Google se pregăteşte să renunţe, în următoarele săptămâni, la serviciul său de socializare Google Buzz, lansat în februarie 2010, potrivit unei postări pe blogul companiei.
Google Buzz a fost construit în jurul serviciului de e-mail Gmail, predefinind pentru fiecare utilizator o listă de prieteni bazată pe cele mai frecvent folosite adrese de e-mail şi permiţându-le să partajeze informaţii şi conţinuturi multimedia cu aceştia.
Google a intrat astfel în sectorul platformelor de socializare, dominat de Facebook, însă serviciul Buzz a devenit rapid o sursă de enervare şi a fost abandonat de utilizatori. În 2010, imaginea serviciului a fost afectată de semnalarea unor probleme de securitate şi grupul Google a fost nevoit să încheie amiabil un proces în această privinţă plătind 8,5 milioane de dolari, un preţ destul de mic în comparaţie cu ceea ce părea a fi, la momentul respectiv, o revoltă a utilizatorilor.
Google se concentrează în prezent pe noua sa reţea de socializare Google+, lansat în urmă cu trei luni şi jumătate şi care se bucură deja de 40 de milioane de utilizatori. Larry Page, CEO Googgle, este încrezător că acest serviciu va fi o armă eficientă împotriva succesului Facebook, care are 800 de milioane de utilizatori.