Quinoa - superalimentul fără gluten

Quinoa - superalimentul fără gluten
Evaluaţi acest articol
(6 voturi)

Quinoa este un superaliment pe care trebuie să-l consumi cât mai des! Se prepară la fel ca orezul, doar că de două ori mai repede, şi este mult mai hrănitoare, relatează ecuisine.ro. Recent descoperită de lumea occidentală, quinoa este cultivată în Munţii Anzi de peste 5.000 de ani. Incaşii o considerau sacră şi o numeau mama cerealelor - deşi, de fapt, nu este o cereală, ci sămânţa unei plante înrudite cu spanacul. Quinoa este cunoscută popular sub numele de talpa gâştei.

De ce este quinoa un superaliment


Nutriţioniştii încadrează quinoa în categoria superalimentelor, deoarece este plină de nutrienţi esenţiali şi aduce mari beneficii organismului. Bogată în proteine unice, este una dintre cele mai sănătoase "cereale" şi în plus nu conţine gluten, ceea ce o face extrem de importantă pentru persoanele care suferă de boală celiacă (intoleranţă la gluten).

Cum se găteşte quinoa


Quinoa poate fi preparată prin germinare sau fierbere. Prin germinare devine şi mai nutritivă, enzimele şi vitaminele sale multiplicându-se în urma acestui proces. Pune seminţele de quinoa într-un pahar cu apă curată şi după două - patru ore vor fi înmuiate, numai bune de adăugat în salate şi alte alimente reci. În ceea ce priveşte fierberea, reţine că o ceaşcă de quinoa se fierbe în două ceşti de apă, rezultând trei ceşti de quinoa fiartă (fierberea face că boabele să crească mult în volum). Paşii sunt următorii: spală - fierbe - lasă să se odihnească - scurge. Mai pe larg: Quinoa trebuie spălată înainte de a o fierbe, deoarece e acoperită de o substanţă numită saponină, care are gust de săpun. Pentru a o îndepărta, ţine quinoa într-o strecurătoare fină sub jet de apă rece, timp de două minute, amestecând cu mâna seminţele. Chiar dacă, de regulă, quinoa cumpărată din magazine este deja spălată, nu strică să o clăteşti şi tu acasă.

Cum găteşti diferite preparate pe grătar


Apoi, pune o ceaşcă de quinoa şi două de apă într-o oală pe foc. Când începe să fiarbă, setează focul pe mic, acoperă oala şi lasă la fiert timp de 15 minute. Pasul următor este să laşi quinoa încă cinci minute în vasul acoperit, după ce ai stins focul. În final, scurge quinoa printr-o strecurătoare fină, deoarece tinde să reţină multă apă, care trebuie îndepărtată pentru ca preparatul final să nu fie prea apos.

Pentru o aromă şi mai pronunţată, poţi prăji quinoa înainte de a o fierbe. Foloseşte o tigaie şi puţin ulei - o lingură de ulei la fiecare ceaşcă şi jumătate de quinoa. Ţine tigaia pe foc mediu spre redus, amestecând constant timp de şase - opt minute. Un alt truc este să fierbi quinoa în supă de pui sau de legume (proporţiile sunt aceleaşi ca în cazul apei).

Quinoa e folosită ca alternativă la orez sau cuşcuş, dar datorită beneficiilor sale este mai mult decât un simplu înlocuitor al acestora. Când e gătită, capătă o textura pufoasă şi o aromă uşoară de nucă, iar versatilitatea ei o recomandă ca super ingredient în bucătărie.

Astfel, quinoa este o opţiune excelentă pentru micul dejun: o poţi savura sub formă de cereale, în combinaţie cu migdale şi fructe, sau poţi prepara un smoothie bogat în proteine din quinoa, fructe, unt de arahide şi lapte de soia sau iaurt. În salate, o adaugi pur şi simplu, iar ca garnitură este perfectă pentru orice fel de carne. PENTRU MAI MULTE DETALII, CLICK AICI

Citit 2356 ori Ultima modificare Marți, 26 Ianuarie 2016 14:46

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.