”Când vine autobuzul? – La toamnă!” (FOTO)

”Când vine autobuzul? – La toamnă!” (FOTO)

Bogdan Codrescu
Evaluaţi acest articol
(20 voturi)
21 comentarii

Căldură mare, nervi, aşteptare prelungită şi înghesuială, de asta au avut parte gălăţenii dependenţi de Transurb în prima zi când s-a circulat după programul de vară. După un weekend prelungit, se pare că şi compania a fost luată pe nepregătite, din moment ce în staţii nu erau afişate noile grafice de circulaţie, valabile din 18 iunie 2019.

„Când vine autobuzul?” – „La toamnă!”, a glumit amar una dintre gălăţencele din mulţimea care, la ora 16,00, aştepta cu ochii în zare sosirea unul mijloc de transport al Transurb în staţia din centrul oraşului. Pe geamurile gheretei Transurb, dar şi în interiorul refugiilor erau lipite în continuare graficele de circulaţie vechi. Practic oamenii nu puteau şti nici măcar o oră estimativă la care să spere că autobuzul sau troleibuzul de care au nevoie va ajunge în staţie.
Nici site-ul Transurb nu a fost pregătit. Ieri dimineaţă erau afişate tot orarele vechi de transport. La ora 13,30, rămăseseră neactualizate şi inaccesibile graficele traseelor 105 şi 26, iar la ora 16,30, traseul 26 era tot minunat, dar lipsea cu desăvârşite.

Între iritare şi blazare

„Copiii au intrat în vacanţă, dar noi nu! Trebuie să mergem la serviciu”, comentau gălăţenii nemulţumiţi, în staţii.
Proba de foc a fost dimineaţă, când mulţi dintre ei nici măcar nu aflaseră că s-a modificat programul de transport, şi au ajuns în staţii la ora la care fuseseră obişnuiţi. „A trebuit să mă îmbulzesc şi să împing o doamnă ca să pot urca şi eu în troleibuz! I-am spus că trebuie să ajung la serviciu! Am călătorit ca sardelele, pe scară! Nici măcar aerul condiţionat nu făcea faţă”, ne-a povestit, nemulţumită, o gălăţeancă.
„După ce că întârzie, sar peste curse, nu mai ajung deloc în staţii, se strică pe drum, acum au intrat şi în program de vacanţă şi circulă mai puţine? Nu mai bine desfiinţează transportul public?!”, ne-a declarat, revoltat, un pensionar.
Vă reamintim că, din cele 106 autobuze câte asigurau transportul public local de persoane în zilele lucrătoare, vor circula doar 90. Sâmbăta, duminica şi în sărbătorile legale nelucrătoare, vor circula tot 68 de mijloace de transport, câte circulau şi anterior. Operatorul de transport spune că, pe traseele în care timpul de aşteptare în staţie era de patru minute în medie, odată cu trecerea la programul de vară timpul de aşteptare creşte la zece minute, în medie.
Iată şi traseele pe care se va resimţi din plin „vacanţa”. Conform Transurb, pe traseul 102, din 14 mijloace de transport vor rămâne opt. Pe traseul 104, din patru, vor rămâne două. Tot două din patru vor rămâne şi pe traseul 26. Iar pe traseul 105, din şase autobuze, câte circulă acum, vor mai rămâne patru.
Reamintim că introducerea programului de vară la Transurb s-a făcut prin votul aleşilor locali. Care nu circulă cu autobuzele companiei publice, ca să ştie cum este...

Citit 4459 ori Ultima modificare Joi, 20 Iunie 2019 00:11

21 comentarii

  • postat de Alin Joi, 20 Iunie 2019 10:24 5.2.205.*** Link la comentariu
    4
    3

    Cand vezi comentariile de aici unde unii duc dorul celor cu maxi taxi iti dai seama cam cat de inapoiati suntem.

    Raportează
  • postat de anonimul galatean Joi, 20 Iunie 2019 09:42 86.123.142.*** Link la comentariu
    0
    6

    Ma bucur ca sunt galateni care au inteles ca marele dusman al serviciilor de calitate este monopolul.Dar trebuie sa facem presiuni mai mari, nu este suficient sa vorbim numai pe situ-ri

    Raportează
  • postat de lucian Miercuri, 19 Iunie 2019 17:20 92.223.167.*** Link la comentariu
    6
    8

