Cum va arăta transportul public local din luna mai?

Cum va arăta transportul public local din luna mai?
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Mai eficient, mai civilizat, mai suplu, mai confortabil şi mai sigur, aşa ni se promite că va arăta, începând din luna mai, transportul public privat de persoane. Este posibil, însă, ca reducerea numărului de microbuze să nu mai fie cea anunţată.

Cele 170 de microbuze pe care aleşii le-au aprobat încă de anul trecut, ar putea fi suplimentate cu încă 50, evident, tot cu votul aleşilor.

Mai multe detalii despre cum se va circula pe străzile Galaţiului am aflat de la consilierul local PC Picu Apostol Roman (FOTO 2), secretarul Comisiei de Servicii a CL şi membru în comisia de licitaţie pentru transportul privat.

Adio, şoferi în maiou şi şlapi!

Potrivit lui Picu Roman, transportul local se modifică din 10 mai, şi asta pentru că vechea licitaţie din 2005, expiră pe 9 mai.

„În urma noii licitaţii care va avea loc până pe 15 mai, gălăţenii vor beneficia, în ceea ce priveşte transportul privat, de 170 de maşini noi, de ultimă generaţie, care nu fac decât să ducă spre un transport confortabil şi civilizat”.

„Noi am lucrat şi la un regulament care va împiedica anumite comportamente urâte manifestate până acum. Şoferilor li se impune o ţinută – cămaşă bleu şi cravată bleumarin, şi să fie încălţaţi, nu în maiou, cu tatuajele expuse şi cu şlapi în picioare”.

„Am avut discuţii cu transportatorii şi le-am explicat clar că nu sunt duşmanii noştri, ci parteneri. Ar trebui să fie mândri că practică o activitate în folosul comunităţii gălăţene. Vor avea un contract ferm, pe cinci ani”.

„Să ştiţi că m-am luptat pentru un contract pentru cinci ani ca ei să-şi poată plăti leasingurile, m-am luptat ca redevenţa să fie fixată la nivelul anului trecut, nu la 40 de milioane de lei de maşină, cum se dorea de către Comisia de Buget-Finanţe”.

„Maşinile vor avea câte 21 de locuri, dar asta nu înseamnă că nu am acceptat şi maşinile cu 17 locuri, dar nu mai puţine. Sunt Mecedes, Iveco, Volkswagen, mărci care conferă confort şi siguranţă călătorului. Majoritatea vor fi prevăzute cu lăzi pentru bagaje”, ne-a declarat Picu Roman.

Opt firme la licitaţie

Potrivit consilierului Roman, a fost simplificată procedura de licitaţie. Din cele 28 de criterii care au contat în 2005 s-a ajuns la şapte.

„Sunt foşti şoferi care s-au constituit în firme şi vor să participe la licitaţie. Din ce ştiu, opt firme vor participa la licitaţie. Am încercat să îi protejăm pe gălăţeni, cu un criteriu care vizează vechimea în municipiul Galaţi”.

„Dacă vor fi cazuri multe de egalitate, pentru că toţi vor veni cu maşini noi, atunci va conta vechimea parcului auto. Dacă sunt egali şi acolo, atunci se vor bate în redevenţă”, spune Roman.

50 de microbuze în plus?

Picu Roman susţine că aceste criterii i-au încurajat pe transportatori să-şi cumpere mai multe maşini cu care să participe la licitaţie: „Faţă de cele 170 de maşini aprobate în CL, avem informaţia că mai sunt încă 50.

Transportatorii au făcut un protocol prin care ne solicită suplimentarea cu încă 50 de maşini, de la 170 la 220. Oricum, sunt mai puţine decât 377 câte erau înainte. Aceste 50 de maşini vor avea nevoie de votul consilierilor.

Sunt partizanul transportatorilor, pentru că ei cunosc cel mai bine situaţia şi au venit cu patru trasee descoperite, unul dintre ele fiind de la Blocurile Bujor din faţa Cimitirului Sf. Lazăr până în Parcul CFR, Bila2 – Port Bazinul Nou şi încă două până în Şantierul Naval, pentru că şi cei de acolo sunt gălăţeni.

Aceste maşini noi nu vor intra peste traseele deja existente, ci pe acelea patru descoperite.

Hai să privim pragmatic: 50 de maşini în plus ar însemna 100 de şoferi, adică tot atâtea familii care câştigă o pâinică din această activitate. În condiţiile în care toată lumea dă afară, CL va crea 100 de locuri de muncă”, explică Picu Roman.

Da’ bilete? Se vor da bilete?

„Sincer vă spun că, dacă şoferii de maxi-taxi ar da bilete, ar fi falimentari. Un leu tarif este faliment curat. Asta ar trebui să înţeleagă toată lumea. Ne gândim serios la un sistem de ticketing”.

„La noi la Comisie a venit o firmă şi a prezentat un sistem computerizat de control al traficului şi biletelor pe baza unui citycard cu mai multe utilizări şi în transport şi pentru intrarea la plajă”.

„Dar toată treaba ar costa un milion de euro şi până nu vedem că oamenii îşi pot plăti leasingurile nu putem face asta”, a declarat Picu Roman.

Citit 2640 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.