Investiţie cu surprize. Lucrări blocate la parcarea multietajată din Mazepa
Foto: Iulia Kelt

Investiţie cu surprize. Lucrări blocate la parcarea multietajată din Mazepa
Evaluaţi acest articol
(18 voturi)

Începute în luna iulie, lucrările la parcarea multietajată aferentă blocului R5 din Mazepa au încremenit în septembrie, iar gălăţenii se întreabă dacă investiţia se va mai realiza. Autorităţile dau asigurări că da, însă aşteaptă documentaţia unei noi soluţii tehnice, pentru că, în urma săpăturilor, s-a descoperit că structură de rezistenţă a viitoarei construcţii ar putea fi afectată de consistenţa neeterogenă a solului.

Şantier pustiu, nici urmă de muncitori sau de utilaje, aşa arăta, marţi dimineaţă, 16 octombrie, locul unde ar trebui să se construiască prima parcare multietajată din Galaţi, exceptând-o, desigur, pe cea de la Spitalul Judeţean. Maşinile erau parcate pe platforma cu resturi de garaje demolate şi amestec de pământ galben. Situaţia trenează încă din septembrie, motiv pentru care am cerut explicaţii autorităţilor, cu atât mai mult cu cât realizarea acestei investiţii s-a dovedit a fi plină de "surprize" neplăcute.

Lucrări suplimentare din start

"Construirea primei parcări multietajate din Mazepa I, zona blocului R5 nu va putea începe până când terenul nu va fi eliberat de reţelele de utilităţi care îl străbat", scriam, pe 1 martie, în "Viaţa liberă". Autorităţile descoperiseră că, din cauza unor ţevi care trebuie deviate, sunt necesare lucrări suplimentare, care nu fuseseră prinse în proiectul iniţial, fiind licitate separat. Interesant, contractul pentru proiectarea şi construcţia parcării propriu-zise, în valoare de 9.453.360 de lei cu TVA, a fost câştigat de asocierea SC Lemacons SRL - SC S&M Expert Project SRL, iar liderul acestui consorţiu, Lemacons, şi-a adjudecat şi contractul, în valoare 643.340 de lei cu TVA, pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de deviere a reţelelor de utilităţi.

Lucrări "în paralel"

Potrivit Primăriei, ordinul de începere a lucrărilor de execuţie pentru devierea reţelelor de utilităţi a fost emis în data de 12 iulie, termenul de realizare fiind de şase luni. Pe 23 iulie, municipalitatea anunţa că a fost deviată conducta de gaze, a început devierea reţelei electrice şi că îşi aşteaptă rândul cele două colectoare de canalizare, care trebuie, de asemenea, mutate. "În paralel cu lucrările executate pentru devierea reţelelor electrice şi de canalizare, se vor derula şi lucrările de construcţie a parcării multietajate", anunţa Primăria.

Am plătit şi pentru buncăre

La solicitarea noastră, municipalitatea ne-a răspuns că lucrările de deviere a reţelelor de apă, canalizare, electrice şi de gaz s-au încheiat în luna septembrie. Pe lângă devierea efectivă a reţelelor de apă, canalizare şi gaz, municipalitatea a trebuit să-i plătească firmei Lemacons şi demolarea beciurilor rămase de la garajele demolate - adevărate "buncăre" - precum şi eliberarea terenului de resturile de construcţie, factura ridicându-se în final la 714.082 de lei. Pentru devierea reţelelor electrice (proiectare şi execuţie), Primăria a plătit SC Electrica Distribuţie suma de 53.317 lei.

"Surpriză!"

"În urma săpăturilor pe care le-a realizat constructorul pentru devierea reţelelor, s-a constatat că solul, pe o anumită porţiune, are o umplutură neeterogenă, care ar putea afecta structura de rezistenţă a viitoarei construcţii. Constructorul a sesizat problemele şi a recomandat o altă soluţie tehnică. În aceste condiţii, Primăria municipiului Galaţi a comandat o verificare tehnică a studiului geo, în posesia căruia instituţia va intra săptămâna aceasta, care va cuprinde şi soluţia tehnică recomandată de specialişti pentru ca proiectul să continue în cele mai bune condiţii", ne-a transmis Primăria. Documentaţia va ajunge, apoi, pe mesele aleşilor locali, spre a fi aprobată.

