Evaluaţi acest articol
(17 voturi)
5 comentarii

De la 107.559.843 de lei, valoarea iniţială votată în aprilie 2017 de aleşii locali, modernizarea străzilor Siderurgiştilor şi 1 Decembrie 1918 a ajuns la 104.319.926 de lei. Durata lucrărilor s-a lungit, însă, de la 12, la 24 de luni. Decizia a fost adoptată la recenta şedinţă a Consiliului Local. Însă oricât de mult şi-ar dori gălăţenii realizarea acestor lucrări, totul depinde de accesarea fondurilor europene.

Despre modernizarea axei rutiere Siderurgiştilor – 1 Decembrie – Traian Vuia – Henri Coandă – George Coşbuc se vorbeşte încă din mai 2015, când fostul primar Marius Stan anunţa că acest amplu proiect a obţinut aprobarea Consiliului Tehnico-Economic, finanţarea urmând să se facă prin atragerea de fonduri europene. În aprilie 2017, aşa cum aţi putut afla din ziarul „Viaţa liberă”, Consiliul Local a aprobat documentaţia de avizare a lucrărilor şi indicatorii tehnico-economici pentru obiectivul „Modernizare linii tramvai şi carosabil strada Siderurgiştilor şi strada 1 Decembrie 1918”. În raportul de specialitate al hotărârii se arăta că, pe ambele străzi, care constituie una dintre axele rutiere importante ale oraşului, covorul asfaltic prezintă fisuri, crăpături, văluriri şi zone concave, iar locurile de parcare sunt insuficiente sau necorespunzătoare. Mai mult, pe artera 1 Decembrie 1918 „starea tehnică a liniei de tramvai este total necorespunzătoare, iar continuarea exploatării este considerată periculoasă din punct de vedere al circulaţiei”, se arăta în document. Hotărârea votată atunci prevedea că investiţia, în valoare totală de 107.559.843 de lei cu TVA, s-ar putea realiza în 12 luni, sursa de finanţare provenind din bugetul local sau împrumut şi fonduri europene.
La recenta şedinţă a Consiliului Local, la iniţiativa primarului Ionuţ Pucheanu, hotărârea votată anul trecut a fost modificată.

Ce s-a schimbat

În documentul votat de aleşi se arată că acest proiect „este inclus în Strategia de Dezvoltare Urbană a Municipiului Galaţi pe lista obiectivelor majore de investiţii pentru perioada 2016-2025”. Şi că „finanţarea oferită prin Programul Operaţional Regional (POR) 2014-2020, reprezintă cea mai eficientă cale de îndeplinire a acestui obiectiv”. Ca urmare a elaborării şi aprobării Ghidului solicitantului de finanţare prin POR 2014-2020 şi a condiţiilor specifice de accesare a fondurilor în cadrul apelului de proiecte, dar şi în urma reanalizării lucrărilor la reţelele aflate pe acest amplasament, documentaţia de lucrări a fost actualizată.

Ce lucrări ar putea fi executate

Proiectul votat de aleşi prevede în primul rând execuţia liniei de tramvai noi, atât calea de rulare, cât şi reţeaua de alimentare, peroane noi, schimbătoare de cale noi. De asemenea, se doreşte realizarea unei structuri rutiere cu straturi asfaltice noi, cu modificarea părţii carosabile prin realizarea de locuri de parcare noi, reamenajare trotuare şi execuţia de piste pentru biciclişti, dar şi realizarea semnalizării prin marcaje şi indicatoare rutiere. Sunt cuprinse în proiect reabilitarea şi repararea reţelelor edilitare subterane (de apă) din perimetrul afectat de lucrările de reabilitare la carosabil şi tramvai, dar şi reabilitarea iluminatului public cu stâlpi noi. Investiţia implică. De asemenea, sunt cuprinse amenajări peisagistice prin modernizarea spaţiilor verzi existente cât şi a celor nou apărute în urma lucrărilor de modernizare, procurarea şi montarea de mobilier stradal nou. Aritmetic e vorba despre amenajarea a 4.740 m linii de tramvai, 32.000 mp suprafaţă carosabilă, 20.480 mp suprafaţă trotuare, 7.680 mp suprafaţă piste pentru biciclete şi şase rastele pentru ele, 8.400 mp spaţii verzi, 60 de bănci şi 180 de coşuri de gunoi şi şapte peroane pentru călători „Aceste lucrări au condus la modificarea valorii estimate şi a indicatorilor tehnici aferenţi obiectivului de investiţii. Noii indicatori tehnico-economici stabiliţi de proiectant sunt: valoarea totală a investiţiei - 104.319.926 de lei, durata de realizare a investiţiei - 24 de luni, sursa de finanţare - buget local /împrumut/fonduri europene”, se arată în proiect.
E greu de spus când ar putea începe lucrările efective de modernizare, atâta vreme cât totul depinde de accesarea banilor europeni. Cert este că, în bugetul Galaţiului pe 2018, pentru modernizarea acestei axe Siderurgiştilor – 1 Decembrie, este alocată o sumă de 1.500.000 de lei din împrumutul contractat de Primărie la CEC Bank.

 
Citit 7193 ori Ultima modificare Marți, 27 Februarie 2018 14:56

5 comentarii

  • postat de sitizan Luni, 26 Februarie 2018 16:44 188.24.199.*** Link la comentariu
    0
    11

    mmda...cam seamana cu Masterplanul de transport al Romaniei. se revizuieste periodic dar nu se incepe nimic

    Raportează
  • postat de gheorghe bradea Luni, 26 Februarie 2018 15:03 86.124.203.*** Link la comentariu
    4
    9

    Sa nu ramana in faza de proiect la fel ca cele 3 pasaje suspendate, pod si tunel peste si sub Dunare, drum de centura etc, promise in preajma alegerilor de cel fost primar Stan !

    Raportează
  • postat de Silviu Luni, 26 Februarie 2018 10:47 82.137.15.*** Link la comentariu
    4
    36

    Pentru cine nu știe, tot, dar tot ce se face acum prin acest oraș, sunt proiecte de la Stan. Nu este nimic rău în asta. Dar să nu uităm cât de contestat era la momentul când era primar chiar de către aceștia care acum se lauda ca fac și dreg. As vrea să văd un proiect 100 % al actualei administrații. Deocamdată, nu prea sunt în stare să aibă grijă de lucruri care sau făcut de vechea administrare.

    Raportează
  • postat de Mihai Tz Luni, 26 Februarie 2018 10:36 5.2.205.*** Link la comentariu
    0
    27

    Daca nu se coreleaza cu modernizare canalizare , gaze si sistem iluminat, degeaba, facem azi sa stricam maine.

    Raportează
  • postat de george Luni, 26 Februarie 2018 06:41 194.105.20.*** Link la comentariu
    4
    18

    Frumos proiect.. si foarte important.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.