Cât va costa un loc în parcarea supraetajată din Mazepa I (FOTO)

Cât va costa un loc în parcarea supraetajată din Mazepa I (FOTO)

Metodologie în dezbatere publică Anca Melinte
Evaluaţi acest articol
(26 voturi)
31 comentarii

Nu mai puţin de 150 lei/lună, respectiv 1.800 lei/an, ar putea fi tariful de pornire al abonamentului pentru utilizarea temporară a unui loc de parcare simplu, fără boxă de depozitare, în parcarea supraetajată multietajată aflată în construcţie în Mazepa I. Capacitatea imobilului este de 210 locuri de parcare şi 50 de boxe individuale de depozitare, iar în cazul în care există mai multe solicitări pentru acelaşi loc, se va ajunge la licitaţie cu strigare.

Primăria municipiului Galaţi a lansat ieri în dezbatere publică proiectul Metodologiei de atribuire a abonamentelor pentru locurile din parcarea supraetajata aferentă blocului R5, Mazepa I. Documentele pot fi consultate pe site-ul Primăriei, www.primariagalati.ro, iar propunerile, sugestiile sau opiniile cu valoare de recomandare a persoanelor interesate, pot fi depuse până pe 17 mai, pe adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. sau prin poştă, pe adresa strada Domnească nr. 54.

Cine şi cum are acces

Documentul prevede că locurile de parcare sunt destinate utilizării de către locatarii imobilelor aferente străzilor Giussepe Garibaldi, Armata Poporului, Ovidiu şi Roşiori, lista blocurilor fiind cuprinsă în anexa proiectului.

Gălăţenii vor avea de ales între abonament BASIC (loc de parcare simplu), abonament PLUS (loc de parcare + spaţiu auxiliar tip boxă), şi abonament ECO (loc de parcare prevăzut cu staţie de alimentare pentru autoturismele plug-in hybrid şi electrice).

Conform metodologiei, se atribuie în mod gratuit locuri de parcare: persoanelor cu handicap grav sau accentuat, persoanelor încadrate în gradul I de invaliditate şi reprezentanţilor legali ai minorilor cu handicap grav sau accentuat şi ai minorilor încadraţi în gradul I de invaliditate, dacă deţin autovehicule.

Câte locuri de parcare

Pentru locurile destinate persoanelor cu dizabilităţi şi pentru abonamentele ECO se va face atribuire directă, în ordinea depunerii solicitărilor. Bătălia va fi pentru celealte locuri.

„Se va atribui maxim un abonament pe unitate locativă/ sediu de lucru/ punct de lucru, la tariful stabilit, cu excepţia cazului în care numărul de solicitanţi este mai mic decât numărul de locuri de parcare amenajate, când se pot atribui mai multe locuri de parcare pentru acelaşi imobil, cu condiţia achitării tarifului aferent. În situaţiile în care se constată că un abonament este solicitat de mai multe persoane sau când unul sau mai multe abonamente sunt solicitate expres de mai multe persoane, atribuirea se va face prin licitaţie publică cu strigare”, precizează Primăria.

Preţul de pornire îl reprezintă tariful de bază aprobat - 150 lei/lună, respectiv 1.800 lei/an pentru abonamentul BASIC, iar pragul de majorare este de 50 lei.

Dimensiunile unui loc de parcare sunt 2,3 m x 5,0 m. Suprafaţa construită a imobilului este de 1937,67 mp, iar suprafaţa desfășurată este de 7.905,23 mp. Capacitatea imobilului care are parter şi trei etaje este de 210 locuri de parcare și 50 de spaţii de depozitare tip boxe individuale.

 

Citit 11463 ori Ultima modificare Sâmbătă, 09 Mai 2020 01:03

31 comentarii

  • postat de Blade Vineri, 15 Mai 2020 08:49 86.34.180.*** Link la comentariu
    0
    1

    Cardinale cu cap de creta: nu putem sti daca acest tip de obiectiv este viabil dpdv economic, decat daca Legea este intronata cu celeritate. In acest caz, nu exista investitori, deoarcece Politia nu si-a facut treaba judicios, permitand accesul alalandala pe locurile publice, a fel de fel .

