Ia apă din reţeaua urbană, dar nu are cui s-o achite. Nici asociaţia, nici Apă Canal nu-i primesc banii
Foto: Foto: Bogdan Codrescu

Ia apă din reţeaua urbană, dar nu are cui s-o achite. Nici asociaţia, nici Apă Canal nu-i primesc banii
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

O gălăţeancă s-a separat de asociaţie, dar nu a apucat să încheie contract cu Apă Canal înainte ca societatea să suspende branşările individuale * Cazul nu e singular


Rodica Cozma (FOTO), pensionară, locuieşte la blocul B6 din Micro 39C. În iulie 2012, femeia s-a separat de instalaţia blocului şi şi-a făcut branşament individual la apă rece, odată cu trei vecini. Lucrarea a fost executată de un angajat Apă Canal, care trebuia să se ocupe şi de acte. "Vecinilor mei le-a făcut totul, dar mie mi-a făcut doar lucrarea, nu şi actele", relatează femeia.

Suspendarea branşărilor individuale a afectat mulţi gălăţeni

Rodica Cozma era internată în spital atunci şi abia când s-a pus pe picioare a aflat că meseriaşul nu se ocupase şi de contractul ei cu Apă Canal. Era, însă, prea târziu.

Furnizorul spusese STOP branşărilor individuale, la ordinul ANRSC. Acuzând Apă Canal de încălcarea mai multor legi, între care Legea 51/2006 a serviciilor comunitare de utilităţi publice, care prevede că au calitatea de utilizator asociaţiile de proprietari, nu şi apartamentele din condominii, autoritatea de reglementare a obligat societatea să suspende branşările individuale ale locatarilor de la bloc până la găsirea unei soluţii, dându-i ca termen luna decembrie 2014.

Interdicţia a afectat o mulţime de gălăţeni care, ca şi Rodica Cozma, erau pe punctul de a încheia contracte individuale cu Apă Canal, acte pe care alţi circa 9.000 de locatari le făcuseră. "Nemulţumirea celor buni platnici, care doresc să scape de asociaţii, ar trebui să fie în atenţia tuturor", reclamă "un grup de cetăţeni buni platnici care au dreptul la servicii civilizate".

"Aceşti consumatori să se întoarcă în asociaţii"

Rodica Cozma se află acum într-o situaţie dificilă: are apă la discreţie, dar nu are cui să o plătească şi se gândeşte cu teamă la ce i se poate întâmpla. "Administratorul nu-mi primeşte banii pentru că nu mai sunt în asociaţie; Apă Canal, pentru că nu am contract. Am făcut sesizări şi la societate, şi la Primărie. Nici nu pot dormi, nu vreau decât să-mi achit consumul", spune femeia.

După lege, ea e un consumator fraudulos ce poate fi sancţionat. În realitate, însă, e victima ordinului ANRSC. Şi nu e singura. "Mai avem cazuri similare. Soluţia e citirea consumului din momentul cuplării până la zi şi plata de către locatar la casieria noastră, în numele asociaţiei", a spus Cornelia Arnăutu, de la Apă Canal.

"După efectuarea plăţii, aceşti consumatori trebuie să se întoarcă în asociaţii", a precizat oficialul. Soluţia îi va nemulţumi, cu siguranţă, pe cei care au vrut să scape de jugul condominiului şi au şi plătit branşamentul individual.

Citit 2863 ori Ultima modificare Marți, 19 Februarie 2013 17:57

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.