Măsuri drastice pentru personalul de la ambulanţă, în urma tragediei de la Barcea
Foto: Foto: Bogdan Codrescu

Măsuri drastice pentru personalul de la ambulanţă, în urma tragediei de la Barcea
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Tragedia de marţi din comuna Barcea, în urma căreia trei persoane şi-au pierdut viaţa, se lasă cu urmări pentru angajaţii Serviciului Judeţean de Ambulanţă Galaţi (SJA). Cei doi angajaţi ai Salvării, ambulanţierul Virgil Damian şi asistenta Geta Tonea, care au pierit în teribilul accident de circulaţie, erau nişte profesionişti cu peste 20 de ani vechime în sistemul sanitar. Dr. Mihai Polinschi a ţinut să remarce, imediat după accident, că ambulanţierul şi asistenta „erau printre oamenii buni de la ambulanţă”. Cu toate acestea, o clipă de neatenţie a dus la tragedia de la Barcea.

În urma accidentului, conducerea SJA a dispus deja măsuri drastice de testare a personalului operativ. „S-a început o anchetă internă pentru a stabili cauzele care au produs un accident atât de grav. Întreg personalul operativ va fi reinstruit, iar şoferii vor fi testaţi cu chestionare de circulaţie. Vom stabili ulterior cum se va proceda la Iveşti, dacă se va aduce sau nu o altă ambulanţă”, ne-a declarat dr. Domnica Ursu, director medical al SJA Galaţi.
Rudele au aflat din presă
Accidentul de marţi a adus durere în trei familii, care ştiau că rudele lor sunt fie la serviciu, fie în drum spre spital. Despre tragedie au aflat din presă, ceea ce a făcut ca şocul să fie şi mai mare.

Ieri, rudele celor trei persoane aflate în ambulanţa „morţii” au venit la Serviciul de Medicină Legală. „Eram la cules la vie. Am auzit prin telefon că s-a dat la televizor că s-a întâmplat accidentul. Când am aflat, am plecat de pe câmp să vedem ce s-a întâmplat. Era bătrân şi bolnav, iar rudele nu au pretenţii de la ambulanţă. Aşa mi-a spus soţia. Noi aşteptam să moară. Avea ceva la cap şi nu era o persoană foarte liniştită. A căzut din pat şi s-a rănit la ureche şi de aceea au sunat la ambulanţă”, ne-a spus Dumitru Tiron, nepotul bătrânului.
Tot de la televizor a aflat şi mama şoferului de pe ambulanţă. „Nu ştiu ce s-a întâmplat. De aceea am venit aici, ca să aflu şi eu. Eu, ca mamă, îmi duc greutatea. Nu pot să acuz pe nimeni, pentru că nu ştiu ce s-a întâmplat. De pretenţii trebuie să ştie soţia lui, e treaba ei”, ne-a spus Floarea Damian, mama şoferului.
Eforturi zadarnice
Rudele asistentei au refuzat să facă declaraţii, însă colegii săi din spital şi de la SMURD au încercat ore în şir să îi salveze viaţa. „O astfel de tragedie se poarte întâmpla oricui. După momentul impactului, colega de pe ambulanţă a mai trăit o oră şi ceva. La Primiri Urgenţe s-a făcut tot ce s-a putut pentru a o ţine în viaţă. A intrat însă în stop cardiorespirator şi nu am mai putut să o readucem la viaţă, deşi ne-am chinuit mai bine de o oră. Le mulţumesc tuturor celor care s-au implicat, atât medicilor care au rămas peste program, cât şi celor care au venit de acasă. Toate manevrele noastre au fost menite să o stabilizeze. Nu putea fi dusă la investigaţii, pentru că era în stop cardiorespirator. Din păcate, după mai bine o oră de manevre de resuscitare, s-a declarat decesul”, ne-a explicat dr. Angel Trifan, coordonator UPU - SMURD.
Procurorii Parchetului de pe lângă Judecătoria Lieşti au deschis un dosar penal în acest caz. Poliţiştii au făcut deja verificările tehnice şi au constatat că maşinile nu aveau probleme. Procurorii îi audiază pe martori şi aşteaptă rezultatele necropsiei, pentru a stabili toate detaliile care au condus la tragicul accident.

Citit 3325 ori Ultima modificare Miercuri, 19 Septembrie 2012 21:45

2 comentarii

  • postat de unu
    Joi, 20 Septembrie 2012 18:29
    "Vom stabili ulterior cum se va proceda la Iveşti, dacă se va aduce sau nu o altă ambulanţă" WAT? E o incertitudine?
    0
    0
    Raportează
  • postat de Regimul de prioritate prin sirene sau girofar nu trebuie să încalce regulile de circulație. Conducerea preventivă trebuie să primeze indiferent de situație !!!
    Joi, 20 Septembrie 2012 12:48
    Graba strică treaba cu girofar sau nu. Conducerea preventivă trebuie să primeze chiar în ,,regim de salvare'' pentru a nu crea mai multe victime în afară de cea care trebuie să fie salvată.
    0
    0
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.