Serviciul de pe locul șoferului, fără să fii conducător auto profesionist, a devenit activitatea de bază în municipiu. Deplasarea pe patru roți e mai ineficientă decât mersul pe jos.
N-a făcut-o Bucureștiul…
Aglomerația rutieră din ultimele săptămâni ne-a dat bătăi de cap. Ne referim, evident, la nebunia din traficul gălățean, situație fără precedent în Galațiul de după Hristos și după garajele lui Durbacă. Cunoșteam faptul că lucrările interminabile la câteva rute interne și la drumul de centură au adus toate autovehiculele pe marile bulevarde și chiar pe străduțele de cartier. Astfel a luat naștere un fenomen care s-ar fi pretat de ani buni în București, una dintre cele mai înghesuite capitale europene. Participanții gălățeni la trafic n-au mai suportat nebunia de pe carosabil și s-au adaptat la o nouă realitate: auto-munca, adică serviciul făcut direct din mașină.
… dar a prins la noi
"Am reușit într-o zi performanța de a face o oră și jumătate din Micro 19 până în Barieră, acolo unde îmi era locul de muncă. M-am ciupit de față, am crezut că m-am mutat fără voia mea în Capitală", ne-a povestit doamna Rodica, posesoare de permis de conducere și proprietară de cățel maidanez. Un alt concitadin, Nicolae, ne-a scris că sunt prea puține benzinării în buricul târgului: "Nu vă supărați, dar vorbiți cu autoritățile să mai ridice o stație de carburant vizavi de Modern! La ce ne trebuie parcul ăla? Lăsați-ne cu d-astea, eu vreau benzinărie pe-acolo, că rămân mereu fără combustibil imediat ce ajung pe Domnească. Atât este de full traficul și nu pot alimenta mai mult. Am pus și în canistre, dar nu-mi ajunge."
Repară cizme pe prelungirea Brăilei
Oamenii de rând s-au adunat într-un ONG de Dunăre și au obținut permisiunea de a-și bifa orele dedicate jobului încă de la intrarea în autoturism. "Aia cu telemunca era, într-adevăr, o corvoadă. Stai acasă cu bărbatul toată ziua, nu tu o idilă, ceva-ceva la birou, dar așa, din mașină, mai claxonez, mai fac cu ochiul. Și am timp să scriu și e-mailuri, croșetez. Îmi fac treaba de pe locul șoferului", ni s-a destăinuit și Elena, iar domnul Popescu, pensionar de 15 ani, a punctat magistral: "Când prind coadă de mașini pe prelungirea Brăilei, înspre rondou, am vreme să repar trei perechi de cizme. Stau în dreapta, că am permisul suspendat, dar conduce soția, și repar multe încălțări. E bine și cu auto-munca, ăsta e viitorul. Nu speram să-l mai prind."
E adevărat, nici noi.
Unda Merde
Pamflet în versuri
ALERTĂ de Submarin Cosorescu
e linişte, deocamdată, la inspectoratul judeţean
pentru situaţii de umilire: nu se anunţă plânsete
torenţiale, emoţii tectonice, căderi de pe cal
sau alte şi alte ipostaze delicate şi râncede
iată, această femeie caustică şi tristă până
la înjosire poartă centură de castitate cu diamante
şi plânge că nu vine ambulanţa sentimentală
să-i salveze dezonoarea dinspre limba română
nu se mai poate nici cu centură şi nici fără centură
de castitate această batjocorire de neam şi limbă
când unii - sărăcie goală, iar alţii - trai pe vătrai,
când totul se fură, când nimic nu se schimbă
e linişte, deocamdată... dar se conturează precaritate,
se lucrează la Babilon/ie - prin urmare, dau cetire:
luaţi şi aplicaţi legi preventive, domnule şef
al inspectoratul judeţean pentru situaţii de umilire
Galațiul în imagini
Vocea cetățeanului, vocea politicianului
Pleci în cursă? Îți pupi familia
* Circulă legenda conform căreia un posesor de Logan a reușit să traverseze Galațiul în jumătate de oră. Cu siguranță, aceasta este știre de PR: nu s-a demonstrat că te poți mișca atât de repede.
* Nenumăratele accidente din Galațiul ultimelor luni au dus la apariția naturală a unei noi religii: înainte de a coborî la mașină, oamenii cetății își îmbrățișează rudele, își pupă copiii și scot la iveală testamentul.
* Are legătură directă cu paragraful de mai sus: persoanele căsătorite care pleacă singure în cursă își șterg în prealabil toate mesajele interpretabile din telefon. Nu se știe niciodată cum ieși dintr-o tamponare.
* Gălățenii au ajuns, din cauza traficului, să nu se mai vadă cu lunile. De exemplu, o cetățeană din Țiglina 1 ne-a scris că n-a mai putut traversa în Țiglina 2 pentru a-și vedea o verișoară de gradul al III-lea. "Pe mine mă dor picioarele, mamă, și am plecarea greoaie. Sunt ca dieselul, mă urnesc mai greu. Până atunci, se face iarăși verde pentru mașini, apoi se circulă și pe verdele pietonilor. Mă uit la Țiglina 2 cum ne uitam înspre America pe vremea comuniștilor. Sper să-mi revăd verișoara într-o zi", ni s-a plâns ea. I-am sugerat o trotinetă. Nu ne-a mai răspuns la mesaj.
Mașina Tâmpului
Oțelul va juca iarăși în Liga a IV-a
Ratarea promovării în eșalonul secund al fotbalului românesc nu este un capăt de cantonament pentru mai-marii clubului Oțelul, cu toate că formația care i-a retezat drumul spre așa-numita Divizie B este chiar rivala din Brăila. Pentru a savura o promovare cu de toate, ca altă dată, "oțelarii" (foto) vor juca din toamnă în Liga a IV-a, având șanse reale de a prinde primul loc și de a câștiga barajul cu vreo miniechipă din județele limitrofe. Cu toate acestea, se dorește ca finanțarea din partea Primăriei Galați să rămână aceeași.
Divizia Bă
Precizare
Materialul acesta este un pamflet şi trebuie tratat ca atare. Informaţiile prezentate pot sau nu să fie adevărate. Imaginile incluse sunt proprietatea cotidianului "Viaţa liberă". Toate drepturile rezervate "Viaţa liberă".