Motorul de căutare Google sărbătoreşte 13 ani de la înfiinţare, cu un logo special

Motorul de căutare Google sărbătoreşte 13 ani de la înfiinţare, cu un logo special
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Motorul de căutare Google sărbătoreşte 13 ani de la înfiinţare, cu un logo special, care a fost plasat, marţi, pe pagina sa de start.

În 1998, doi studenţi de la Universitatea Stanford (SUA), Larry Page şi Sergey Brin, au decis să lucreze împreună pentru a înfiinţa o societate care să schimbe pentru totdeauna faţa internetului.

Google are sediul central în Silicon Valley şi birouri în America de Nord şi de Sud, Europa şi Asia.

Pentru cea de-a 13-a aniversare, Google a postat pe pagina sa de start o fotografie care prezintă elementele clasice întâlnite în cadrul unei petreceri: un tort cu 13 lumânări aşezat pe o masă, iar literele care compun cuvântul "Google" au deasupra lor câte un coif colorat. Pachete cu cadouri şi baloane colorate întregesc această ambianţă festivă.

Alegerea zilei de 27 septembrie ca dată aniversară pentru Google pare mai degrabă o comoditate, nefiind data reală la care compania a fost înfiinţată. Google a sărbătorit pe 7 septembrie (data la care societatea a fost înfiinţată) aniversarea sa, până în anul 2005. În 2005, Google a decis să schimbe data aniversară pentru 27 septembrie, pentru a o face să coincidă cu data la care s-a anunţat un număr record de pagini pe care acest motor de căutare îl are indexat.

În timp ce Google intră în anii săi de adolescenţă, în ceea ce priveşte termenii economici, compania este bine ancorată pe piaţă, fiind lider în sectorul motoarelor de căutare, însumând peste 90% din totalul căutărilor efectuate pe internet, potrivit mai multor cabinete statistice din Europa.

Navigatorul său Web Chrome avea 22% din piaţa mondială în luna iulie, Microsoft Internet Explorer avea 42,5%, iar Mozilla Firefox deţinea 28%. Google Android OS este şi el pe cale să devină actorul dominant pe piaţa telefoanelor inteligente.

Veniturile Google au crescut cu 32% în trimestrul al doilea al lui 2011, la peste nouă miliarde de dolari, iar profitul net a urcat cu 35%, la 2,5 miliarde de dolari, depăşind şi cele mai optimiste estimări de pe Wall Street.

Google îşi modifică logoul frecvent pentru a omagia mari personalităţi din întreaga lume sau pentru a marca diferite evenimente culturale, sportive sau politice.

Citit 4844 ori Ultima modificare Marți, 27 Septembrie 2011 11:11

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.