Schimbări la CODUL RUTIER/ Ce îi aşteaptă pe ŞOFERI de luna viitoare

Schimbări la CODUL RUTIER/ Ce îi aşteaptă pe ŞOFERI de luna viitoare

Foto: Bogdan Codrescu
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
10 comentarii

Amenzile de circulaţie vor fi majorate începând cu data de 1 iulie 2014, cuantumul acestora fiind stabilit de la 180 lei până la un maxim de 1.800 lei, în funcţie de gravitatea contravenţiilor comise.
Potrivit Codului Rutier (Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată), amenzile contravenţionale se stabilesc în cuantumul determinat de valoarea numărului punctelor-amendă aplicate, iar un punct-amendă reprezintă valoric zece la sută din salariul minim brut pe economie, stabilit prin hotărâre a Guvernului - art. 98, alin. (1) şi (2), citează activenews.ro.
Prin adoptarea şi publicarea Hotărârii nr. 871 din 14 noiembrie 2013, Guvernul României a decis creşterea salariului minim pe economie în anul 2014 să aibă loc în două trepte: începând cu data de 1 ianuarie 2014 a fost stabilit salariul de bază minim brut pe ţară, garantat în plată, la 850 lei lunar, respectiv începând cu data de 1 iulie 2014 salariul de bază minim brut pe ţară va fi de 900 lei lunar.
În consecinţă, de la data de 1 iulie 2014 punctul de amendă va creşte de la 85 la 90 de lei.
Codul Rutier prevede în acelaşi art. 98 stabilirea claselor de sancţiuni, corelate cu numărul de puncte-amendă, gradual în funcţie de gravitatea contravenţiilor şi a pericolului social pe care acestea îl prezintă. Astfel, clasele de sancţiuni sunt următoarele: - clasa I: 2 sau 3 puncte-amenda; - clasa a II-a: 4 sau 5 puncte-amenda; - clasa a III-a: de la 6 la 8 puncte-amenda; - clasa a IV-a: de la 9 la 20 puncte-amenda; - clasa a V-a: de la 21 la 100 puncte-amenda. (contravenţiile prevăzute la această clasă de sancţiuni se aplică persoanelor juridice).
Aşadar, de la 1 iulie, cuantumul amenzilor de circulaţie va creşte corespunzător punctului-amendă de 90 lei, iar situaţia pe clase de sancţiuni va fi următoarea: - clasa I: de la 180 la 270 de lei; -clasa a II-a: de la 360 la 450 de lei; - clasa a III-a: de la 540 la 720 de lei: - clasa a IV-a: de la 810 la 1.800 de lei; - clasa a V-a: de la 1.800 la 9.000 de lei (numai persoane juridice).
Detalierea fiecărei fapte contravenţionale din fiecare clasă de sancţiuni, precum şi numărul de puncte de penalizare aplicate contravenţional pot fi studiate în art. 99 - 109 din Codul Rutier.

Citit 6372 ori Ultima modificare Miercuri, 04 Iunie 2014 15:07

10 comentarii

  • postat de un idiot obligat sa plateasca taxe si AMENZI AIUREA! Joi, 05 Iunie 2014 19:00 185.26.182.*** Link la comentariu
    0
    4

    Curat murdar Coane' Fanica!

    Cei din MAIAP care au scris "noile reglementari" au avut un singur scop: cat mai putina munca pentru tov. militieni si mentin obsesia sanctiunilor doar pentru soferi. Doar un prapadit de articol 72 are nistele mici si vagi prevederi pentru cei care au depasit procentual cauzele accidentelor : pietonii 34%, soferii 32% - sursa- rapoartele anuale ale politiei rutiere. Erau mai multe pe vremea lu' ceasca cand numarul masinilor era de zeci de ori mai mic!

    Cei care au votat au fost TOTAL HANDICAPATI!

    Garla articole pentru niste chestii care le mai aplica doar politistii rurali cand au chef sa faca un ban "cinstit"!!!!
    Semnalizari, telefoane, marlanie - amenzi date de ani de zile doar in proportie de 1,2 %;
    Doua articole VL fara a spune ceva din noile prevederi. Doar cu ceva privind cuantumul amenzilor date aleator de tov. militieni!
    Normal, conform majoritatea articolelor pe diverse teme!

