Deciziile aleşilor locali. Curse suplimentare de autobuz şi-o magazie scumpă foc

Deciziile aleşilor locali. Curse suplimentare de autobuz şi-o magazie scumpă foc

Anca Melinte
Evaluaţi acest articol
(11 voturi)
4 comentarii

Întruniţi în şedinţă ordinară, aleşii locali au revenit, ieri, parţial, asupra deciziei luate în decembrie anul trecut, prin care au redus numărul de curse pe traseele de autobuz. Totodată, au dat undă verde construirii unei magazii în valoare de 323.872 de lei pentru Cantina de Ajutor Social.

Aleşii locali au avut parte, ieri de o şedinţă lejeră, atât la propriu cât şi la figurat, din care n-au lipsit ironiile şi înţepăturile cu iz mai politic sau electoral.

Nu mai puţin de 210 cetăţeni din cartierul Barboşi au semnat petiţia prin care le-au cerut autorităţilor revenirea la vechiul program al Traseului 31 (Micro 19 - Barboşi), care însemna un timp de aşteptare de 30 de minute între curse, aducând ca argumente programul unităţilor de învăţământ, al societăţilor comerciale productive, dar şi mersul trenurilor şi al curselor convenţie pentru navetişti. Compania publică de transport, Transurb SA, s-a alăturat acestei solicitări şi a propus majorarea numărului de curse de la 18, câte sunt în prezent, la 31.

Conform hotărârii adoptate de aleşi şi raportului de specialitate, s-a decis suplimentarea numărului de curse de la 18 la 26, existând trei intervale orare în care autobuzele vor circula din 30 în 30 de minute.

Cât poate să coste o magazie

Aceasta a fost întrebarea adresată autorităţilor de consilierul local PNL Alexandru Şerban, la dezbaterea studiului de fezabilitate şi a indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul "Spaţii stocare alimente aferente Cantinei de ajutor social, strada Săliştei nr. 8". Pentru că instituţia nu dispune de un spaţiu pentru păstrarea în condiţii optime a alimentelor neperisabile, s-a propus realizarea unei construcţii pe o structură metalică uşoară, cu regim de înălţime parter, realizarea de instalaţii electrice, apă şi canalizare interioare şi a reţelelor de apă şi canalizare exterioare. "Cum poate ajunge la suma de 323.872 de lei o magazie de doar 50 de metri pătraţi, pentru depozitarea alimentelor neperisabile, adică fără condiţii speciale de depozitare. Asta duce la un cost de 6.477 de lei pe metru pătrat. Sunt mulţi constructori care şi-ar dori să vândă la preţul acesta!", a spus Alexandru Şerban.

Răspunsul autorităţilor a fost că acesta este preţul propus de proiectant, preţul real urmând să fie stabilit la licitaţie, dând asigurări că în niciun caz nu va rămâne acesta preţul final. "Primăria contractează aceste studii de fezabilitate. Noi le acceptăm la orice valori, de 7-8-10 ori mai mari decât preţul real al unei investiţii?", a mai întrebat consilierul, dar nu a primit răspuns. Studiul de fezabilizate, realizat de SC Muşat SRL, a fost aprobat cu 17 voturi "pentru", şapte "împotrivă" şi două abţineri.

Citit 3686 ori Ultima modificare Sâmbătă, 02 Februarie 2019 00:29

4 comentarii

  • postat de Farfuridi Duminică, 03 Februarie 2019 07:59 188.24.199.*** Link la comentariu
    0
    1

    Domnule Rabis , asa se spune ca la cererea Transurb dar ati uitat ca Primarul a spus ca pe traseile acelea se transporta aer comprimat? adica nu sint calatori si ca nu-i bine sa-i duca in fata blocului si sa-i lase tot acolo? 11 18 105 28 si dupa aceia a aparut comunicatul in care se spunea ca la cererea Transurb se va reduce autobuzele , cine a fost cu ideia? ati uitat ? si cine e seful? ati uitat? Nu uitati ca nu Transurbul reduce ci la propunerea Consiliului Local in frunte cu Primarul si Transurbul executa , verificati va rog ce sa spus in ziua aceia.

    Raportează
  • postat de Raabis-Stefan Badita Sâmbătă, 02 Februarie 2019 02:11 95.76.36.*** Link la comentariu
    4
    0

    La actualul sistem de transport trebuiesc suplimentate traseele: 28, 11, 18, 105. Totusi in Barbosi sunt si trenuri ;) Deci oricum este gresita mentirea chiar si partiala a 31 la frecventa de o ora..... Am comunicat, ma bucur ca doar pe juma' s-a refacut greseala.

    In viitor dupa reforma, 102+105 comasate, 11+18+22+26 comasate in 69 (circular+gara si francezi), regandite si comasate capetele traseelor 9, 104 respectiv 19 si 20 + comasarea celor 4 trasee in doua, s.a.m.d.

    Apropo, reducerea mijloacelor de transport in comun s-a facut la cererea Transurb, nu este vina Primariei si nici a primarului.

    Raportează
  • postat de valy Vineri, 01 Februarie 2019 11:52 193.231.148.*** Link la comentariu
    0
    8

    si traseul 105 trebuie suplimentat avand in vedere ca sa scurtat traseul 30 care prelua o parte din calatori si sa modificat si orarul la 105, la orele de varf e un dezastru, dragi consilieri traseul 105 circula in zone cu multa populatie cu blocuri turn si e cam singur pe traseu,cu multi elevi si multi care merg la serviciu ,mai preia si oamenii care vin la naveta din satele judetului fiind singurul transport in acea zona la intrare in oras. asa ca rugam revizuirea programului

    Raportează
  • postat de C.Conte Vineri, 01 Februarie 2019 06:30 188.24.199.*** Link la comentariu
    1
    10

    Si din suma ramasa trebuie sa fie impartita intre crocodili , ca altfel suma se apropie cat costul unei vile cu etaj .

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.