Adeverinţe de asigurat în format electronic. Cozile la ghişeele CJAS ar putea deveni istorie

Adeverinţe de asigurat în format electronic. Cozile la ghişeele CJAS ar putea deveni istorie
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Pacienţii bolnavi cronici ai Spitalul Clinic de Boli Infecţioase Galaţi sau aparţinătorii acestora nu mai sunt nevoiţi să meargă la sediul Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate Galaţi pentru adeverinţa de asigurat. Documentul va putea fi trimis de la CJAS Galaţi direct către spital în format informatizat. Tot ceea ce trebuie să facă asiguratul este să trimită un mesaj cu CNP-ul propriu la adresa de e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. sau la numărul de fax 0236 41 34 62. „Este un sistem gândit să micşoreze cozile care se formau până acum la ghişeele CJAS Galaţi. Nu este normal ca oamenii să vină încă de la ora 5.00 dimineaţa şi să aştepte două ore în frig, ninsoare sau ploaie până se deschid ghişeele. În perioada imediat următoare, vrem să extindem colaborarea şi cu celelalte spitale din Galaţi”, explică dr. Elena Vrabie, preşedintele director general al CJAS Galaţi. De asemenea, prin accesarea Sistemului informatic unic integrat (SIUI), spitalul poate vedea informaţiile referitoare la pacient. Procedura este valabilă atât în cazul persoanelor fizice, a persoanelor fizice autorizate, cât şi a firmelor.

Cererea de adeverinţe la ghişeele CJAS Galaţi diferă de la o zi la alta. „Lunea şi marţea se prezintă, de regulă, cam 50 - 60 de persoane. La sfârşitul săptămânii, în schimb, numărul lor scade cam la jumătate”, adaugă sursa citată.

Acelaşi tipar şi pentru medicii de familie

Pentru că mulţi dintre asiguraţi sunt persoane vârstnice care poate nu au acces la internet sau pentru cazurile în care asiguraţii nu se pot deplasa la ghişeu, în cursul zilei de vineri (15 martie) medicii de familie sunt aşteptaţi la sediul CJAS Galaţi, pentru a fi puşi la curent cu noua modalitate de lucru. Ei vor putea trimite cererile tot prin fax sau pe email.

Tot la nivel teoretic, însă, informaţiile eronate pe care SIUI-ul le conţine în momentul de faţă pot pune în încurcătură un astfel de proces. Mulţi medici de familie s-au plâns, începând cu a doua jumătate a anului trecut, de faptul că sistemul informatic oferă date greşite despre asiguraţi. Spre exemplu, s-a ajuns astfel în situaţia oarecum comică ca un angajat să figureze ca decedat, deşi el se afla în faţa medicului de familie.

Citit 3578 ori Ultima modificare Marți, 12 Martie 2013 18:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.