    De pilda: art. 42. Cate autobuze sau cascarabete mai semnalizeaza plecarea de pe loc sau merg doar pe banda 1 in Galati?
    Multi colegi s-au intrebat de ce sunt "urmariti penal" soferii daca pietonii sunt de vina? Pai acuma este si mai simplu: sa stea soferii consumand benzina si poluand pana cand tov. pietoni se scarpina, unul pe un trotuar calalat dincolo, cand se opreste primul sa-si aprinda tigara la mijloc, celalat de vis-a-vis pune piciorul si cauta un numar in telefon. La mijloc se opreste si vorbeste pana cand de dincolo pune altul piciorul pe carosabil. Si tot asa. Ce conteaza ca s-a facut un carnat de 10-15 masini?
    Amenzile pentru pietoni? Ridicole pentru asemenea atitudini INTENTIONATE SI MARLANESI/GOLANESTI!

    Raportează
  • postat de NORDA Joi, 05 Iunie 2014 13:06 86.35.62.*** Link la comentariu
    0
    3

    CRED CA AR TREBUI MAI MULTE EXIGENTA LA ACORDAREA PERMISELOR MAI MULTA RESPONSABILITATE DIN PARTEA PARINTILOR CIND LE CUMPARA COPIILOR MASINI DE MII DE EURO DIN AVANS SI LICHIDARE.ASA TARA ASA LEGI ASA CONDUCATORI

    Raportează
  • postat de X Joi, 05 Iunie 2014 10:38 213.233.96.*** Link la comentariu
    5
    1

    @black ....."1800 e amenda maxima.?.Afara iti iei 300de euro doar pt parcare interzisa..."

    ai idee cat e salariul minim "afara" ? e 200 eur cat este aici ?

    Raportează
  • postat de black Joi, 05 Iunie 2014 10:24 5.13.143.*** Link la comentariu
    3
    2

    1800 e amenda maxima.?.Afara iti iei 300de euro doar pt parcare interzisa...

    Raportează
  • postat de Me Joi, 05 Iunie 2014 09:41 89.137.226.*** Link la comentariu
    1
    3

    Ai dreptate "JE" .Degeaba se maresc amenzile daca nu li se salta permisele.Nu-i opreste nimic pe "smecherii" cu masini "tari" sa nu mai conduca.Doar daca au masini scumpe logic ca au si bani si amenda asta pentru ei e ceva nimic pentru ei.

    Raportează
  • postat de albert Joi, 05 Iunie 2014 07:34 93.113.153.*** Link la comentariu
    0
    6

    Unul din scopurile cresterii salariului min pe ec este acesta.
    In realitate, salariul min este dat de angajator.....

    Raportează
  • postat de crystal Joi, 05 Iunie 2014 07:00 95.77.107.*** Link la comentariu
    1
    2

    rectificare bugetara : "sunt si vor fi.."

    Raportează
  • postat de crystal Joi, 05 Iunie 2014 06:57 95.77.107.*** Link la comentariu
    1
    6

    saracia si coruptia este si va fi in continua crestere. Asta e unul din multe alte semne. Plecati din tara unde vedeti cu ochii.

    Raportează
  • postat de je Joi, 05 Iunie 2014 03:37 5.13.172.*** Link la comentariu
    0
    13

    Degeaba se maresc amenzile rutiere,tinand cont ca majoritatea accidentelor sant facute de "odraslele cu X6,Q7 si A8",mai bine s-ar mari perioada de suspendare a permiselor,fiindca acest lucru iar afecta intr-adevar pe "nocarofobi" (dependentii de masini),si nu marirea amenzii,"mizilic" pentru ei.

    Raportează
  • postat de la noi ca la nimeni Miercuri, 04 Iunie 2014 23:20 5.13.194.*** Link la comentariu
    0
    14

    De fapt nu se schimba Codul rutier! Doar se mareste punctul amenda...Asa ar trebui scris in titlu.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.