Se modifică metodologia din transporturi

Se modifică metodologia din transporturi

Foto: Bogdan Codrescu
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
3 comentarii
  • Autorităţile urmăresc armonizarea criteriilor de evaluare a operatorilor care fac transport de persoane în interiorul judeţelor şi între judeţe

Licitaţiile pentru atribuirea traseelor de transport judeţean şi interjudeţean, programate la începutul anului viitor, s-ar putea ţine după reguli noi. Un proiect de Ordin al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, care a fost supus dezbaterii publice la începutul acestei săptămâni, propune modificarea şi completarea Normelor metodologice privind aplicarea prevederilor referitoare la organizarea şi efectuarea transporturilor rutiere şi a activităţilor conexe acestora stabilite prin Ordonanţa Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere.
Amendamentele, unele dintre ele propuse de patronatele din transporturi, se referă la modul de eliberare şi transmitere a unor documente solicitate de către operatorii de transport rutier, modalitatea de înlocuire a vehiculelor cu care se efectuează transport de persoane prin servicii regulate, modalitatea de publicare a programului de transport interjudeţean, precum şi a calendarului atribuirii electronice prin sistemul naţional a curselor cuprinse în următorul program de transport interjudeţean, modalitatea de modificare a programului de transport interjudeţean, perioada în care operatorul de transport notifică modificările apărute faţă de condiţiile iniţiale pentru obţinerea licenţei de transport, perioada de valabilitate a unor documente ce se depun de către agenţii economici în vederea obţinerii licenţei pentru activităţi conexe transportului rutier şi modelul graficului de circulaţie al licenţei de traseu, se arată în referatul de aprobare întocmit de direcţiile din minister.

Criterii unitare

Proiectul de modificare a Normelor metodologice, care poate fi consultat pe site-ul Autorităţii Rutiere Române (ARR), urmăreşte continuarea investiţiilor în autovehicule performante, confortabile, sigure şi mai puţin poluante şi încurajarea continuităţii în efectuarea serviciilor de transport, prin stabilirea unor criterii unitare de evaluare a transportatorilor judeţeni şi interjudeţeni şi a unui calendar comun de atribuire a traseelor din noile programe de transport, în condiţiile în care acum există criterii şi metode de evaluare diferite.
Reprezentanţii ARR ne-au declarat că se doreşte aprobarea proiectului cât mai curând posibil, astfel încât la licitaţiile pentru atribuirea traseelor de transport judeţean şi interjudeţean de la începutul lui 2013 să se ţină cont de noile prevederi.

Citit 2664 ori Ultima modificare Vineri, 05 Octombrie 2012 22:40

3 comentarii

  • postat de flo Duminică, 07 Octombrie 2012 10:14 Link la comentariu
    0
    0

    Eu am o intrebare , adresata politiei rutiere, respectiv celorlalte autoritati in masura sa verifice legalitatea transportului calatori p[e ruta Galati-Tecuci: CATE AMENZI S-AU DAT DE EXEMPLU, SA SPUNEM IN 2012!?
    Daca ma intrebati pt ce motiv, va spun tot eu, cu toate ca stiu si cei care ar trebui sa ia masuri:
    - Luarea calatorilor in picioare!
    - Nerespectarare timpilor, programati in orar, asta sa nu mai spun ca seara, daca vor sa plece, de bine, daca nu, NU!
    - Neafisarea programului, la locul de plecare, respectiv, benzinaria lu' durbaca!
    - Nerespectarea minimelor reguli de circulatie (viteze ametitoare atunci cand sunt in intarizere, acele intarzieri pe care tot ei le provoaca atunci cand in primii km de la plecare, pt a prinde cat mai multi calatori, opresc pe la benzinarii sau prin parcari, chipurile sa ia banii, cu toate ca acest lucru trebuie facut inainte de plecare, sau merg cu 40 km/h), depasiri pe linia continua (nu o data erau sa provoace accidente din aceasta cauza), vorbit la telefon sau luarea banuilor in timpul condusului (stiti foarte bine ultimul accident cu maxi-taxi din aceasta cauza). etc
    - Bilete nu se dau, decat la insistente!
    etc
    etc
    etc
    VREUN RASPUNS, CEVA, DOMNILOR!!!?

    Raportează
  • postat de florin Sâmbătă, 06 Octombrie 2012 19:56 Link la comentariu
    0
    0

    ptr traseele din orasul galati ar mai trebui sa se tina cont si de comfortul calatorilor,m-am saturat sa merg in picioare sau sa stau cu picioarele intr-o parte deoarece acele scaune sunf f. aproape unul de celalalt , cei care au modifcat acele masini de transport marfa in calatori nu s-au gandit si la comfort ci doar la rentabilitate.sa nu mai zic ca scartaie din toate incheieturile si nu dau bilete ap niciodata si respecta timpii si prevederile doar cand e control,si atunci si anunta repede intre ei.ar trebui sa nu li se mai dea voie sa transforme masinile de marfa in masini ptr. calatori.

    Raportează
  • postat de Simona Sâmbătă, 06 Octombrie 2012 10:47 Link la comentariu
    0
    0

    In noua metodologie ar trebui sa fie specificatii nu numai despre starea autovehiculelor, ci si despre conduita functionarilor. Nesimtirea celor de la GSM Trans este deja proverbiala, trateaza calatorii cu un sictir maxim, nu respecta rezervarile, ba chiar mai lasa oamenii sa stea si in picioare, chiar daca au rezervari. Plus problema cu reducerile pentru elevi si studenti, pentru care trebuie sa le duci copie dupa buletin. La ce anume la trebuie datele din buletinul meu?
    Sper ca pe viitor sa se rezolve mai ales problemele cu politetea lipsa a acestor "domni" si "doamne"!

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.