In Bologna Ital tramvaiele au roti de cauciuc.

    Pe unde am calatorit afara foarte mult, tramvaie exista dar cu o cale de rulare impecabila.
    Chiar si la noi, Timisoara, Oradea au tramvaie dar nu sparg trezesc locatarii cand trec.

    Sunt pentru transportul eco. Dar eco in Galati inseamna sol lutos, care fuge, terasamentul costa cat jumate din necesarul de troleibuze.

    Vezi cum arata Str. Basarabiei. Intre Domneasca, Traian si COSBUC e JALE. DURERE. Recent refacuta portiune intre Cosbuc si Pta Energiei s-a stricat la imbinarea intre metalul caii si ciment. S-a decopertat. Iar traversarea Ptei Energiei cu masina impune oprirea peste liniile de tramvai.

    Dar Traianul din Piata pana la Baia Comunala?

    In Galati se fura masiv. Otelarilor va iesi dupa 2 ani (enorm ptr distanta scurta) ca si Basarabiei.

    In prafuitul si santierul numit Braila (aproape paralizat) va iesi o treaba foarte buna. Chiar daca vor circula aceleasi vechi tramvaie.
    Dar cu costuri fabuloase ptr posibilitatile
    acestui oras.
    0
    0
    Raportează
  • postat de gheorghe
    Duminică, 25 Martie 2012 10:13
    Tramvai :
    1. Cand se blocheaza-strica un tramvai aflat pe traseu cum se procedeaza mai "ecologistilor" ?
    2. La Galati stam pe strat de loess - nu ne comparam - strat de pamant friabil si cu evolutii rapide in structura.
    3. Tramvaiele sunt conduse de vatmani - deci nu de soferi, cum ar trebui pe strazile aglomerate ale unui oras - astfel tramvaiele nu cedeaza nimanui trecerea, sunt trenuri deviate pe strazi.
    4.Daca punem autobuze supraeajate sau trolee cu burduf egalam capacitatea lor de transport (nr. de locuri).
    5. "Refacerea liniilor " inseamna in primul rand refacerea terasamentului : cat costa acest lucru - numai cu investitia in terasamente se poate reface parcul de transport. Braila este blocata de peste un an in zona centrala pentru refacerea TERASAMENT-ului aviz amatorilor si sustinatorilor
    6. Primii ar trebui sa aiba cuvantul locuitorii de pe rutele tramvaielor, ba chiar trebuie facut SONDAJ - ca la garaje, ca la cainii vagabonzi samd.
    7. Primaria si consiliul local trebuie sa ia hotarari prin dezbatere publica si comisii de specialitate.
    0
    0
    Raportează
  • Duminică, 25 Martie 2012 00:53
    Pentru Bogdan:

    Troleele se blocheaza in trafic si mai ales le cad captatorii din cand in cand. In orasul Galati, trebuie sa punem tramvaie si trolee.

    Daca ma iau dupa orasul Constanta, care este cel mai retardat oras din tara, alaturi de Resita, orase care si-au distrus transportul ecologic total, eliminand si tramvaie si trolee (Constanta avea multe tramvaie si trolee dar treptat le-au scos pentru ca aveau afaceri cu motorina smecherii locali), etc.

    Troleibuzele sunt bune doar in locul autobuzelor, in rest, in raportul capacitate si cheltuieli cu tramvaiul nu sunt avantajate. Un tramvai nou nout cu o lungime aproximativa de 40 de metri (ca cele din Budapesta) pot baga in ele si 300 de oameni, cand un troleibuz nu poata baga mai mult de 150.

    Orasele din Romania care au acceptat sa investeasca in transportul ecologic, cu tramvaie, refacand liniile sunt:

    Galati, Iasi, Braila, Cluj, Oradea.....

    La polul opus, cele care si-au taiat din tramvaie/trolee sunt:

    Resita, Brasov, Constanta, Ploiesti (aici pun trolee mai multe), Craiova (taiate de rusi in 1945), Slatina, Suceava, Targoviste, Sibiu ......... In aceste orase populatia este nemultumita, pentru ca un troleu/tramvai este mai prietenos cu mediul.


    Dute si verifica prin afara tarii in vestul cel mult laudat si vezi orase care au 10.000 de locuitori si-au pus macar 2 kilometri de tramvai, pentru ca este ecologic.... si tu vrei sa le tai... MAI GANDESTE!
    0
    0
    Raportează
  • postat de Bogdan
    Sâmbătă, 24 Martie 2012 15:38
    inlocuiti tramvaiele cu trolee.

    luati exemplul Brasovului, Constantei... orase cu adevarat mult mai civilizate, mai curate, mult mai dezvoltate care au inlocuit tramvaiele cu troleibuze.

    intretinerea costa mult mai putin. strazile sunt perfecte. acum iti rupi masina, iti tai cauciucurile cand traversezi o cale de tramvai: vezi intersectia cu spitalul de copii, domneasca cu basarabiei, brailei la mc donalds...

    daca vreti tramvaie, mergeti in bucuresti sau in braila sa vedeti cum arata calea de rulare (colentina, stefan cel mare, sau la braila - calarasilor, dorobantilor...)

