* Problemele vor fi remediate în contul garanţiei lucrării, asigură cei de la Primărie *
Deşi modernizarea străzii Basarabiei – lucrare desfăşurată de SC Marivila Com SRL Bucureşti, pe bani europeni, „numai” 11,7 milioane de lei – s-a finalizat de mai puţin de un an, deja pe carosabil au apărut primele semne de „îmbătrânire” prematură. Motivul? Fie calitatea slabă a lucrărilor, fie un trafic exagerat şi cu… şenile!
Dalele de ciment, de pe mijlocul străzii, în care sunt îngropate liniile de tramvai, au început să îşi piardă din… înveliş. Cum acestea reprezintă şi un sens de mers cu autovehiculul (în lipsa tramvaielor), şoferii nu mai prididesc să pomenească (evident, nu de bine) Primăria, când văd că o lucrare proaspăt făcut s-a şi stricat!
„Într-adevăr, sunt nişte probleme la acele dale, dar şi în asfalt, din locurile în care s-au luat probe pentru a se constata calitatea asfaltului. Am discutat deja cu constructorul, deoarece lucrarea este în garanţie, are doi ani de garanţie, şi am primit asigurări că problemele vor fi remediate până la sfârşitul lunii august”, ne-a declarat Costel Hanţă, directorul Direcţiei Programe Europene din cadrul Primăriei municipiului Galaţi.
Ca şi în cazul problemelor apărute în carosabilul proaspăt dat în folosinţă de pe podul Basarab din Bucureşti – unde săptămâna trecută deja se reparau mici gropiţe apărute (deşi de la inaugurare nu a trecut nici o lună!), nici în cazul Basarabiei de la Galaţi nu vorbeşte nimeni despre ce sancţiuni se pot aplica, conform contractului, firmei de construcţii, pentru calitatea slabă a lucrărilor.
Ar mai fi de adăugat că finanţarea lucrărilor de modernizare a străzii Basarabiei a fost făcută pe Axa 2 a Programului Operaţional Regional (POR). Îmbunătăţirea infrastructurii regionale şi locale de transport, axă pentru care Comisia Europeană a întrerupt, luna trecută, plăţile către România, după ce a descoperit că unele lucrări din ţară (nu şi din Galaţi) au fost câştigate în mod discutabil de anumite firme de construcţii.