    Dar oare voi prin maxi taxi intelegeti doar cascarabete? Eu inteleg transport local privat! Sper ca galatenii nu trag iar la grota! Acum depinde de primarie si de regulamentul care il emaneaza alesii nostri locali. Normal ca interesul poarta fesul si fiecare va incerca sa faca pentru prietenul care il trage de maneca. Dar vazut faptul ca transportul urban local nu face fata la cerintele actuale vor fi constransi sa apeleze la privati. Dar nu la orice privat. Trebuie sa se liciteze trasee de autobuz cu autobuze normale, orare stabilite, etc. Deci o anumita cota, sau linii de autobuze va trebui sa fie privata. Nu linii alandala asa cum se facea cu maxi taxi. De exemplu Transurb are acum pe traseu doar 90 din 115 autobuze cate ar trebui sa aibe, deci la apel lipsesc 25 de autobuze. Se cauta un privat care vine cu 25 de autobuze care vor fi integrate in circuitul urban (linii periferice de ex.). Vom sti ca acele lini, x si y sunt linii private dar pe care se va circula cu aceleasi bilete sau abonamente.
    Si nu mai vorbiti prostii ca in Europa nu sunt maxi taxi sau transport privat urban! Tendinta este de a distruge acest mod, tendinta preluata si la noi.
    Oricum nu parcul auto sau vacanta elevilor a facut sa se reduca numarul autobuzelor. Doar lipsa soferilor care vor toti in concedii, iar autoritatile nu fac decat sa profite de ceva economie in buzunarele Transurbului.
    Ma intreb, fara concurenta si fara libertatea de a alege ce democratie mai este asta? Si ce primarie care nu reuseste sa reglementeze trasportul urban? Primaria nu are niste responsabilitati? Dar o viziune moderna inclinata spre viitor oare chiar nu reusesc sa aiba acesti domni? Tot in melma asta a coruptiei si conflictelor de interese, pana cand?

    Raportează
  • postat de vasile pop Miercuri, 19 Iunie 2019 16:14 5.13.145.*** Link la comentariu
    0
    10

    Tot ce s-a scris anterior este ADEVARAT. Dar tot atit de adevarata este si nepasarea autoritatilor locale(nepasare, ca sa folosim un termen politicos ).Am inteles ca d-l "viciu" primar ENACHE este initiatorul reducerii numarului de mijloace de transport. Il intreb pe d-lui daca a mers vreodata cu transportul in comun intre orele 12 si 16. Sigur nu. Din masina cu aer conditionat nu simti umilinta din mijloacele de transport in comun.Spunea un ante mesager despre abonamente. Cred ca mai mare umilinta ca la Galati nu exista cu oamenii in virsta. Am ajuns la Timisoara si am vazut acolo ce inseamna respectul fata de cetatean. Timisorenii ,pensionari, au un card electronic,nominal pe care il incarca in fiecare an si calatoresc in mod GRATUIT pe toate mijloacele de transport Si ce mijolace de transport in comun au. De ce in alta parte se poate? Pina cind pensionarii din Galati vor suferi umilintele. Vine acum votarea. Haideti batrini si prosti se ne mai alegeti odata. Pacat de acest oras al meu

    Raportează
  • postat de Demir Miercuri, 19 Iunie 2019 16:14 188.24.228.*** Link la comentariu
    9
    3

    Ana si cu Alin19 te angajez eu pe maxi taxi dar nu uita ca nu voi plati cartea ta de munca , nici darile la stat, te voi lasa sa muncesti zilnic 12-14 ore si o sa te platesc cu 70 ron pe ziua de munca , da Ana asa munceau cei de pe cascarabeta daca vrei sa stii si te intreb pe tine era normal sa nu nici carte de munca neplatita?

    Raportează
  • postat de cetatean Miercuri, 19 Iunie 2019 15:32 5.2.208.*** Link la comentariu
    4
    5

    UNITATEA ADMINISTRATIV TERITORIALA A MUNICIPIULUI GALATI este UNIC ACTIONAR al TRANSURB

    niciodata nu veti avea transport PUBLIC civilizat de la transurb ptr. ca acest unic actionar nu utilizeaza banii platiti de cetatenii orasului, bani colectati din taxe, impozite etc. in folosul cetatenilor

    primaria s-a indatorat pe multi ani ptr. harburile poluante existente pe traseele orasului

    primaria se va indatora si mai mult pe urmatorii ani, vedeti contractul abia incheiat, ptr autobuze poluante, nu electrice

    primaria acorda abonamente gratuite acelor persoane care vor garanta indatorarea generatiilor viitoare

    primaria este obligata sa mentina actualul transport public datorita imprumuturilor facute

    niciodata nu va mai exista transport public privat.
    un cetatean care este impozitat nu poate circula cu un mijloc privat de transport in oras

