Traseele pe care vor circula minibuzele turceşti

Traseele pe care vor circula minibuzele turceşti

Evaluaţi acest articol
(67 voturi)
17 comentarii

Gălăţenii ar putea ajunge de la Barboşi sau din Cartierul Cantemir în Micro 19, de la Metro în Barieră, de la Agrogal în Piaţă ori de la Fileşti în Micro 39, călătorind cu cele 20 de autobuze de mici dimensiuni, contractate ieri de Primăria municipiului Galaţi. Noile mijloace de transport se adaugă celor 40 de autobuze de mare capacitate, contractate de SC Transurb SA.

Primarul municipiului Galaţi, Ionuţ Pucheanu, şi directorul general al Anadolu Automobil Rom SRL, Maria Magdalena Peşu, au semnat vineri, 12 iulie, contractul pentru achiziţionarea unui număr de 20 de minibuze noi, destinate transportului public local de persoane. Este vorba despre autobuze „Karsan Jest”, fabricate în oraşul Bursa din Turcia. „Sunt multe municipii în ţară care folosesc produsele acestei companii. Le mai puteţi vedea la Brăila, Buzău, Suceava, Oradea, Rămnicu Sărat”, a declarat primarul Ionuţ Pucheanu.

Anadolu Automobil Rom SRL (AAR), unic importator al mărcii Karsan în România, a câştigat licitaţia organizată de Primăria Galaţi, fiind singurul ofertant. Ne va furniza 20 de minibuze moderne, EURO 6, cu podea joasă şi rampă de acces pentru persoanele cu dizabilităţi, dotate cu instalaţii de aer condiţionat şi încălzire. Având o capacitate de doar 23 de călători, vor deservi traseele cu călători puţini şi cele care parcurg străzi extrem de aglomerate sau strâmte.

Cât costă investiţia

Conform Primăriei, preţul achiziţiei este de 6.238.000 de lei fără TVA, şi pe lângă vehicule, mai sunt incluse panouri indicatoare de traseu, sisteme de informare călători cu monitoare LED, sistem de supraveghere video cu cinci camere şi unitate de stocare DVR, sonde litrometrice pentru măsurarea consumului de carburant şi sistem de monitorizare flotă cu GPS. De asemenea, pentru validatoare a fost montat un sistem de cablaj conform cerinţelor tehnice specifice ale Transurb S.A. Odată cu vehiculele livrate şi dotate corespunzător, AAR va mai furniza: 40 de anvelope de rezervă, scule, sisteme de verificare (SDV-uri) specifice necesare pentru mentenanţă şi diagnoză. Garanţia pentru minibuze este de patru ani.

Când le vom vedea pe trasee

„Primul vehicul va fi livrat la jumătatea lunii octombrie, pentru o perioadă de testare de două săptămâni, urmând ca, ulterior, să fie livrate şi celelalte 19 unităţi până la jumătatea lunii ianuarie 2020”, afirmă AAR.

Potrivit lui Laurenţiu Jalbă, şef serviciu în cadrul Primăriei Galaţi, minibuzele ar urma să intre în transportul local aproximativ odată cu finalizarea sistemului de ticketing (taxare automată a titlurilor de călătorie, de informare a pasagerilor şi management al flotei), când oraşul va avea o nouă reţea de trasee, mult mai eficientă. Asta presupune o reducere a numărului de trasee, dar cu o creştere a frecvenţei: „Avem în gândire să utilizăm cam 15 minibuze în acelaşi timp pe trasee Barboşi - Micro 19, Cartier Cantemir – Micro 19, Metro - Barieră, Agrogal - Piaţă, Fileşti – Micro 39, adică din zonele periferice să aducem cetăţenii cu o frecvenţă mai mare în zonele de unde pot lua un alt mijloc de transport către oraş”.

Urmează licitaţia pentru autobuze hibrid

„Facem eforturi cum nu s-au făcut vreodată pentru modernizarea transportului public, pentru ca în cel mai scurt timp să avem o flotă nou-nouță de mijloace de transport în comun. În maxim două săptămâni, vom lansa procedura de achiziţie pentru minimum 20 de autobuze hibrid, primele din cele 50 pe care Consiliul Local le-a votat acum mai bine de un an şi jumătate”, a anunţat primarul Ionuţ Pucheanu.

Cine este Anadolu Automobil Rom SRL

Anadolu Automobil Rom SRL, furnizorul celor 20 de autobuze de capacitate mică, este o companie românească înființată în 2006 ce are ca scop furnizarea, întreținerea și repararea autobuzelor. De-a lungul timpului, AAR a devenit partener de încredere pentru mai multe firme de transport public și de transport interurban de persoane. Compania cu capital integral românesc a furnizat peste 3.000 de vehicule de transport persoane la nivel național.

