Evaluaţi acest articol
(15 voturi)
2 comentarii

În urma unei iniţiative a Consiliului Investitorilor Străini, reprezentanţii mediului de afaceri îi vor propune premierului Ludovic Orban, într-o întâlnire care va avea loc pe 30 ianuarie, mai multe priorităţi în infrastructură. Pe lista obiectivelor propuse pentru investiţii sau pentru continuarea lor se află şi trei proiecte care au legătură cu Galaţiul: Drumul de centură, podul peste Dunăre dintre Brăila şi Tulcea, precum şi terminalul multimodal din Port Bazinul Nou.

Consiliul Investitorilor Străini din România a trimis, la sfârşitul lunii decembrie, o adresă Consiliului Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR), prin care îi cere să susţină un demers comun al mai multor organizaţii ale oamenilor de afaceri, constând într-o listă cu o serie de obiective de infrastructură care să fie propuse ca priorităţi guvernului Orban pentru perioada următoare. Printre acestea se numără autostrăzile Sibiu-Piteşti (prioritizarea secţiunii 5), Transilvania şi Moldova, drumurile de centură Bucureşti Sud şi Vest, Azuga şi Predeal, modernizarea principalelor puncte de ieşire şi intrare în ţară, finalizarea căii ferate Predeal - Braşov- Sighişoara – Curtici, extinderea infrastructurii de comunicaţii electronice pe tot teritoriul României, dezvoltarea şi modernizarea infrastructurii energetice. 

Galaţiul nu era pe lista iniţială

Demn de menţionat este că pe lista iniţială a acestor obiective nu figura niciunul din cele care îi „dor” pe gălăţeni, dar acestea au fost introduse de către preşedintele Patronatului IMM-urilor Galaţi şi, totodată, vicepreşedinte al CNIPMMR, Marian Filimon. „Galaţiul nu era pe listă, noi acum adăugat Galaţiul cu nişte proiecte extrem de importante. Am dat podul peste Dunăre şi conexiunile lui. Lucrările la pod sunt în grafic, ba chiar devansate, finanţarea de la UE este la zi, din câte ştiu eu, dar ne-am putea trezi în 2023 în situaţia în care, conform Masterplanului de dezvoltare a infrastructurii rutiere, să avem podul gata şi să nu avem conexiunile rutiere. Conexiunile rutiere trecute în masterplan sunt Galaţi – Tulcea - Constanţa şi Galaţi – Brăila – Focşani - Bacău. Am mai trecut pe listă Drumul de centură, ca justificare pentru descongestionarea şi fluidizarea traficului, precum şi pentru conexiunea care trebuie musai făcută cu Valea Oraşului, fosta zonă industrială, dar care are o capacitate semnificativă: zonă portuară, zonă liberă şi parc industrial (să dea Dumnezeu să-şi dea drumul şi ăsta), şi cu conexiunea spre Moldova şi Ucraina, că doar sunt şapte kilometri până la graniţă. Dl Tudorel Bogos, care este membru al confederaţiei noastre şi care conduce asociaţia armatorilor pe toată Dunărea, a propus, printre altele, grăbirea procedurilor şi începerea lucrărilor pentru terminalul multimodal care se construieşte în Portul Bazinul Nou, precum şi conexiunile acestuia, adică amenajarea infrastructurii de legătură a porturilor Galaţi şi Brăila cu hinterlandul”, ne-a declarat Marian Filimon. 

Realist, aşteptările sunt optimiste

Şeful PIMM Galaţi ne-a spus că întâlnirea din 30 ianuarie, programată să aibă loc la sediul CNIPMMR din Bucureşti, va fi a patra întâlnire a oamenilor de afaceri cu Ludovic Orban şi a treia de când acesta este premier. „Realist, aşteptările noastre sunt optimiste. Cam tot ce am dat noi până acum, la întâlnirile pe care le-am avut cu prim-ministrul Orban şi cu ministrul Economiei şi Mediului de Afaceri, au început să fie puse în operă (accize, modificarea Codului fiscal şi a Legii 31 etc.), mai ales că Virgil Popescu, ministrul Economiei, este fostul preşedinte al IMM-urilor de la Mehedinţi”.

Citit 11884 ori Ultima modificare Marți, 14 Ianuarie 2020 16:18

2 comentarii

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.

ATENTIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidenţialitate conform regulamentului GDPR (General Data Protection Regulation) şi cu Termeni si condițiile de utilizare ale site-ului www.viata-libera.ro