Documentaţii făcute

Documentaţia aflată în lucru se va adăuga tomului de hârtii pe care Primăria le-a plătit sau urmează să le plătească pentru această investiţie. Este vorba despre studiul de fezabilitate, pentru care a achitat către SPC Elite Consulting SRL 113.050 de lei, despre studiul soluţie de deviere a reţelelor, realizat de SC Nasi STL pentru suma de 4.163 lei şi despre proiectul de deviere a reţelelor de utilităţi pentru care a decontat 10.808 lei din cei 13.510 lei cuveniţi S&M Expert Project SRL, prin SC Lemacons SRL. Şi mai urmează la plată proiectarea parcării de către S&M Expert Project SRL, în valoare de 457.434 de lei cu TVA!

În ceea ce priveşte realizarea efectivă a parcării multietajate, Primăria municipiului Galaţi susţine că a solicitat constructorului să se încadreze în termenul prevăzut în contract pentru execuţia lucrărilor, respectiv 17 luni de la data predării amplasamentului.

Cum va arăta parcarea

Reamintim că prima parcare supraetajată din municipiul Galaţi va fi o construcţie tip parter plus trei etaje, cu un număr de 214 locuri de parcare, 50 de spaţii de depozitare tip boxe individuale şi racorduri electrice pentru 21 de staţii de încărcare autovehicule electrice. Clădirea va avea iluminat LED cu senzor de proximitate şi aprindere în cascadă, panouri solare de producere apă caldă în paralel cu instant electric, încălzire electrică locală cu senzor de prezenţă şi programare temporală, precum şi sisteme de management inteligent: control acces cu cartele cu autotaxare, monitorizare video, semaforizare cu senzor şi afişaj număr locuri de parcare.

