Proiectarea PODULUI PESTE DUNĂRE, blocată din neglijenţa autorităţilor

Proiectarea PODULUI PESTE DUNĂRE, blocată din neglijenţa autorităţilor
Evaluaţi acest articol
(20 voturi)

Deşi, la acest moment, consorţiul italiano-japonez ar fi trebuit să lucreze deja la proiectarea podului peste Dunăre de la Brăila, proiectul se amână pe o perioadă nedeterminată, din cauza unor gafe ale Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Mai mult, constructorii cer mai mulţi bani statului, din cauza neglijenţei autorităţilor.

Pentru că statul român, prin CNAIR, nu a avut grijă să rezolve problema reţelelor de utilităţi, care se află în zona în care urmează să fie construit podul peste Dunăre, constructorii italieni şi japonezi reclamă că nu pot demara lucrările de proiectare şi au transmis CNAIR o listă cu pretenţii care s-ar putea transforma în mai mulţi bani în buzunarul constructorilor şi mai puţini bani la bugetul de stat, relatează Digi 24. "În cadrul contractului de proiectare şi execuţie "Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila", nu au fost formulate revendicări. Antreprenorul, asocierea Astaldi S.p.A. - IHI Infrastructure Systems CO. LTD, a emis un număr de 10 notificări, prin care şi-a manifestat intenţia de a revendica costuri suplimentare şi extensie de timp, fără să specifice sumele şi extensia de timp la care se consideră îndreptăţit", au informat reprezentanţii CNAIR, într-un răspuns formulat la solicitarea televiziunii de ştiri. Notificările reprezintă atenţionări ale companiei privind neîndeplinirea unor obligaţii de către CNAIR. Dacă aceasta nu soluţionează nemulţumirile, atunci Astaldi va formula revendicări constând în creşteri de preţuri şi extensii de timp.

Ce ţine blocată proiectarea podului

Italienii de la Astaldi S.p.A au atenţionat Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere că ei nu pot face proiectul podului fără a şti care sunt şi unde vor fi relocate reţelele de utilităţi, potrivit Digi 24. Este vorba despre reţelele de apă, canal, irigaţii, telefonie şi electrice. În loc să treacă în sarcina constructorului şi aceste activităţi, pe lângă cele de proiectare şi construire a podului, CNAIR şi-a luat, în mod inexplicabil, angajamentul că va demara ea aceste activităţi. Compania are în derulare o serie de licitaţii pentru relocarea reţelelor, însă acestea se află în diverse stadii, departe de a fi încheiate. Mai mult, relocarea efectivă a reţelelor necesită, de asemenea, timp.

Digi 24 informează că firma italiană are o istorie lungă a revendicărilor emise faţă de statul român, în numeroase contracte de infrastructură. Cererile s-au finalizat cu succes. Spre exemplu, acum câţiva ani, compania a cerut de la CFR 71 de milioane de euro în cazul unui contract de modernizare a căii ferate. În cazul lotului 4 de autostradă, Sibiu - Orăştie, italienii au cerut plăţi suplimentare de 78 milioane lei. Firma italiană a formulat pretenţii şi în alte cazuri, precum cele privind Magistrala 5 de metrou din Bucureşti, Centura Piteşti sau lotul de autostradă Feteşti - Cernavodă. Toate, din cauza greşelilor făcute de autorităţile române.

Reamintim că, la finele lunii februarie, CNAIR a emis ordinul de începere a lucrărilor pentru cel mai important proiect de infrastructură de după Revoluţie. Consorţiul italiano-japonez, care a câştigat contractul de 1,99 de miliarde de lei pentru proiectarea şi execuţia podului peste Dunăre de la Brăila, are la dispoziţie un an pentru proiectare.

Citit 12855 ori Ultima modificare Luni, 26 Martie 2018 11:29

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.