Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
Fii primul care postează comentarii!

Vrem pod peste Dunăre! Gălăţenii au ostenit de când îşi revendică dreptul la un pod peste fluviu. Li s-a făcut şi lehamite de atâtea promisiuni deşarte cu care au fost împănate toate campaniile electorale din ’90 încoace. Mai simplu este să întrebi cine nu s-a angajat că va construi pod decât cine s-a bătut cu pumnul în piept că îl face.

Singurul pod care a putut fi admirat, prin 2003-2004, a fost o machetă frumoasă, prezentată cu mare pompă, de ministrul Transporturilor Miron Mitrea, în sala mare a Palatului Administrativ. Politicienii s-au zbătut să tragă podul mai spre Galaţi, mai spre Brăila şi în cele din urmă totul a rămas vorbă în vânt, pe motiv că un pod nu e rentabil. Trăiască bacul!

Dacă vreţi să vedeţi cu arată un pod adevărat, peste Dunăre, merită să daţi o fugă în vecini, prin Budapesta şi Viena.

Au cu ce!

Budapesta, capitala Ungariei, este vestită pentru frumoasele poduri arcuite peste Dunăre: Podul cu Lanţuri, Podul Libertăţii, Podul Margareta. E o feerie să te laşi purtat pe Dunăre de vasul de croazieră care îţi oferă privilegiul unei privelişti generale asupra splendorilor arhitectonice ale Budapestei.

Podurile din Viena sunt uluitoare. Pe număratelea, austriecii au construit vreo 20 de poduri. Desigur sunt poduri rutiere, feroviare, poduri peste care trece liniştit metroul, tramvaiul şi poduri cu benzi speciale pentru pietoni şi pentru biciclişti. Da, ştiu, noi n-avem!

Dunărea  Albastră

Dunărea intră în Austria pe la Passau, apoi îşi continuă cursul trecând prin Linz şi Viena. Austriecii surprind turistul român cu mai multe „Dunări”: canalul dunărean (Donaukanal), Dunărea Veche (Alte Donau) - curs folosit doar pentru agrement - Dunărea propriu-zisă (Donau), pe care se desfăşoară navigaţia şi, desigur Neue Donau, un canal al Dunării, lung de 21 de kilometri, conceput pentru a proteja de eventuale inundaţii.

Între Donau şi Neue Donau este Donauinsel, cum s-ar spune Insula Dunării, o fâşie de pământ cunoscută şi recomandată ca zonă de agrement. Recomandabil este să o vizitaţi vara, pentru că iarna e un curent şi un frig de-ţi vâjâie capul.

Să nu uit, între Donaukanal şi Donau este situat vestitul parc de distracţii Prater, locul în care găsiţi unul dintre simbolurile Austriei: Roata uriaşă Riesenrad.

Să nu spuneţi că vă răsucesc cuţitul în rană acelora care vă doriţi pod peste Dunăre, dar trebuie să aflaţi că, potrivit vienezilor, cel mai vechi pod peste Dunăre este Stadlauer Ostbahnbrücke, dat în folosinţă prin 1931.

Vă invităm, în pagina de „Itinerarii” a suplimentului nostru „Magazin”, la o incursiune pe unul dintre cele mai faimoase poduri din Viena, Reichsbrücke.

Explicaţii foto:
1 - Aşa se vede Neue Donau de pe fereastra staţiei de metrou U1, situată chiar pe podul Reichsbrücke ;
2 - Biserica „Franz von Assi”, construită în Mexikiplatz, cu ocazia celei de-a 50-a aniversări a împăratului Fran-Josef I, se oglindeşte în apele Dunării

Citit 1649 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.