Citit 13598 ori Ultima modificare Vineri, 19 Octombrie 2018 00:06

9 comentarii

  • postat de Terente...din Galati
    Miercuri, 17 Octombrie 2018 15:10
    86.34.180.***
    Pt@Justitiarul: intre timp DNA-ul se va duce pe "Apa Sambetei", la vale odata cu Dunarea.
    Si odata cu ea si sperantele noastre ...
    0
    14
    Raportează
  • postat de JUSTIŢIARUL
    Miercuri, 17 Octombrie 2018 13:07
    81.12.149.***
    O lucrare cu SURPRIZE, dar care cred ca va avea si un usor iz penal!
    Oare DNA de Galati face ceva pentru adevarurile ascunse din Administratia Publica Locala dirijate de Ciuma Rosie?
    6
    14
    Raportează
  • postat de ceatean
    Miercuri, 17 Octombrie 2018 12:42
    5.2.209.***
    si ce dovada mai trebuie ca sa inlature ideea ca SUNT CAPETE DE CAPRA DE LA A LA Z, PSIHOPATI...UITATI CUM ARATA GALTIUL, CA DUPA RAZBOI. . S-AU APUCAT DE TREABA APOI AU CONSTATAT CA NU SE POATE . CATI BAN AU FOST LOCATI?????/ CINE RASPUNDE ??????
    2
    15
    Raportează
  • postat de Alexuz
    Miercuri, 17 Octombrie 2018 09:34
    5.2.205.***
    Deci asteapta documentatia care probabil o sa dureze cateva luni sau un an la cum se misca lucrurile la noi. Vine iarna deci anul asta nu se mai face nimic. In primavara se apuca baietii de treaba cu sporul de pe lume ca 2019 este an electoral si trebuie sa vada lumea ca misca ceva.
    Pana atunci tot cartierul inghite praf si isi fac masinile ca la tara pe ulita... de fapt suntem la tara pe ulita. Si pana la finalizarea parcarii asteptam tarifele sa vezi ce plina ochi o sa fie. :))))
    Marea dilema este: daca la amarata aia de parcare de la scoala 28 a fost nevoie de aproape 3 ani si 2 primari in cat timp o sa fie finalizata aceasta mareata constructie?
    0
    28
    Raportează
  • postat de florin
    Miercuri, 17 Octombrie 2018 09:03
    109.166.131.***
    De parca se construiește la Galati Casa Poporului!!!Se incearca a se construi o amărîtă de parcare si se plătește mai mult pa asa zisele lucrări suplimentare!!!Păi cel care a realizat primul studiu de fezabilitate și primul proiect nu ar trebui să plătească aceste lucrări?Acum sunt probleme cu solul????Miine ce probleme vor aparea?????
    0
    31
    Raportează
  • postat de T. Vasile
    Miercuri, 17 Octombrie 2018 08:29
    89.136.1.***
    Costul suplimentar trebuia imputat firmelor care au facut studiul de fezabilitate/geo si proiectat lucrarea, fiind in sarcina lor initiala, dar si celor ce au intocmit contractele cu aceste firme, deoarece nu au prevazut, probabil, clauze in avantajul municipalitatii (pentru a proteja banii contribuabililor, care vom achita creditele pentru lucrari), lasand din neglijenta/lipsa de specializare, sau intentionat, oportunitati de sifonare a banilor prin aditionale.
    0
    30
    Raportează
  • postat de Sandu
    Miercuri, 17 Octombrie 2018 08:25
    90.95.63.***
    Ce consistenta neeterogena a solului.In imediata apropiere este blocul R5 de 10 etaje si alt bloc de 9 etaje consuitruite inainte de 1989.Aceste au fost construite temeinic cu toata specificitatea solului.Cine a facut proiectul parcarii nu trebuia decat sa consulte documentatia tehnica a acestor cladiri care sigur mai exista in arhiva fostului proiectant in prezent privat.In studiul de fesabilitate si apoi in caietul de sarcini aferent licitatiei trebuia sa prevada toate elementele referitoare la compozitia solului solutia tehnica pentru fundatie si costul acestor lucrari.Acesti doi asociati care au castigat proiectarea si constructia parcarii or sa vina si cu alte pretentii ca au interese comune sa scoata cat mai multi bani de la cei care le/au incredintat constrctia .Si chiar daca sa presupunem ca in executarea lucrarii apar unele vicii ascunse care necesita chetuieli suplimentare,costructorul trebuia sa inceapa lucrarea si sa informeze beneficiarul care putea pe baza documentatiei tehnice justificative sa majoreze valoarea investitiei cu suma respectiva.Acum ce avem o tergiversare a lucrarii,un motiv de nerespectare a termenului de finalizare care desigur a fost si unul din criteriile de condus la obtinerea constructiei parcarii .Sa dea Dumnezeu sa se faca totusi insa observ ca dupa motivele invocate va mai trece ceva apa pe Dunare si mai sunt ce coincidenta 17 luni pana la viitoarele alegeri locale cand locuitorii zonei si nu numai vor sti cred mai bine cum sa voteze.
    1
    28
    Raportează
  • postat de Suzi quatro
    Miercuri, 17 Octombrie 2018 07:24
    82.137.15.***
    Domnilor și Doamnelor din Consiliu local nu va mai zbateți că peștii pe uscat După 28de ani de DEMOLARI este normal să numai găsiți nici Oameni și nici FIRME care să PROIECTEZE SI SĂ EXECUTE O CONSTRUCȚIE TRAINICĂ Acum ați săpat un șanț și s-au Dărâmat 2 Blocuri La Potcoava de aur se construiesc două Fântâni arteziene care vor Dărâmă tot ce este în jurul lor când se va înfiltra apa din bazine Pe o stradă din oraș nu se asfaltează pentru că se așteaptă PLOILE de Toamnă sau NINSORI UȘOARE CA SĂ FACĂ PRIZĂ ASFALTUL până LA PAȘTELE CAILOR Acum dacă nu ați PUTUT Construi Garajul Supraetajat inSUS /CONSTRUIȚI in JOS adică SUBTERAN și îl faceți și Adăpost Antiatomic că tot vă place să vă jucați cu Sirenele odată pe lună Spor la treabă
    1
    31
    Raportează
  • postat de IC
    Miercuri, 17 Octombrie 2018 05:26
    100.117.9.***
    Studiul de fezabilitate si proiectarea realizate de firme din Iasi ,de unde sa stie proiectantii respectivi ca pana nu de mult zonei respective i se spunea "pe rapa " si ca o parte din rapa a fost acoperita cu "material eterogen " . Se impune totusi o intrebare , firma care a intocmit studiul de fezabilitate nu a intocmit si un studiu geotehnic ,bazat pe foraje ,probe si incercfari de laborator ? Dar firma care a intocmit proiectul ? Au procedat de parca au proiectat un oaresce garaj ?O alta intrebare ,nu mai exista proiectanti in Galati ,proiectanti care sa cunoasca specificul orasului prima conditie care trebuia impusa in caietele de sarcini ,pentru studiul de fezabilitate si proiectare , o fi fost conditia de experienta in proiectarea constructiilor pe terenuri macroporice ( periculosul loess care predomina in zona Galatiului ) De ce nu s-au prevazut de la incepot lucrarile de deviere a utilitatilor ,sa fie un motiv pentru umblarea la valoarea contractului si legat de aceasta de unde si pana unde asocierea Lemacons SRL cu o firma din Iasi ,o fi tot o firma afina partidului... pe cand intra si Tancrad in combinatie.
    0
    25
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.