Citit 12099 ori Ultima modificare Luni, 15 Iulie 2019 00:04

17 comentarii

  • postat de Gh. Miercuri, 17 Iulie 2019 18:35 82.79.132.*** Link la comentariu
    0
    0

    Hai cu un traseu si pana la Vinatori ! N-are cum sa nu fie rentabil

    Raportează
  • postat de Mihaela Marți, 16 Iulie 2019 14:21 109.102.62.*** Link la comentariu
    0
    2

    Buna ziua,

    Sustin traseul 14: Micro 38 - Micro 19 - consider ca este necesar ca acest minibus sa circule pe aceasta ruta.. Nu mai stiu daca a fost reluat?! la un moment dat a fost suspendat fara o explicatie plauzibila. Mentionez ca sunt foarte multi calatori pe aceasta ruta(Micro 19-Dedeman(centura)Micro 38). Daca aveti informatii ca a fost reluata cursa pe acest traseu, va rog sa transmiteti. Multumesc.

    Raportează
  • postat de costel Marți, 16 Iulie 2019 08:17 82.137.14.*** Link la comentariu
    0
    1

    Cam mult costa,300000 de minibuz

    Raportează
  • postat de Raabis-Ștefan Bădiță Marți, 16 Iulie 2019 00:29 89.136.7.*** Link la comentariu
    2
    3

    E simplu. Minibuzele sunt pt traseele:

    13: Piața mare - IAS Badalan
    14: Micro 38 - Micro 19
    15: Gară Mare - Palatul Navigației - Piața Mare
    16: Trecere bac - piața mare
    25: Carrefour - Filesti
    30: Micro 19 - Poarta Sud CSG
    31: Bărboși - Cantemir

    Raportează
  • postat de VALENTIN Luni, 15 Iulie 2019 15:05 109.103.134.*** Link la comentariu
    0
    3

    sa vina pe la barbosi si filesti prin frumoasele gropi si baltoace,le dau maxim 6 luni si sunt pe chituci.faceti mai intai infrastructura si apoi innoiti parcul auto

    Raportează
  • postat de Giulia Luni, 15 Iulie 2019 11:58 23.129.64.*** Link la comentariu
    2
    2

    SPER CA NU VOR FI IN CULOAREA ACEEA SPALACITA, FADA CA IN POZA ARTICOLULUI. SPER CA ALESII SA AIBA DESCHIDERE IN GANDIRE, IN VIZIUNE SI SA LE CEARA SA FIE VOPSITE DIN FABRICA IN CULOAREA NOILOR TROLEIBUZE CARE CIRCULA PRIN GALATI.


    P.S.: ALOOO DOMNU PRIMAR, ALESILOR...DAR NOILE TRAMVAIE IMPERIO CAND VOR AJUNGE IN GALATI? MAI ASTEPTAM MULT SUCEALA ASTA A VOASTRA? SAU GALATENII NU POT FI TRATATI CA IMPERIALII? NU AU GALATENII FAŢĂ IMPERIALA? SAU II TRATATI PE GALATENI CU ULTIMELE GUNOAIE, CU CEVA MAI SLAB CALITATIV?

    Raportează
  • postat de aa dd gg Duminică, 14 Iulie 2019 17:48 82.79.132.*** Link la comentariu
    4
    3

    nu stiu ce parere am despre minibuzele astea, dar din ce am inteles mai exista licitatii efectuate si pentru 40 de autobuze normale, 18 tramvaie si 20 de troleibuze, toate noi. fie cum o fi cu chilipirurile astea, dar mai sunt sperante pentru restul.

    Raportează
  • postat de Robert Popescu Sâmbătă, 13 Iulie 2019 18:05 5.13.149.*** Link la comentariu
    8
    17

    Sunt foarte slabe ca fiabilitate, nu incalzesc iarna si nu racesc vara cat ar trebui. Cei care le au in utilizare se plang de ele foarte mult pentru ca sunt prost construite, de calitate foarte slaba.
    Trancane, zboncane, o plasticaraie ieftina pusa pe un cadru care rugineste din prima iarna.
    Comenzile la cutia de viteze sunt cu cabluri si se deregleaza foarte des facand ca masina sa stea mai mult in garaj la reparat.
    Au o durata de viata foarte mica, sunt nesigure si poluante.
    Intr-un fel nu ar trebui sa ne mire pentru ca PSD si baiatul asta care e primar din greseala nu au facut niciun lucru bun vreodata in Galati.

