La sfârşitul săptămânii trecute am primit numeroase sesizări legate de eliberarea târzie a indemnizaţiilor de handicap. Oamenii sunt foarte nemulţumiţi de faptul că nu au primit banii înainte de sărbători.
Totul a pornit de la organizarea cu întârziere a şedinţei de Consiliul Judeţului, unde ar fi trebuit să se aprobe sumele necesare.
Începând de astăzi, 27 decembrie, indemnizaţiile au intrat pe carduri, urmând ca, până la sfârşitul anului, să fie primite şi cele prin poştă.
Acte necesare pentru obţinerea certificatului de handicap
Cererea şi actele doveditoare pot fi depuse spre înregistrare de către persoana cu handicap, familia sa, reprezentatul legal, asistentul personal sau organizaţia neguvernamentală al cărei membru este persoana cu handicap.
Actele necesare pentru obţinerea certificatului de încadrare în gradul de handicap sunt: un dosar cu şină, acte de identitate (copie şi original), adeverinţă de salariat, decizie de pensionare, adeverinţă de la administraţia finanţelor publice.
Documentele medicale necesare evaluării complexe sunt: scrisoare medicală-tip completată de medicul de familie, referat de la medicul specialist, alte acte medicale după caz, în funcţie de specificul afecţiunii sau la solicitarea specialiştilor Serviciului Evaluare Complexă.
Actele se depun în Ţiglina I, la sediul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului.