Transportul public, în umbra celui privat?

Transportul public, în umbra celui privat?
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Parcul Auto al Transurb SA Galaţi are 120 de autovehicule, iar coeficientul de utilizare a parcului este de 80 la sută * Nu s-au mai făcut investiţii din 2008, iar în anul în curs investiţiile sunt zero *

Grija aleşilor noştri pentru trasportul public privat, în detrimentul transportului public în comun asigurat de SC Transurb SA Galaţi  - serviciul public comunitar aflat sub tutela Consiliului Local Galaţi - a pus în mişcare abonaţii (aproximativ 8500 de persoane) Societăţii de Transport în comun Transurb SA, dar şi călătorii care preferă acest serviciu public de transport comunitar. 

Abonaţii Transurb -  nemulţumiţi

„Nu ştim cum se întâmpla înainte de luna februarie, când autobuzele Transurb ajungeau regulat în staţii la un interval de unu-două minute”.

„În ultimele două zile, însă, am aşteptat în staţia auto de la Trei Star, de exemplu, cam 20 de minute, timp în care nu a trecut niciun autobuz, în vreme ce maxi-taxiurile, în acelaşi interval de timp, au venit cu zecile”.

„Ceva este în neregulă de la greva şoferilor din 1-2 februarie 2010 şi citind declaraţia domnului consilier local Picu Roman de ieri, am înţeles grija domniei sale pentru trasportul public privat, dar pe noi ne interesează ce au făcut aleşii noştri pentru transportul public în comun - serviciu care este al Consiliulul Local Galaţi?”, ne întreabă domnul Cătălin D. din Galaţi.

„Ni s-au acordat sporurile pentru lunile septembrie, octombrie, noiembrie şi decembrie 2009”, ne-a spus Dumitru Lungu, lider de Sindicat la Transurb.

„În schimb, tot atunci ni s-a promis că vom face o discuţie cu autorităţile locale despre starea transportului public comunitar, dar încă aşteptăm invitaţia, pentru că nu s-a întâmplat acest lucru”.

„Observăm că domnul Picu Roman, consilier local, este foarte interesat de îmbunătăţirea transportului public privat, în timp ce pentru societatea de transport public în comun - care aparţine Consiliului Local - nu manifestă nicio grijă”.

„Condiţiile de lucru în halele noastre de reparaţii trebuie modernizate, iar Parcul Auto trebuie, neîntârziat, îmbunătăţit pentru că în 2009 nu s-a făcut nicio investiţie, iar la iarnă avem toate şansele să lucrăm doar cu autobuzele cumpărate în ultimii ani...”.

Starea parcului auto la Transurb

În prezent, parcul auto Transurb are 120 de autobuze şi ar fi nevoie de 150 de autobuze. Din cele 120, numai vreo 70 de autobuze sunt într-o stare corespunzătoare.

Şi fireşte, autovehiculele corespunzătoare sunt cele achiziţionate în ultimii patru ani, pentru că doar ele corespund cerinţelor de transport european. 

„Cele mai bune sunt cele 30 de autobuze care au fost achiziţionate în 2008, plus cele 10 troleibuze”, ne-a spus doamna Genica Totolici, director la SC Transurb SA Galaţi.

„Sunt într-o stare bună şi autovehiculele achiziţionate la second hand în anii 2006 şi  2007. Lucrăm cu 50 de autobuze care au fost date la casat, iar la iarnă avem toate şansele să lucrăm cu 70-80 de autovehicule...”.

Cât despre investiţii, cei doi interlocutori ne-au spus că, în ultimii ani,  au tot cerut Consiliului Local Galaţi să fie îmbunătăţite condiţiile de lucru în cele două hale de reparaţii şi să fie construită o hală pentru spălarea autobuzelor; cea din urmă ar necesita 80.000 de euro.

„În acest an, nu avem niciun leu pe investiţii, deşi le-am adus la cunoştinţă domnilor consilieri aceste aspecte”, a continuat doamna Genica Totolici. 

„În plus, nivelarea preţului la biletele auto cu cele din sectorul privat a făcut ca încasările noastre să scadă în 2009, faţă de 2008 - deşi paradoxal, biletele noastre s-au scumpit”, a explicat doamna Genica Totolici.

„S-a dus o politică de concurenţă neloială şi observăm că nu există niciun interes ca acest serviciu să fie îmbunătăţit. În plus, fără investiţii, nu peste mult timp, siguranţa călătorilor ar putea fi pusă în pericol, pentru că avem autovehicule care trebuie scoase din uz”.

Cât despre alte aspecte care privesc concurenţa neloială, reprezentanţii Transurb SA Galaţi cer ca transportul public în comun  să fie „întărit” în limita celor 170 de autovehicule şi acolo unde chiar e nevoie de trasport public, pe traseele lăturalnice, unde nu pot ajunge autobuzele Transurb.

„Noi aşa vedem transportul public privat, ca un serviciu complementar serviciilor noastre şi acolo unde noi nu putem ajunge sau nu e eficient să mergem”, a spus liderul de sindicat Dumitru Lungu.

Am încercat luni să luăm legătura cu domnul Picu Roman, dar nu am reuşit.

Aşteptăm completările de rigoare legate de eforturile pe care le-a făcut în calitate de consilier şi  pentru transportul public în comun. Că acesta ne doare şi observăm că e în umbra celui privat.

Citit 1692 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.