Un aspect modern pentru strada Brăilei

Un aspect modern pentru strada Brăilei

Evaluaţi acest articol
(34 voturi)
12 comentarii

Principala arteră a orașului, strada Brăilei, a primit o nouă înfățișare în ultimul an. Pornind din intersecția cu bulevardul Dunărea și până aproape de centrul oraşului, strada are un aspect modern și deschis, reparațiile capitale începute în 2019 apropiindu-se de final. Este vorba însă de o primă etapă, pentru că amenajarea străzii Brăilei va continua și pe tronsonul cuprins între strada Roșiori și Potcoava de Aur.
"Cu toții ne dorim un oraș modern, iar refacerea străzii Brăilei era necesară. Mă bucur să văd cât de mult s-a schimbat această stradă pentru că s-a lucrat intens pentru ceea ce ne-am propus într-o primă etapă", spune primarul municipiului Galați, Ionuț Pucheanu.
De altfel, strada în mare parte reabilitată are deja un aer proaspăt, după ce a fost refăcută de la intrarea în oraş dinspre Tecuci și până la intersecția cu strada Roșiori, în cadrul amplului program de modernizare a municipiului Galaţi pe care îl derulează actuala administrație locală. Schimbările au devenit vizibile pentru că s-a lucrat intens chiar și în timpul stării de urgență, având în vedere traficul rutier redus din acele zile. Astfel, pe strada Brăilei a fost refăcut carosabilul, în zona stațiilor de autobuz s-a turnat beton rutier pentru o mai bună rezistență, s-au amenajata locurile de parcare, iar trotuarele au fost dalate. De asemenea, s-au amenajat piste pentru bicicliști, s-au instalat bănci noi și s-a refăcut o mare parte a scuarului, regândit din punct de vedere peisagistic cu gazon întreținut de noul sistem de irigații. După ce se încheie lucrările operatorului Apă Canal de înlocuire a conductei de apă, amenajarea scuarului va continua.

Cum arată acum ultimul tronson

Din punct de vedere urbanistic, strada Brăilei, între strada Roșiori și Potcoava de Aur, a rămas la stadiul inițial de amenajare, fără intervenții majore de-a lungul timpului și care nu mai corespund cerințelor actuale, cu mobilier urban neadecvat, parte din bănci din piatră, altele din metal cu șezuturi din lemn. Spațiul verde este inestetic si degradat, iar fântâna și jardinierele placate cu piatră sunt în stare avansată de degradare. Astfel, și pe acest segment al străzii Brăilei sunt necesare lucrări.

Noi lucrări de modernizare

Printr-o hotărâre a Consiliului Local de la sfârșitul anului trecut s-au aprobat indicatorii tehnico-economici pentru obiectivul "Amenajare strada Brăilei, între strada Roșiori și Potcoava de Aur". Proiectul are în vedere integrarea acestui segment în ansamblul zonei centrale modernizate deja, prin adoptarea unui stil arhitectural urban contemporan. Astfel, zona se va moderniza și reabilita prin transformarea în scuaruri urbane cu spații pentru socializare. Va fi înlocuit mobilierul urban și se vor reface rețelele electrice și de iluminat. Spațiul verde va fi reabilitat și va fi dotat cu sisteme de irigații performante. Fântâna, instalațiile și echipamentele hidraulice vor fi reabilitate, așa încât amenajarea peisagistică și arhitecturală să fie în concordanță cu amenajarea peisagistică din zona centrală (Potcoava de Aur - Pasaj Dunărea - Spicu). De asemenea, rețelele de curenți slabi vor fi coborâte în canalizații subterane și se vor amenaja piste pentru bicicliști. Se are în vedere așadar înlocuirea mobilierului urban, reabilitarea spaţiilor verzi, refacerea fântânii, realizarea de scuaruri urbane cu spaţii de socializare. Suprafaţa vizată de amenajare măsoară în total 17.900 mp. Suprafaţa de spaţiu verde va avea 7.267 mp, pavajele din granit - 8.830 mp, pavajele din piatră cubică - 238 mp, pista pentru biciclişti - 672 mp, iar fântâna-bazin decorativ - 150 mp.

Investiția se ridică la peste 12 milioane de lei

Contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor de amenajare a străzii Brăilei, pe segmentul cuprins între strada Roșiori și Potcoava de Aur, a fost atribuit la sfârșitul lunii martie, licitația fiind câștigată de singurul ofertant, asocierea Lemacons - Btfarch Ro Company - Tancrad. Valoarea finală a investiției este de 12.564.466 de lei cu TVA. Durata totală de realizare a proiectului este de 16 luni, din care 4 luni pentru proiectare și 12 luni pentru execuție.

Citit 6463 ori Ultima modificare Luni, 01 Iunie 2020 19:19

12 comentarii

  • postat de Galateanul Joi, 04 Iunie 2020 07:38 81.12.150.*** Link la comentariu
    1
    3

    Lasati strada Brailei ASA CUM E ! MACAR ASA ! Fara trandafiri.

    Raportează
  • postat de sss Miercuri, 03 Iunie 2020 14:29 86.124.200.*** Link la comentariu
    4
    6

    Domnule Primar va invitam pe Siderurgistilor pana nu e prea tarziu . Constructorii au coborat trotuarele cu cel putin 10 cm , tot spatiul verde din zona blocurilor D o sa se scurga pe trotuare , iar spre IREG treptele tuturor magazinelor necesita "lift'' pt a le urca. VIATA LIBERA poate veniti sa faceti un reportaj in zona ...