    Raportează
  • postat de Alexuz Joi, 14 Mai 2020 09:43 5.2.205.*** Link la comentariu
    0
    4

    Domnule Florin nu mai fura curent, nu stiu cum este in Germania dar in Italia cel putin unde am fost eu exista apartament care are atribuit garaj si boxa de depozitare.
    Ca metehnele de comunisti inca exista e alta discutie dar boxa aia nu inseamna neaparat muraturi. Si mai este o chestie: platesc tin ce vreau acolo atata timp cat nu deteriorez spatiul respectiv.
    Si chiar si asa daca e cazul prefer un butoi de muraturi tinut acolo decat gratare, muzica, scaune pe afara, spalat covoare si alte activitati.care era pe acolo inainte cand erau garaje.

    Raportează
  • postat de Cardinalul Richelieu Luni, 11 Mai 2020 13:52 109.103.162.*** Link la comentariu
    4
    2

    Terente, pe langa faptul ca nu o are pe masura legendei, fapt confirmat de frustrarea lui de orasean get beget, confunda economia de piata specifica cu un obiectiv de utilitate publica. Obiectivul e finantat, printre altele, si din impozitele platite de cetateni pentru aceleasi masini.
    Ajungem astfel sa platim cam de doua ori, ca nu a venit vreun investitor privat cu banii si vrea acum sa ii recupereze.

    Daca era asa afacere banoasa se faceau parcari din astea de catre privati, stiti vreuna?

    Raportează
  • postat de Un cetatean Sâmbătă, 09 Mai 2020 23:15 5.13.144.*** Link la comentariu
    2
    7

    Ar fi fost bine ca Primaria Galati sa se inspire si din practicile altor primarii din tara unde aceasta problema a parcarilor a fost rezolvata manifestand si un pic de intelegere fata de cetatenii de rand. La Cluj preturile la abonamente pentru un loc de parcare sunt diferentiate pe persoane fizice (110 lei/an) si persoane juridice (84o lei/an) De asemenea, un procent din numarul total al locurilor de parcare este rezervat celor aflati ocazional in zona, plata facandu-se per ora.
    Pentru cei interesati de mai multe detalii legate de parcari in Cluj puteti accesa link-ul: https://primariaclujnapoca.ro/parcari/abonamente-locuri-de-parcare/.

    Raportează
  • postat de Andrei Sâmbătă, 09 Mai 2020 17:39 89.136.0.*** Link la comentariu
    3
    6

    Bravo Terente ,,,, de oriunde ai fi tu !!

    Raportează
  • postat de Terente...din Galati Vineri, 08 Mai 2020 23:41 89.137.231.*** Link la comentariu
    19
    25

    Ba taranoilor, ati vrut sa aveti masina personala, nu credeti ca trebuie sa va adaptati masurilor ce decurg din tot ce inseamna acest lucru?
    Aceasta inseamna: asigurari, verificari tehnice, service, spalat, alimentat dupa cat consumi....si nu in ultimul rand, PARCAREA. La tara, la majoritatea dintre voi, acest lucru este de neconceput, sa ai grija parcarii...
    Ati venit de 2 generatii la oras, dar inca nu v-ati deprins cu obligatiile ce va revin , pt. a aface fata cerintelor de civilizatie. Nu poti ocupa o strada, destinata de altfel, circulatiei in conditii optime, ca sa o transformi ca loc de parcare. S-a inteles de noi toti ca autoritatile locale, nu au facut fata cresterii explozive a numarului de autoturisme, prin urmare cam fiecare dintre noi si-a parcat tigaia aiurea, chiar ILEGAL, uneori. Aceasta cu ingaduinta tacita a Politiei.
    Acum daca sunt parcari, este un gest de civilizatie, sa-l ocupi 100%. Asupra pretului parcarii, nu trebuie facut nicio discutie. Este economie de piata...Daca nu exista cerere, locatorul, va trebui sa scada pretul, daca nu asta este. Politia trebuie sa-si faca datoria si sa nu mai permita in jurul parcarilor de orice fel, sa mai existe masini oprite alandala. Altfel , vom ramane in epoca primitiva pt. totdeauna. Cine nu-si permite parcare cu plata, si sta la unul din blocurile apropiate de aceasta, nu are decat sa-si vanda rabla, altfel va primi amenzi de-l va durea curul.Nu se mai poate permite sa-ti urci rabla pe trotuar, pe spatiul de joaca al copiilor, in spatiile verzi, sau blocand intersectiile. Cine vrea masina, sa respecte tot ce inseamna traiul intr-un oras . Altfel, mars la cotetul din care ai venit si mergi de-ti cumpara bilet cu Transurb-ul!

