Curier juridic - Plata lichidatorului

Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

„Am cerut în instanţă dizolvarea unei asociaţii care avea datorii la firma noastră. Instanţa de judecată a dispus dizolvarea asociaţiei şi a numit un lichidator. Întrebarea mea este cine îl plăteşte pe lichidator?”, ne întreabă un cititor care s-a semnat simplu Ghe.

Dacă am face o raportare la Legea nr.85/2006 , atunci obligaţia achitării onorariului revine debitorului, fiind stabilit, pe baza negocierii cu creditorii.

În cazul în care nu există disponibilităţi băneşti în averea debitorului, onorariul se solicită şi percepe din fondul constituit la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului. Solicitaţi ajutorul unui consilier juridic ori avocat.

Adulterul

O cititoare ne întreabă dacă adulterul este pedepsit prin vreo lege din România?

Nu e incriminat, a fost, ce-i drept, odată, însă poate fi invocat cu succes ca motiv de divorţ, pentru reţinerea culpei exclusive a persoanei care a avut o relaţie extraconjugală. Adulterul a fost dezincriminat prin Legea 278/2006, deci nu mai este infracţiune.

Punct de lucru ONG

Domnul Marcel A. ne întreabă care sunt actele/aprobările/documentele necesare pentru deschiderea unui punct de lucru al unui ONG?

Stimate domn, ONG-urile îşi deschid filiale, nu puncte de lucru. OG nr.26/2000 prevede:

Art. 13.

·    (1) Asociaţia îşi poate constitui filiale, ca structuri teritoriale, cu un număr minim de 3 membri, organe de conducere proprii şi un patrimoniu distinct de cel al asociaţiei.

·    (2) Filialele sunt entităţi cu personalitate juridică, putând încheia, în nume propriu, acte juridice de administrare şi de conservare, în condiţiile stabilite de asociaţie prin actul constitutiv al filialei. Ele pot încheia acte juridice de dispoziţie, în numele şi pe seama asociaţiei, numai pe baza hotărârii prealabile a consiliului director al asociaţiei.

·    (3) Filiala se constituie prin hotărârea autentificată a adunării generale a asociaţiei. Personalitatea juridică se dobândeşte de la data înscrierii filialei în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor.

·    (4) În vederea înscrierii filialei, reprezentantul asociaţiei va depune cererea de înscriere, împreună cu hotărârea de constituire a filialei şi cu actele doveditoare ale sediului şi patrimoniului iniţial, la judecătoria în a cărei circumscripţie teritorială urmează să-şi aibă sediul filiala.

Sunt necesare următoarele documente:

·    hotărârea organului statutar de înfiinţare a sucursalei cu indicarea denumirii sucursalei, a sediului acesteia, a obiectului de activitate, identificarea persoanelor împuternicite să reprezinte sucursala şi limitele mandatului acordat;

·    dovada sediului sucursalei.

Citit 1371 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.