    TROLEIBUZE !!!

    salvati Galatiul!!!
    0
    0
    Raportează
  • postat de AmiralAOV
    Sâmbătă, 24 Martie 2012 11:08
    Am tot auzit comentarii... Dom'le ca propun asta, ca vreau sa vad aialalta, ca de ce nu face mai nimic Primaria, Consiliul Local, ca de ce dorm alesii nostri in fotoliu iar noi trebuie sa ne balacim in indiferenta lor... SUNT DE ACORD CA MULTE LUCRURI AR TREBUI SCHIMBATE DE CATRE CEI PE CARE I-AM VOTAT (CA DOAR DE ASTA I-AM VOTAT, NU?!) DAR IN SOCIETATEA NOASTRA, DACA NU NE IMPLICAM NOI INSINE, DACA NU ACTIONAM UNITAR ATUNCI CAND PROPUNEM SAU CEREM CEVA DE LA EDILI, NU VOM VEDEA (MAI) NIMIC; PRIN URMARE, DEGEABA NE DAM CU PAREREA DACA NU NE IMPLICAM.

    Aveti o nemultumire, o propunere? Redactati-o si trimiteti-o edililor nostri, cautati - daca intentionati s-o trimiteti in format electronic - sa adunati cat mai multe semnaturi fiindca - se stie - cu cat suntem mai multi, cu atat cresc sansele ca acele cerinte sa fie indeplinite. Poate ca nu toti vom avea succes dar DACA NU INCERCAM, DACA NU NE IMPLICAM, degeaba asteptam sa nerezolve altii problemele. Vorbele si parerile noastre nu-si vor atinge niciodata tinta daca nu stim cum sa ni le sustinem!

    E timpul să ne implicăm pentru susţinerea transportului local. Semnaţi petiţia:

    http://www.petitieonline.ro/petitie/modificari_pentru_imbunatatirea_infrastructurii_transportului_local_din_galati-p65739055.html
    0
    0
    Raportează
  • postat de gigi
    Sâmbătă, 24 Martie 2012 10:27
    Sa puna tramvaie pe Domneasca, pe sub geamul Primariei, pe faleza, peste tot unde sunt si lucreaza decidentii, sa inceapa programul la 6 dimineata in "scrasnet" de metale .Dinozauri ai transportului , dinozauri ai administartiei locale. Treceti la trolebuze ! Pamantul din Galati se surpa, nu este bun pentru terasament, vom avea in permanenta gropi iar sinele vor fi strambe,
    0
    0
    Raportează
  • postat de FLO
    Sâmbătă, 24 Martie 2012 09:13
    Sper ca alesii nostrii daca tot sau plimbat prin Suedia si Olanda, poate au trecut si prin Bucuresti sa vada cum se amenajeaza un refugiu pt pietoni, acoperit si ingradit, astfel INCAT sa se reduca serios pericolul de accidente si totodata sa se fluidizeze circulatia auto!
    0
    0
    Raportează
  • postat de andreig
    Sâmbătă, 24 Martie 2012 07:17
    Foarte bine punctat aici domnul Ciumacenco.Sper sa avem si noi niste tramvaie mai decente din punct de vedere al aspectului.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Tudor
    Sâmbătă, 24 Martie 2012 02:16
    Stefane, asta trebuia s-o faca inainte nu in campanie. Foarte bine ca s-a inceput, dar nu va primi votul meu.
    0
    0
    Raportează
  • postat de stefan badita
    Sâmbătă, 24 Martie 2012 00:22
    In sfarsit, proiectul lui Nicusor Ciumacenco continua. Sper ca galatenii sa fie multumiti si in viitor vom vedea tramvaie moderne, mai multe linii schimbate, un oras si mai frumos, mai primitor si mai curat!
    0
    0
    Raportează
  • postat de AmiralAOV
    Sâmbătă, 24 Martie 2012 00:07
    E timpul să ne implicăm pentru susţinerea transportului local. Semnaţi petiţia:

    http://www.petitieonline.ro/petitie/modificari_pentru_imbunatatirea_infrastructurii_transportului_local_din_galati-p65739055.html
    0
    0
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.