    primaria NU ARE VOIE - prin lege - sa acorde licente de transport privat in oras ptr. ca NU SE MAI JUSTIFICA IMPRUMUTURILE FACUTE LA BANCI IN NUMELE CETATENILOR, ptr TRANSPORTUL PUBLIC

    primaria va plati din banii colectati, numai din banii cetatenilor platitori de taxe, imprumuturile facute ptr TOTI cei care circula cu transportul PUBLIC

    e f. simplu, de fapt cotizantii sunt numai unii, iar beneficiarii sunt acei care au gratuitati

    cei care au gratuitati, oameni perfect manipulati, vor vota exact PE CINE TREBUIE, ca in vecii vecilor SA NU EXISTE TRANSPORT PUBLIC ORGANIZAT CORECT PE BANII CELOR CARE PLATESC IMPRUMUTURILE FACUTE LA BANCI

    gratuitate = furt = nepasare = prostie = mizerie umana

    Raportează
  • postat de DESPERADO Miercuri, 19 Iunie 2019 15:26 81.12.149.*** Link la comentariu
    1
    6

    Dacă nu există concurenţă într-o piaţă liberă nu există Progres!
    Atât timp cât vom sta la mâna unor bugetari care iau nişte salarii nemeritate şi prestează nişte servicii îndoielnice ne vom chinui mereu cu tot felul de probleme. Fără o restructurare masivă în Administraţia Publică nu vom reuşi schimbarea. Dar nu cu actualii funcţionari! Aceştia trebuie să dispară din acele funcţii cât mai repede, dar nu se lasă duşi!
    Ei nu înţeleg că românii au votat de fapt aceste SCHIMBĂRI. Probabil le e frică să lucreze în privat... că nu-i duce capul!

    Raportează
  • postat de Semizeu Miercuri, 19 Iunie 2019 15:15 94.221.211.*** Link la comentariu
    6
    9

    Statii pline de pensionare si pensionari care n-au ce face acasa si se plimba gratis cu autobuzul. Tinerii cu capul pe umeri, au parasit de mult acel oras infect!

    Raportează
  • postat de Marchis Elena Miercuri, 19 Iunie 2019 14:39 5.2.205.*** Link la comentariu
    0
    7

    Asa cum am mai comentat si la articolul anterior despre Transurb alesii locali isi bat joc de timpul nostru,nu stiu ce hotariri stresante pentru cetateni sa mai aprobe.Nu avem capacitati de transport moderne -de ce ,cine se face vinovat,cine a aprobat achizitia SH-urilor ?Nu cred ca raspunde cineva pentru investitiile nerentabile din oras si pentru fondurile folosite necorespunzator.,,Nu vrem concurenta privata care nu cotizeaza pe la partide -mai bine lasam cetateanul sa sufere,noua sa ne fie bine,daca erau isteti erau ei consilieri,,-cred ca aceasta este filozofia acestor noi Dinu Paturica.
    Ne enervam,ciine latra -caravana trece,ne ramane votul dar multi uita de o prosta administrare a orasului timp de 4 ani si merg pe principiul-a condus un mare combinat,un club de fotbal sau e un baiat tinar.Nu ne uitam cine sunt cei care de fapt conduc din umbra-buni si devotati membri de partid.

    Raportează
  • postat de Alin19 Miercuri, 19 Iunie 2019 12:52 86.125.62.*** Link la comentariu
    18
    29

    Vrem maxi-taxi înapoi fiindcă erau noi,moderne și mai ales eficiente.Monopolul Transurb s-a văzut unde a dus..deci băgați maxi taxi înapoi.

    Raportează
  • postat de HAHAHA Miercuri, 19 Iunie 2019 10:25 194.105.20.*** Link la comentariu
    7
    22

    PROSTIA votului pe LISTE la alegerile LOCALE !

    Raportează
  • postat de 1 Leu, 1 Leu, n-aveti 1 Leu?1?1 Miercuri, 19 Iunie 2019 10:01 213.218.53.*** Link la comentariu
    3
    43

    Este incredibil unde s-a ajuns cu acest monopol!!! Pe banii mei si timpul meu sa indur toti nespalatii, boschetarii si harburile poluante fara geamuri/trape functionale ( de AC nu mai zic)...
    Vreti sa mearga lumea cu voi?? Atunci asiguratile conditii decente si creati concurenta cu operatorii privati...aaaa, nu vreti concurenta, ca nu mai puteti obliga lumea sa va cumpere bilete...pai atunci plecati dracu' si lasatii pe altii mai buni...dar nici asa nu vreti!