    Raportează
  • postat de V.t. Vineri, 08 Mai 2020 22:27 89.137.136.*** Link la comentariu
    20
    9

    1. Pe vremuri toate parcarile erau gratuite..acum Primaria cu banii vostrii face afaceri luandu-va locurile ca voi sa platiti
    2. Pentru Galati 150 lei pe luna inseamna aproape un plin si sa nu credeti ca toti care a masina au si bani si salarii mari. Masina pt unii e o necesitate si o consumatoare de bani si nu un lux
    3.Cei cu bani isi permit sa dea 150 lei dar cei care au salariul 1600-1800 lei si doi copii nu isi permit si o sa ramana si fara loc de parcare si ma intreb unde o sa mai parcheze in zona de la bloc
    4. Cum sa mai si licitezi cand si asa e pret mare....cine sa liciteze..bogatii intre ei doar....ca in loc de 150 sa dea poate 300?
    5. Cred ca va fi un chin pt unii care sunt la nivelul 3..vine omul de la munca si o parcheaza..merge acasa...apoi nevasta ii spune sa mearga la supermarket sa ia mancare...iar urca..iar cu masina pana joc..vino si parcheaza iar..cara sacosele....ai uitat ceva..urca iar...apoi primesti un tel ca trebuie s ajungi la spital ...iar urca si ia masina..revino..parcheaza air..ma intreb cat dureaza pe ceas....
    6. Banii sunt din impozitele noastre si din taxe etc? Atunci ar trebui sa fie gratuita pt cei de acolo sau dupa ce isi scot investita in 1000 de ani sa nu mai puna taxa si sa fie gratuit..primul venit..primul servit
    7. 2 lei ar mai merge dar 5 lei pt un amarat cu masina inseamna plata la gaze, curent electric si abonament cablu
    8. Daca in tot orasul si toate cartierele parcarile ar fi cu plata va fi un haos, o haiducie si nimeni nu ar vrea sa plateasca ceva care a fost gratuit si isi parca omul masina fara probleme. Cei care nu au bani unde sa mai parcheze?
    9. Daca sunt in zona proprietari cu 2-3 masini ce vor face? una o parcheaza in buncar si celelalte doua pe langa blocurile alea unde oricum nu e loc
    10. Doar lasand toate locurile de parcare gratuite peste tot in oras toata lumea va avea loc si va fi multumita.
    Domeniul public e al tuturor si nu a Primariei srl ca doar nu e regat si ei sunt regii si fac ce vor. Ceausescu rezolva si problema parcarilor daca mai traia.
    11. Am mers prin toate cartierele...sunt foarte multe locuri si terenuri mai mici sau mai mari pe care se pot face parcari. Langa o centrala de cartier am identificat 5-6 locuri dar trebuie luat niste beton de acolo si adus la nivel
    12. durbaca a fost cel mai destept..a decupat din trotuar acolo unde era loc si a facut parcari dar astia actuali au facut piste de biciclete pe prima banda unde incapeau sute de masini lejer mai ales ca mai erau 2 benzi sau inca una si nu deranja..vezi prostia de pe strada traian piata centrala sau zona ifr
    13. Cei care nu au masini si sunt invidiosi sa se mai gandeasca de doua ori...o masina da de mancare la multa lume..de la cei care vand combustibil pana la service-uri..spalatorii..turism etc si de ce sa ne ingramadim toti in autobuze sa luam covid pe cand putem sa mergem separat cu masina persoanala sau in familie. Masina nu e un lux. Si in america saracii au masini pt ca acolo nu poti merge in unele locuri pt ca sunt distante mari. Poluare? O fi putin dar poluarea adevarata o fac cei care taie toate padurile, arunca in apa produse chimice si deseuri periculoase apoi voi beti apa de acolo , poluarea e omul needucat care arunca pe jos desi are cos
    14. In concluzie in oras parcarile trebuie sa fie gratuite si toata lumea sa aiba acces maiales in cartierul unde locuieste, sau langa bloc