    Raportează
  • postat de Terente...din Galati Sâmbătă, 13 Iulie 2019 16:13 89.137.231.*** Link la comentariu
    2
    16

    Galatiului are sosele... Ele sunt foarte prost intretinute( pline de denivelari, gropi, vegetatie ce ascunde semnele de circulatie, pline de anomalii de functionalitate datorate unor slabe adaptari la nevoile cetatenesti), nesemnalizate corespunzator, nesupravegheate discret de politie si folosite discretionar de catre toata lumea participanta la trafic; ei aici intram miezul problemei.
    Pana sa reluam discutia despre autobuze, in acest caz, sau despre mijloace de transport in coumn, in general, ar trebui ca marimile orasului sa rezolve primele off-uri enuntate anterior!
    Personal, cred ca marimea parcului de mijloaca de transport in comun ca si dimensiunea vehiculelor ar trb sa fie luata in dezbatere de abia dupa ce Consiliul Local decide : plata pt. toata lumea care foloseste aceste mijloace de deplasare. Fara nici o conditie, fara nici o scuza. Daca in orase enorme, precum Londra, Paris, Moscova, Istanbul, etc, cu bugete de mii de ori mai mari decat Galatiul, transportul public in comun se plateste, asa trb sa fie si aici.
    Numai asa vom avea autobuze curate, conditii civilizate cum ne place cand suntem turisti , in afara Romaniei.

    Raportează
  • postat de Minibuzele pot fi introduse în oraş, în afara programului de vârf, pt. economie. Sâmbătă, 13 Iulie 2019 12:51 213.233.101.*** Link la comentariu
    2
    9

    Aceste minibuze pot fi introduse în traficul din oraş, în afara orelor de vârf, seara, după ora 19. oo de exemplu, când traficul pasagerilor este mai redus, pentru economie. În privința autobuzelor hibrid, se face economie la carburant, dar pe termen lung, cam tot aia este, nu scapi de motorul termic care duce tot greul şi se introduce o complexitate, mototul electric cu scema electrică de acționare, încărcare, baterii de acumulatoare, mentenanța şi întreținerea fiind complexă, scumpă. Tot autobuzele eletrice sunt mai viabile, pe termen lung, în final transportul pe trasee, fiind mai ieftin.

    Raportează
  • postat de Nikolas Sâmbătă, 13 Iulie 2019 11:59 109.166.138.*** Link la comentariu
    8
    25

    Multumim pt. firmitura asta...niste parcari noi putem spera si noi de administratia actuala?!?!

    Raportează
  • postat de Iancu Jianul Sâmbătă, 13 Iulie 2019 09:05 188.24.216.*** Link la comentariu
    8
    25

    Autobuzele medii sunt bune ptr oras... pensionarii sunt majoritatea locuitorilor din acest catun cu figura betonata!
    Cele mici is ptr zone mai greu accesibile si curse mai rare... in zonele limitrofe. Acest copil este cel mai slaba figura oficiala din toate punctele de vedere... taticu' sa traiasca ;)

    Raportează
  • postat de George Sâmbătă, 13 Iulie 2019 08:40 89.136.76.*** Link la comentariu
    10
    32

    Cetatean esti cam prost. PENTRU TRANSPORT PUBLIC TREBUIE AUTOBUZE NU COTETE. adica am, scos coteltele private pentru ce? sa bagam cotete de la stat?

    Raportează
  • postat de Gento Sâmbătă, 13 Iulie 2019 03:31 188.24.228.*** Link la comentariu
    5
    24

    Dar pentru padurea Garboavele pe cand traseul apare in sezonul de vara?

    Raportează
  • postat de Oliver Sâmbătă, 13 Iulie 2019 03:26 188.24.228.*** Link la comentariu
    5
    31

    Apare si ciuntirea traseelor , auzi tu cica Bariera -Metro , Cantemir -m 19 adica pe calator sa-l freci la galci cu urcatul si coboratul intru-na , adica sa nu ai o cursa directa , va doare capul cand nu aveti ce face.

    Raportează
  • postat de Arronax Sâmbătă, 13 Iulie 2019 02:34 82.137.12.*** Link la comentariu
    6
    18

    Doar 20?Cam puține,40-50 de midibuze trebuiau..

    Raportează
  • postat de cetatean Sâmbătă, 13 Iulie 2019 00:27 5.13.229.*** Link la comentariu
    48
    16

    Transport local mini, e o idee extraordinara, daca am avea 200-300 de acestea orasul ar fi mai liber , traficul aerisit, poluare mai putina, ce zic eu chiar 500 ar fi ok, cu cat mai mici si multe, cu atat mai bine

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.