    Raportează
  • postat de Moldoveanul Miercuri, 19 Iunie 2019 09:08 109.102.62.*** Link la comentariu
    27
    23

    M-am saturat de cei care spun ca vor maxi taxi. Niciun om normal la cap nu vrea asa ceva. intr-un maxi taxi nu poate urca cineva cu handicap, intr-un maxi taxi nu poti urca cu un carut sau chiar cu copii mici, in maxi taxi nu e loc , etc. Nu, solutia este alta, un transport public civilizat. Sa inteleg ca primarul nu mai baga autobuze, ca apoi sa existe justificarea reintroducerii maxi -taxiurilor? Chiar am uitat de modul cum ne transportau acei indivizi la munca? Chiar am uitat conditiile din maxi taxi si de faptul ca ne puneam mereu in pericol?

    Raportează
  • postat de George Miercuri, 19 Iunie 2019 08:51 89.136.76.*** Link la comentariu
    12
    23

    Vise. In nici un oras din UE nu exista maxi-taxi. Mortul de la groapa nu se mai intoarce. Ar putea sa revina acei maxi-taxisti dar nu cu dube SH. Niste minibuse genul celor care fac cursele spre Smardan-Tudor Vladimirescu si sa fie de acord sa implementeze un sistem de tiketing comun cu Transurb gen cum au RATB si Metrorex in Bucuresti.

    Raportează
  • postat de Rodica Miercuri, 19 Iunie 2019 08:44 84.243.108.*** Link la comentariu
    0
    23

    Singurul obiectiv al Transurbului este de a amenda calatorii care depasesc cu 1-2 statii linia abonamentului.
    Iar daca iti doresti ca macar o data in viata sa circuli in conditii decente comiti un delict major...si..musai trebuie sa fii sanctionat....cam atat mai poate face aceasta societate....in rest lipsa de respect si umilinta

    Raportează
  • postat de radu Miercuri, 19 Iunie 2019 08:41 81.12.150.*** Link la comentariu
    2
    21

    Nu va faceti probleme ca vin, dar vin cate 3-4 odata, de parca ar fi legate la acelasi cordon ombilical. Si sa vezi atunci fuga daca al tau este ultimul

    Raportează
  • postat de DOMNUL PANAIT Miercuri, 19 Iunie 2019 07:59 86.34.187.*** Link la comentariu
    22
    11

    Ea vrea Maxi taxi bai frate .... scoaterea lor a fost un mare pas catre normalitate ,, vezi ca la braila inca mai exista cred sau mergi pe jos

    Raportează
  • postat de Citizen Miercuri, 19 Iunie 2019 06:59 109.103.134.*** Link la comentariu
    1
    30

    După ce ca vin rar... Aer clocit... Mizerabile... Mai stai în stație și te prinde și ploaia.... Atât de prost au fost gândite refugiile din stație.... Nu te protejează de soare, vânt, ninsoare, ploaie... Aseară cetățenii stăteau în picioare pe bancă încercând sa evite ploaia puternica... Au fost făcute doar ca să fie la număr și de gura cetățenilor.... Mici la modul economic... Fără nici un folos... Bani aruncați de primărie.... Unde să găsești un proiectant cu cap dacă toți de acolo au împărțit fluturași în campanie?

    Raportează
  • postat de florin Miercuri, 19 Iunie 2019 05:57 86.124.206.*** Link la comentariu
    4
    20

    Acesta este monopolul!!!

    Raportează
  • postat de Vernus Miercuri, 19 Iunie 2019 02:30 86.125.62.*** Link la comentariu
    12
    19

    Asa trebuie sa fie,daca ati vrut monopol,daca nu ati mai vrut maxi-taxi,ca sunt asa si pe dincolo,na ,aveti ce meritati.Si eu sunt calator,nu sunt sofer de maxi-taxi,dar stiu ca atunci cand erau maxi taxi multi comentau ca nu sunt bune,acum cu monopolul Transurb sunteti multumiti?Cu ce va incurcau acele maxi-taxi care erau moderne,confortabile si mai ales rapide si eficiente?Avem ce meritam.Punct.Sa zicem mersi ca avem transport in comun.

    Raportează
  • postat de Ana Miercuri, 19 Iunie 2019 01:37 178.128.104.*** Link la comentariu
    36
    51

    Vrem Maxi taxi din nou. Macar nu eram bataia de joc al unui monopol care nu are buget, resurse si nici manageri pregatitiasa cum se vede. In niciun oras european nu exista asa ceva. Este incredibil ce am ajuns, mai ceva ca in anii 80, stam in caldura, autobuze murdare, lipsa de aer conditionat, samd.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.