Trasee mai relaxate şi concedieri. Transurb cere mai puţine autobuze în oraş
Foto: Iulia Kelt

Trasee mai relaxate şi concedieri. Transurb cere mai puţine autobuze în oraş
Evaluaţi acest articol
(25 voturi)

Reducerea numărului de curse pe trasele de autobuz, renunţarea la traseele 14 şi 41, fragmentarea traseului 30, desfiinţarea unui număr de 187 de posturi şi o serie de concedieri, acesta ar putea fi cadoul pe care l-ar putea primi astăzi compania publică de transport SC Transurb SA, nu de la Moş Nicolae, ci de la Consiliul Local.

Aleşii Galaţiului sunt convocaţi astăzi în şedinţă extraordinară pentru a aproba o serie de proiecte care nu suferă amânare. Două dintre acestea vizează activitatea SC Transurb. Prin votul lor, consilierii vor răspunde solicitărilor făcute de operatorul public încă din noiembrie.

Modificarea programului de transport

Conform documentelor care au ajuns pe masa aleşilor, Transurb are nevoie de o "diagramă de circulaţie mai relaxată". Motiv pentru care a solicitat modificarea programului de transport în sensul reducerii numărului de curse de autobuz (în medie două curse pe zi) şi desfiinţarea a două trasee care s-au dovedit nerentabile din cauza numărului redus de călători şi a încasărilor din biletele vândute.

Compania propune desfiinţarea traseului 14 (Micro 19 - Micro 40), pentru că "vor demara lucrările de amenajare a Drumului de centură şi nu există trotuare sau refugii, ceea ce reprezintă un pericol pentru călători". Traseul de autobuz 30 ar urma să fie fragmentat, "circulând după un grafic adaptat în funcţie de gradul de încărcare orar". Iar traseul de tramvai 41 "nu îşi mai justifică funcţionalitatea, întrucât gradul de încărcare este sub doi la sută".

În condiţiile în care din parcul de 109 autobuze, circa 30-40 sunt defecte, Transurb cere reducerea numărului de curse. Astfel, conform documentelor, pe Traseul 105 numărul de curse ar urma să scadă 97 la 80, iar frecvenţa să crească de la 10 la 13 minute, pe Traseul 11 - de la 113 curse la 96, iar frecvenţa, de la opt la zece minute, pe Traseul 18 - de la 74 la 61 de curse, iar frecvenţa de la 12 la 16 minute, iar Traseul 26 - de la 66 la 59 de curse, iar frecvenţa de la 15 la 17 minute.

Scade numărul de posturi

Operatorul atrage atenţia asupra situaţiei în care se află: "La data de 30 septembrie, se înregistrează o pierdere în cuantum de 10,2 milioane de lei, motivat de faptul că preţul pe kilometru decontat este mai mic decât preţul pe kilometrul parcurs efectiv. Pierderea reprezintă diferenţa între preţul real, per kilometru, şi cel aprobat prin hotărâre de Consiliu Local". Tocmai de aceea, Transurb a solicitat majorarea tarifului în baza căruia se face decontarea tarifului la 7,20lei/km.

Operatorul propune o nouă organigramă şi un stat de funcţii corespunzător. Documentul prevede desfiinţarea a 187 din totalul de 958 de posturi prevăzute în organigrama aprobată în octombrie 2016, din care 800 de posturi sunt ocupate. "Din totalul de 187 de posturi desfiinţate, 158 sunt vacante, iar 29 sunt ocupate", se arată în argumentaţia Transurb. Din totalul de 771 de posturi care ar urma să rămână, 69 sunt cu activitate permanentă TESA, 122 - personal operativ şi 580 - personal muncitor.

Rămâne de văzut dacă aleşii vor fi de acord cu toate aceste modificări.

Citit 15759 ori Ultima modificare Vineri, 07 Decembrie 2018 00:52

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.