Curier juridic - Pensia de invaliditate

Curier juridic - Pensia de invaliditate
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Deşi am mai scris despre acest subiect, sunt încă cititori interesaţi despre condiţiile care trebuiesc îndeplinite pentru pensionarea pe caz de boală.

Au dreptul la pensie de invaliditate asiguraţii care şi-au pierdut total sau cel puţin jumătate din capacitatea de muncă, din următoarele cauze:

-    accidentele de muncă

-    boli profesionale şi tuberculoză

-    boli obişnuite şi accidente care nu au legătură cu munca.

Asiguraţii care şi-au pierdut capacitatea de muncă din cauza unei boli obişnuite sau unor accidente care nu au legătură cu munca beneficiază de pensie de invaliditate dacă îndeplinesc stagiul de cotizare necesar în raport cu vârsta, conform Legii nr.19/2000.

La expirarea concediului medical legal (numărul maxim de zile diferă în funcţie de afecţiune), medicul primar sau medicul specialist sunt în măsură să stabilească dacă persoana în cauză se poate sau nu reintegra în muncă.

Dacă reintegrarea în muncă nu este posibilă, medicul propune pensionarea de invaliditate, cerând în acest sens avizul cabinetului de expertiză medicală teritorială.

Medicul expert al asigurărilor sociale avizează pensionarea de invaliditate numai în cazul în care constată pierderea totală sau a cel puţin jumătate din capacitatea de muncă, aprobând şi concediul medical necesar întocmirii formelor de pensionare.

După stabilirea concluziilor expertizei, medicul expert al asigurărilor sociale se pronunţă asupra invalidităţii printr-o decizie întocmită în 4 exemplare (pentru cei care nu provin din muncă) sau în 3 exemplare (pentru cei care provin din muncă).

Citit 821 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.