    Raportează
  • postat de Andrei Vineri, 08 Mai 2020 19:44 89.136.0.*** Link la comentariu
    9
    13

    Problema este ca nu vor beneficia cei din zona decat intr-un numar foarte putin din pacate ! Traim in Romania si toate locurile vor fi impartite intre cei de la primarie si alte societati divizate si la membrii PSD , PNL din pacate ! De asta uneori iti vine greata si vrei sa pleci ....

    Raportează
  • postat de Teo Chirvase Vineri, 08 Mai 2020 18:04 89.39.81.*** Link la comentariu
    7
    8

    Da Vica, trebuiau sa rada blocul R 5...si-asa l-au cam sufocat/terminat,
    bagand parcarea in coasta lui...Elicopter era ce mai lipsea acolo...
    Sau poate ai tu ceva avioane in cap...

    Teo Chirvase

    Raportează
  • postat de lehamite Vineri, 08 Mai 2020 17:29 109.103.162.*** Link la comentariu
    8
    12

    Și așa se va termina în Galați cu parcările supraterane. Dacă vor mai vrea unii li se va arăta parcarea pe jumătate goală. Oricum după demolarea garajelor va fi un gol la buget, etc, etc, etc

    Propun să se schimbe denumirea orașului în Mazepa. CSF NCSF..

    Raportează
  • postat de MM Vineri, 08 Mai 2020 17:27 194.105.20.*** Link la comentariu
    1
    10

    Pt HAHAHA, pai tu, nu stii cum se spune?
    "PROSTIA si DOMNIA se plateste!"

    Raportează
  • postat de Teo Chirvase Vineri, 08 Mai 2020 16:29 89.39.81.*** Link la comentariu
    9
    9

    O constructie frumoasa care sufoca blocul R 5...

    Teo Chirvase

    Raportează
  • postat de Vica de pe 11 Siret Vineri, 08 Mai 2020 14:58 78.96.81.*** Link la comentariu
    13
    8

    Era vorba ca in acest proiect era inclus si pentru aterizare elicoptere pe acoperis, desi nu prea indeplinea conditia, fiind constructii mai inalte in jur..

    Ar fi fost util in caz de urgenta..

    Raportează
  • postat de PATRIOTUL Vineri, 08 Mai 2020 13:09 81.12.149.*** Link la comentariu
    9
    19

    Parcarea aceasta o să fie doar pentru cei din zonă cu BMW-uri, Mercedes, Audi, etc, care au afaceri mari sau care sunt diverşi directoraşi numiţi politic şi le mai rămâne ceva "mălai" după cotizaţiile către partid!
    Dacă aceste locuri nu se vor umple prin această metodă, ar fi bine ca Primăria să rezerve un nivel/etaj pentru parcarea cu ora a maşinilor ce vor staţiona temporar în această zonă. Soluţia va fi utilă mai ales când în zona Falezei vor avea loc anumite manifestări publice. În acest caz va fi necesar să existe şi alte parcări publice în zona Falezei. De exemplu între blocurile G3 şi G4 din Mazepa 1 se poate face altă parcare mare în locul acelor baterii de garaje urâte!

    Raportează
  • postat de Gherghita Vineri, 08 Mai 2020 12:58 188.24.215.*** Link la comentariu
    6
    20

    Daca parcarea o sa aiba paza merita 5 lei pe zi. Cred ca te poti lipsi de o bere pe care o bei seara.

    Raportează
  • postat de Vica de pe 11 Siret Vineri, 08 Mai 2020 12:20 78.96.81.*** Link la comentariu
    9
    16

    Nu subscriu la niciun comentariu atat timp cat daca ti-ai prmis sa ai limuzina, rabla sau nu, trebuie sa platesti confortul oferit de administratie!

    In acest oras sunt semeni de-ai nostri care, de cele mai multe ori, se culca flamanzi, iar cei cu dare de mana, cu limuzine si farafastacuri scumpe pe degete, in nas, buze si parti acoperite, sfideaza; iata, repet, pentru parcare, la etaj sau la parter, trebuie sa plateasca!

