Oameni de seamă. Ferdinand von Zeppelin, un pionier al aeronauticii

Oameni de seamă. Ferdinand von Zeppelin, un pionier al aeronauticii
Evaluaţi acest articol
(8 voturi)

Generalul militar Ferdinand Adolf Heinrich August Graf von Zeppelin s-a născut pe 8 iulie 1838, la  Konstanz, Marele Ducat de Baden. Din 1853 a urmat Politehnica  la Stuttgart, în 1855 a devenit cadet al Școlii Militare de la Ludwigsburg și apoi și-a început cariera de ofițer al armatei în armata din Württemberg. În 1858, a început să studieze știința, ingineria și chimia la Tübingen.

În 1865, Zeppelin a fost numit adjutant al regelui Württemberg și, în calitate de ofițer de stat major, a participat la războiul austro-prusac din 1866. A primit Ritterkreuz (Crucea Cavalerului) din Ordinul Serviciului Distins al Württemberg. Între 1882-1885, Zeppelin a fost comandantul celui de al 19-lea Uhlans din Ulm și apoi a fost numit trimis al Württembergului la Berlin. În 1890 a renunțat la acest post pentru a reveni la serviciul armatei.

La 53 de ani, în 1891, s-a retras din armată. Fiind foarte interesat de mașinăriile de zbor, a fondat o fabrică de aerostate la Friedrichshafen, pentru a construi un dirijabil propulsat de motoare. Primul aparat, LZ-1, a fost lansat, la 2 iulie 1900, deasupra lacului Konstanz din sudul Germaniei, însă zborul nu a decurs conform așteptărilor, iar von Zeppelin a fost forţat să stopeze construirea acestui model. Următorul dirijabil, LZ-3, a zburat cu succes, la 9 octombrie 1906, ceea ce i-a adus fondurile necesare pentru a continua fabricarea zeppelinelor. În data de 7 noiembrie 1908, invenția a ajuns într-un stadiu și mai promițător.  Zborul a durat aproape 6 ore și a zburat pe o distanță de peste 80 de kilometri. Un serviciu de pasageri cu astfel de aparate, care a efectuat peste 1.600 de zboruri fără incidente, a fost înfiinţat în 1910, și peste 100 de dirijabile au fost folosite în operaţiuni militare în timpul Primului Război Mondial.

În august 1929 s-a efectuat primul zbor în jurul lumii, care a durat 21 de zile. În anul 1937, însă, s-a produs dezastrul de la Hindenburg, când dirijabilul LZ 129 Hindenburg a explodat într-o pară de foc atunci când a încercat să aterizeze. După acest eveniment, invenția a mai fost folosită aproape exclusiv în scopul de a afișa un conținut vizual, un mesaj sau o reclamă.

Ferdinand von Zeppelin a încetat din viață, la Berlin, pe 8 martie 1917 fără a-şi atinge obiectivul de a realiza un zbor peste Atlantic. 

Remember, Oameni de seamă, colecție de articole

Citit 569 ori Ultima modificare Luni, 08 Iulie 2024 10:19

Mai multe din această categorie:

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.