Când începe testarea sistemului de e-ticketing

Când începe testarea sistemului de e-ticketing

Evaluaţi acest articol
(24 voturi)
2 comentarii

Potrivit viceprimarului PSD Sorin Enache, la finele acestei luni se împlineşte termenul de finalizare a lucrărilor de montare şi instalare a echipamentelor sistemului de e-ticketing (colectare automată a tarifelor de călătorie, informare a pasagerilor şi management al flotei de transport public local). Va urma, apoi, perioada de implementare efectivă a acestui sistem şi de testare, care poate dura între două şi trei luni.

Dacă în ultimele luni gălăţenii s-au obişnuit să vadă în staţiile de transport public local automatele de vânzare a biletelor şi panourile de informare a călătorilor, de ieri şi-a făcut apariţia, la Neacşu şi prima cabină echipată din cadrul sistemului de ticketing. Asemenea puncte de vânzare vor fi amplasate în 25 de zone ale oraşului.

Pe lângă cabinele Transurb şi cele 89 de automate de bilete, gălăţenii îşi vor putea procura titlurile de călătorie şi de la punctele de vânzare ale distribuitorilor terţi. De asemenea, îşi vor putea plăti călătoria chiar la bordul vehiculului de transport, cu cardul bancar, prin intermediul site-ului web, dar şi prin intermediul unei aplicaţii de pe telefonul mobil.

Canale de distribuţie

Aşa cum aţi mai putut citi în ziarul nostru, sistemul va dispune de şase canale de distribuţie a titlurilor de călătorie. Astfel, de la punctele de vânzare Transurb gălăţenii vor putea obţine smartcarduri nominale (abonamente) şi smartcarduri nenominale, smartcarduri Mifare Ultralight, dar şi bilete pe hârtie, cu un format diferit faţă de cel prezent. De asemenea, la punctele de vânzare Transurb dar şi la cele din reţeaua de terţi, amplasate în 17 zone, cardurile deja deţinute vor putea fi încărcate. La automate de vânzare a biletelor din staţii îşi vor putea încărca şi cardurile nenominale. Încărcarea smartcardurilor nominale şi nenominale se va putea face şi de pe un site (webshop) şi prin intermediul unei aplicaţii mobile, cu ajutorul căreia cetăţenii îşi vor putea achiziţiona bilet electronic (m-ticket). Sau, aşa cum spuneam, vor plăti călătoria direct cu cardul bancar, în mijlocul de transport în care au urcat.

Informarea călătorilor cu privire la sosirea mijloacelor de transport în staţii se va face prin intermediul a 102 panouri electronice, dar şi a aplicaţiei mobile. Gălăţenii se vor putea simţi mult mai în siguranţă, pentru că pentru că 140 de camere de supraveghere vor fi amplasate în tot atâtea staţii.

Stadiul montării echipamentelor

La solicitarea noastră, administraţia locală ne-a transmis că, la această dată, din totalul de 140 de staţii, 36 sunt branşate şi funcţionale. Alte 59 sunt finalizate în ceea ce priveşte branşamentul electric, fiind necesară montarea contorilor Electrica. Alte 21 de staţii se vor branşa la cabinele Transurb care vor fi livrate până la finele lunii noiembrie, iar 24 de staţii sunt în curs de branşare la reţeaua electrică.

De asemenea, autobuzele tramvaiele şi troleibuzele vor fi echipate cu validatoare şi cu OBC (console pentru şoferi), iar autobuzele, cu dispozitive de numărare a pasagerilor.

Schimbarea majoră cu care gălăţenii vor trebui să se obişnuiască este că nu îşi vor mai putea cumpăra biletul de la şofer sau vatman. Iar biletele de transport local vor fi temporare, nu per călătorie! Cetăţenii vor putea circula în intervalul orar în care tichetul este valabil, cu mai multe mijloace de transport, cu condiţia să îl valideze la urcarea în fiecare dintre acestea.

Pe bani europeni

Reamintim că, pentru implementarea sistemului e-ticketing fosta administraţie, condusă de primarul Marius Stan, a contractat un împrumut la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare.

Actuala administraţie locală, condusă de primarul Ionuţ Pucheanu, a reuşit să obţină finanţare europeană. Valoarea totală a proiectului este de 26.189.365 de lei cu TVA, din care valoarea fondurilor nerambursabile este de 23.936.290 de lei.

În decembrie 2017, a fost semnat contractul în valoare 26.151.431 de lei fără TVA, cu Asocierea AEP Ticketing Solutions (Italia) – CertSIGN SA (România) – Swarco Traffic SRL (România) care are misiunea de a proiecta, construi, opera şi menţine sistemele de taxare automată a titlurilor de călătorie, de informare a pasagerilor şi de management al flotei.

Citit 7004 ori Ultima modificare Luni, 04 Noiembrie 2019 17:36

2 comentarii

  • postat de ADERIN Marți, 05 Noiembrie 2019 00:36 92.114.82.*** Link la comentariu
    3
    1

    "Multumim" ca nu ati introdus nici un automat de bilete la capatul lui 104 aferent cartierului micro 17 si ati pus la Cimitirul Sf. Lazar. Mai cercetati si vedeti de unde se urca mai multi pasageri. In fiecare dimineata la interval a 3 curse sunt cam 200 de pasageri laaa" urmesa statia Tiglina 3 cu peronul pe partea dreapta".
    N-ai c.u.i s-ai scrii.

    Raportează
  • postat de Cetateanul ....torpilat . Sâmbătă, 02 Noiembrie 2019 18:45 108.245.201.*** Link la comentariu
    0
    13

    Pai ...nu le testeaza baietii de cartier ??!!! Le fac testul anti-shock , parca , Nu-i asa????
    Eu asa stiam.....

    Raportează

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.

ATENTIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidenţialitate conform regulamentului GDPR (General Data Protection Regulation) şi cu Termeni si condițiile de utilizare ale site-ului www.viata-libera.ro