    Nu suntem in socetate capitalista?!!!

    Mamelucilor!

    Raportează
  • postat de Cetățean Vineri, 08 Mai 2020 12:05 79.116.110.*** Link la comentariu
    10
    11

    Aproape de final,a ieșit o construcție frumoasă,se putea și mai bine,mult beton,ar fi trebuit mai multă sticlă ,dar asta e ,însă prețul chiriei mi se pare f. mare,măcar să fi început cu unul mai modest sau le-a fost teamă că se vor ocupa în majoritatea lor și nu vor mai avea loc cei care au avut acolo amplasate debarale înainte de începerea lucrărilor,Ei una peste alta, cine-și permite nu are decât,dar mă tem că nu se vor îngrămădi prea mulți și deja se discută de licitații,hai să fim serioși mulți le vor parca în continuare pe trotuare decât să dea suma asta și mai este un aspect,cine închiriază un spațiu doar pt. o lună și câți își vor permite o asemenea sumă pe chirie /an !?

    Raportează
  • postat de gheorghe Vineri, 08 Mai 2020 11:35 209.121.229.*** Link la comentariu
    15
    8

    Un fel de "storage" foarte scump.
    Platesc 20 de dolari pe luna la Vancouver, in subteranul de 6 nivelur de parcare.
    Unde am stat inainte, era "inclusa" in chirie, dar chiria era egala cu alta care nu avea loc de parcare.
    Boxa-depozit este FOARTE BUNA!
    A tebui "date" mai intai la cei care stau in blocurile alaturate, intr-o ordine stabilita de proprietarii de la blocuri, in sectiare "cu fata" la blocul lor.
    Alocare proportionala.
    Primaria sa retina 10-20 pentru locuintele de serviciu - daca mai sint pe-acolo din astea sau pentru parcul auto al Primariei si Consiliului judetean - de exemplu, parterul - asa e "afara", sint zone si chiar etaje "reserved".
    Nu e treaba chiriasului cui ii rezerva proprietarul.
    Maxim 5 lei pe saptamana, platibili in rate.
    Cu TVA inclus.
    Cu "SPALATORIE" (spatiu dedicat), fara plata, inclusa in servicii - apa, furtun la parter pentru chiriasi doar care-si spala masina singuri.
    Si alte "suprapuse" sa se faca peste tot, la fel - pentru cetatenii orasului.

    Raportează
  • postat de HAHAHA Vineri, 08 Mai 2020 11:18 194.105.20.*** Link la comentariu
    12
    41

    Ne aliniem la preturi cu cele mai dezvoltate economii din Europa, dar la venituri ne comparam cu Burkina-Faso !!! Halal !!!

    Raportează
  • postat de Alexuz Vineri, 08 Mai 2020 10:58 5.2.205.*** Link la comentariu
    12
    27

    Exact suma care a fost vehiculata de la inceput. Cred ca o sa stea mai mult goala si o sa fie ocupata doar de aia care se pot lipsi de 1800 de lei pe an fara probleme.
    Suma dupa parerea mea este una rezonabila, daca imparti 150 de lei cu 30 de zile vine 5 lei pe zi.. Mai este si mentalitatea tipic romaneasca, nu platesc 2 lei parcarea si vreti sa plateasca parcarea 5 lei pe zi?
    Pacat totusi ca este inghesuita tare acolo, la prima vedere arata bine hai sa o vedem finalizata intai ca in purul stil romanesc nu o sa fie gata la timp.

    Raportează
  • postat de Marius Vineri, 08 Mai 2020 10:44 188.24.205.*** Link la comentariu
    15
    24

    În germania la koln este 35 euro pe lună....
    Pretul este exagerat!

    Raportează
  • postat de Iron IQ Vineri, 08 Mai 2020 10:27 90.68.85.*** Link la comentariu
    15
    30

    Eu plătesc mai putin in Barcelona.
    Ajung la același preț adunând asigurarea, lumina si întreținerea.
    Mi se pare mult tare 30€ pe luna.

