Capetele de linie Transurb vor fi reamenajate

Capetele de linie Transurb vor fi reamenajate

La Braşov s-a putut, la Galaţi abia se încearcă Arhiva ”Viața liberă” | Iulia Kelt
Evaluaţi acest articol
(20 voturi)
2 comentarii

"Îmi pare rău că nu vrea să facă nimeni nimic-nimic! Uitaţi cum arată capătul de linie al mijloacelor de transport din Micro 19! Să fi făcut şi ei frumos, civilizat, cum e la Braşov, de exemplu. Mă întreb de ce unii pot şi fac, iar la noi nu se poate. Poate măcar într-un viitor…", ne declara, în octombrie anul trecut, unul dintre cititorii ziarului nostru.

Iată că, la un an distanţă, autorităţile îşi doresc amenajarea civilizată a staţiilor de la capetele de linie din Micro 19 şi Bariera Traian şi caută proiectanţi care să realizeze documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţie.

"Amenajarea de staţii capăt de linie - Micro 19" şi, respectiv, "Amenajarea de staţii capăt de linie - Bariera Traian" sunt obiectivele pentru care Primăria municipiului Galaţi a lansat pe portalul propriu două achiziţii publice în valoare de câte 50.000 de lei fără TVA, fiecare. Concret, municipalitatea are nevoie de prestări servicii de proiectare - faza documentaţie de avizare a lucrărilor de intervenţie, iar criteriul de atribuire a contractelor este "preţul cel mai scăzut".

Argumentele administraţiei locale

În prezent, atât la capătul de intrare în Micro 19, cât şi la cel din Bariera Traian, "accesul autobuzelor la peroanele existente se face greoi, iar mijloacele de transport care aşteaptă blochează traficul. Toate aceste deficienţe duc la crearea de ambuteiaje la orele de vârf, soldate cu întârzieri faţă de graficul de circulaţie. În vederea îmbunătăţirii serviciului de transport public în Galaţi se doreşte realizarea proiectului faza - documentaţie de avizare a lucrărilor de intervenţii", se arată în caietele de sarcini ale celor două achiziţii publice.

Ce se doreşte

Misiunea proiectanţilor va fi de a prezenta trei propuneri de amplasament ale punctului intermodal din Micro 19, şi alte două propuneri pentru cel din Bariera Traian. În acest ultim caz, documentaţia va trebui să ia în considerare cele trei chioşcuri, staţia de redresare, toaleta existentă şi amplasamentul panoului de informare şi a automatului de bilete. De asemenea, adăposturile pentru călători existente vor fi ridicate şi relocate în oraş, pe amplasamentul altor staţii.

Clădire terminal, peroane, parcare

Atât în Micro 19, cât şi în Bariera Traian, Primăria îşi doreşte ca, prin proiecte să fie prevăzută, câte o clădire terminal, cu spaţiu pentru activitatea de ticketing. Aici va fi amenajat un ghişeu prevăzut cu spaţiu (sală) de aşteptare, utilizat pentru încărcarea, distribuirea şi vânzarea abonamentelor (cardurilor de călătorie) şi dispecerat operator. La poziţionarea clădirilor se va ţine cont de amplasamentul actual al automatului de vânzare bilete şi încărcare carduri, precum şi de amplasamentul toaletelor existente.

Spaţiul pentru informarea călătorilor, dotat cu panouri informative (trasee, plecări, sosiri, legături, costuri etc.), bănci şi coşuri de gunoi va fi acelaşi cu cel care permite accesul la ghişeu, precizează caietul de sarcini.

Mai trebuie incluse: spaţiu pentru birou controlori, grup sanitar pentru personalul Transurb, amenajat conform normelor sanitare în vigoare, spaţiu pentru funcţionalităţile transportului judeţean, naţional sau internaţional, care să cuprindă şi o sală de aşteptare, separată de cea pentru transportul urban.

În ceea ce priveşte platformele de îmbarcare/debarcare călători, acestea vor fi amenajate, atât în Micro 19, cât şi în Bariera Traian, cu câte trei peroane pentru autobuze urbane şi câte două pentru transportul judeţean, naţional şi internaţional. Fiecare peron va avea copertină individuală, mobilier urban (coşuri de gunoi, bănci).

Locurile de parcare - dintre care minimum cinci pentru taxi - vor fi amenajate prin utilizarea eficientă a suprafeţelor rămase libere. Se va realiza, de asemenea, un proiect de sistematizare a circulaţiei, care să cuprindă atât circulaţia pietonilor cât şi a vehiculelor, cu amplasarea de marcaje şi semne de circulaţie adecvate, respectându-se drepturile persoanelor cu handicap.

Termenul de execuţie a documentaţiilor este de câte 90 de zile de la data încheierii contractului, fără perioada de obţinere a avizelor.

”Aici, la capătul de linie din Micro 19, e o aglomeraţie permanentă. Vin maşini de marfă, autobuze, dar şi autoturisme. Să vedeţi când se creează câte un ambuteiaj şi răsună claxoanele şi reproşurile!” - Cititoare a ziarului "Viaţa liberă"

Citit 5459 ori Ultima modificare Miercuri, 30 Octombrie 2019 00:22

2 comentarii

  • postat de Cetatean Marți, 29 Octombrie 2019 21:16 86.124.204.*** Link la comentariu
    0
    7

    In oras sunt mai multe capete de traseu, ce ar trebui regandite.
    ...
    Un exemplu este statia Micro 13.
    Primaria trebuie sa ia in considerare ca str.Ionel Fernic,
    pe unde isi continua traseul autobuzele dupa ce pleaca din Micro13,
    nu a fost gandita unui asemenea trafic.
    In apropierea scolii 33, exista o trecere de pietoni aflata intr-o zona fara vizibilitate (Ionescu),
    autobuzele si autoturismele in special trec pe acolo in mare viteza.
    In zona Scolilor ar trebui impusa restrictii de viteza (max 30k/.h)
    ...
    Poate ar fi bine ca pe Ionel Fernic sa fie circulatie cu sens unic.

    Raportează
  • postat de UBSD (Una Bucată Social-Democrat) Marți, 29 Octombrie 2019 12:00 78.96.82.*** Link la comentariu
    9
    7

    Frumos, felicitări! Demult era timpul!! Întotdeauna, capătul din Micro 19 e aglomerat! Nici nu mai zic de orele de vârf... Totuși, ceva ce mă întristează ca aproape mai mereu este partea cu „prețul cel mai scăzut”. De obicei, această structură anticipează o lucrare care va cam lăsa de dorit într-o anumită proporție... Pe de altă parte, înțeleg că primarii anteriori au făcut mai nimic pentru oraș, iar acum domnul Pucheanu încearcă să recupereze! Da, acesta este adevărul, oameni buni! Dacă primarul în exercițiu ar fi făcut totul după „cel mai bun raport calitate-preț”, i-ar fi trebuit măcar două mandate, dacă nu chiar trei! De ce?? Datorită faptului că Galațiul nu are fonduri infinite anual!!!

    Succes și să dea bunul Dumnezeu (vorba românului) să iasă cât mai fain! Eu unul nu mai vreau să văd autobuze care se chinuie să intre în terminal și care calcă "peroanele"!

    Raportează

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.

ATENTIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidenţialitate conform regulamentului GDPR (General Data Protection Regulation) şi cu Termeni si condițiile de utilizare ale site-ului www.viata-libera.ro