    Raportează
  • postat de Terente...din Galati Vineri, 08 Mai 2020 09:29 86.34.180.*** Link la comentariu
    29
    20

    Imi pare un pret decent, cu conditia existentei un serviciu de paza non stop si cu obligativitatea respectarii stricte a normelor ce tin de paza contra incendiilor, aerisire, curatenie si iluminare continuua.
    Salut factorii locali, de care a depins realizarea acestei parcari!

    Raportează
  • postat de Teo Chirvase Vineri, 08 Mai 2020 08:49 89.39.81.*** Link la comentariu
    6
    20

    Dar si cei de la R5,pana la etajul 5...o incantare!
    Teo Chirvase

    Raportează
  • postat de DOMNUL PANAIT Vineri, 08 Mai 2020 08:44 86.34.187.*** Link la comentariu
    15
    21

    Bravo Prmarie , daca se uitau la un alt bloc era alta situatia??? Eu nu am mai pomenit natie mai uracioasa si mai urata ca romanul !!!

    Raportează
  • postat de Armata Poporului Vineri, 08 Mai 2020 08:13 185.114.122.*** Link la comentariu
    19
    24

    150 lei pe luna? Sun persoane care nu pun nici benzina de atatia bani. Exagerat de scump! In modul asta nu se va rezolva problema locurilor de parcare pentru care de altfel a si fost construita parcarea.
    Eu unul imi permit sa platesc atat dar nu consider ca este esential sa am locul meu pentru o suma asa mare.

    Pe langa faptul ca unii prefera oricum din comoditate sa isi parcheze masina daca se poate in scara blocului, nimeni nu va fi atras sa plateasca 150 lei/luna pe o amarata de parcare in contextul in care pentru multi care lucreaza pe un salariu minim/mediu, 150 lei reprezinta pana in 10% din salariu.

    Inteleg ca este o infrastructura scumpa dar fratilor dar astia nu sunt sanatosi cu preturile lor. Oricum nu isi vor scoate profit decat daca parcarea va fi plina ochi.

    Raportează
  • postat de florin Vineri, 08 Mai 2020 08:02 188.24.226.*** Link la comentariu
    11
    26

    Nu au ce cauta boxele de depozitare intr-o parcare supraetajata. Margeti in Germania, Austria si nu o sa vedeti boxe de depozitare. Nmai la noi e tiganie, ce sa ii faci - metehne comuniste legate de garaje, muraturi si taote astea.

    Raportează
  • postat de Marius Vineri, 08 Mai 2020 07:53 89.137.136.*** Link la comentariu
    14
    22

    O investitie foarte buna, dar realist vorbind

    Cate persoane isi permit / sunt dispuse sa plateasca aceasta suma care este foarte mare ?
    Tinand cont ca este o investitie publica, nu ar trebuie sa luam in calcul "amortizarea investitiei".
    Si trebuie sa luam in calcul si factorul de comoditate.

    Ex. La un garaj (garaje care nu ar trebui sa mai existe si care ar trebui inlocuite de asa ceva, dar accesibile oamnilor) se plateste aprox 500 lei / an (dupa ce a fost majorat ca sa descurajeze) si aici la un simplu loc de parcare discutam de minim 1800 lei / an

    Sau aceasta parcare a fost facuta doar pentru anumite persoane ? si ca sa dea bine la portofoliul primarului
    Si tinand cont ca nu vor fi multi atunci acele persoane isi pot parca toate masinile.

    Raportează
  • postat de andone Vineri, 08 Mai 2020 07:19 5.13.205.*** Link la comentariu
    7
    29

    Participantii la licitatie ar trebui sa demonstreze ca au taxele si amenzile platite la zi catre autoritatile statului roman, respectiv ca au autoturismul inmatriculat in Galati.

    Raportează
  • postat de Halal parcare Vineri, 08 Mai 2020 06:17 5.13.195.*** Link la comentariu
    8
    23

    Ingramadeala nu prea o sa fie , decat cei care au salarii si pensii speciale si cine stie ce barosani de prin alte parti neafiliati cartierului

    Raportează
  • postat de Bravo primare Vineri, 08 Mai 2020 01:07 5.13.255.*** Link la comentariu
    38
    28

    Frumoasa priveliste o sa aiba cei de la blocul de langa cu 4 etaje, la 7 metri de tine zid.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.