    Raportează
  • postat de DDGEABA Miercuri, 03 Iunie 2020 11:14 82.137.13.*** Link la comentariu
    7
    7

    Degeaba, pur și simplu degeaba dacă nu ai daramat maghernitele de pe marginea trotuarelor cate oferă o imagine de talcioc.

    Raportează
  • postat de Lucian Miercuri, 03 Iunie 2020 07:11 188.24.221.*** Link la comentariu
    2
    11

    Ar trebui amenajate diferentele de nivel dintre trotuare si șosea. In foarte putine cazuri urcarile si coborarile sunt la acelasi nivel, iar unei persoane cu dizabilitati ii vine foarte greu sa faca trecerea de pe o strada intersectata pe trotuar.

    Raportează
  • postat de Titi Marți, 02 Iunie 2020 16:22 86.124.202.*** Link la comentariu
    5
    33

    Dom Primar, ati circulat pe Brailei in zona Telefoane Banci, pe sensul spre Potcoava de Aur? Daca nu, va invit sa o faceti! Nu mica va fi mirarea cand veti observa diferentele de nivel dintre benzi, iar in zona statiei Bus Banci, pe banda 1, se varsa cafeaua din paharul de cafea cumparat de la automatul de cafea, deoarece banda 1 este in damburi pe o distanta de cca 100 m. Si nu sunt carcotas, dupa cum ar crede unii, chiar va provoc sa o faceti! Nu platiti lucrari neterminate pentru ca veti pierde finantarea daca receptia la lucrare va fi facuta fara verificari. Sa va sfatuiesc sa folositi o nivela cu laser?

    Raportează
  • postat de saracul Marți, 02 Iunie 2020 16:16 86.124.203.*** Link la comentariu
    30
    10

    E tinerel ....Primarul....asta inseamna ca va mai prinde cateva mandate ....asadar asteptati ca se vor rezolva toate propunerile voaste ....domnilor.... in timp .......daca facea tot intrun mandat....apoi nu mai era ales.....si pana la pensie mai are.

    Raportează
  • postat de Podeț Bogdan Marți, 02 Iunie 2020 15:06 82.137.15.*** Link la comentariu
    4
    35

    Întradevăr se vede că ceva,ceva se face în orașul ăsta,dar aveți un minus domn Primar , încercați, străduiți va să aduceți și ceva investitori pentru că ,,NU'' Sint joburi..Suntem săraci.Painea și cuțitul Sint la dumneavoastră.

    Raportează
  • postat de BORDURA macinata! Marți, 02 Iunie 2020 13:12 81.12.149.*** Link la comentariu
    8
    35

    Am 5 întrebări simple pentru dl Primar:
    1. De ce nu s-a realizat aproape nimic până anul trecut, iar acum în ultimul an de mandat (prelungit, din fericire) se trage tare?
    2. Câţi ani ne poate garanta dl Primar că vor rezista aceste borduri de ciment montate de-a lungul str. Brăilei (că o parte din acestea deja s-au cam deteriorat..)?
    3. Cum rămâne cu traversarea (prin pasarelă) sau subtraversarea (prin pasaj) în zona str. Brăilei din Ţiglina (în zona A4-A5 spre Orange Showroom)? Multă lume trebuie să ocolească foarte mult în această zonă mult circulată pentru a ajunge dintr-o parte în cealaltă!
    4. De ce nu s-a realizat PISTĂ pentru biciclete şi în faţă la Potcoava de Aur când s-a modernizat acea zonă? Nu a fost o gândire unitară atunci? Sau "Pe aici nu se trece" cu bicicleta?
    5. Cum de la licitaţia pentru ultimul tronson de modernizare a str. Brăilei (lucrare cu o valoare mare) s-a prezentat un singur ofertant? Nu cumva Caietul de sarcini a fost realizat "cu dedicaţie" pentru firmele de casă ale partidului?

    Raportează
  • postat de Cdfd Marți, 02 Iunie 2020 12:13 5.13.155.*** Link la comentariu
    10
    24

    Pacat ca uzi iarba si cand ploua. Modernizare de suprafata, asa cum e totul, de mantuiala.

    Raportează
  • postat de pieton Marți, 02 Iunie 2020 10:28 78.96.59.*** Link la comentariu
    4
    49

    Am o nelamurire in legatura cu modernizarea str. Brailei: de ce nu s-a atins nimeni de trotuarul dintre str. Stadionului si inelul de Rocada, partea stadionului ? Trotuarul acela ramas nemodernizat se vede urat. Si inca ceva : in piata din Micro 17 cand vor fi terminate lucrarile ? Nici de groapa ramasa in zona intersectiei str.Frunzei cu str.Prel.Brailei, unde a fost explozia de la fosta benzinarie, nu s-a mai atins nimeni. E normala situatia asta ?

    Raportează
  • postat de adi Marți, 02 Iunie 2020 10:01 5.2.205.*** Link la comentariu
    2
    52

    Tot respectul pentru ce s-a facut pana acum....mult/putin, bun/mai putin bun.

    Dar pentru ce viitor investim si modernizam atat daca nu facem nimic sa pastram oamenii in oras? Se pleaca masiv, ceva locuri de munca, investitii pe planul asta, fabrici, ceva....nimic?

    Raportează
  • postat de Nicu Marți, 02 Iunie 2020 08:31 62.231.94.*** Link la comentariu
    7
    47

    "Cu o floare NU se face primavara", sau "In fata trandafir si in spate bors cu stir". Orasul NU reprezinta NUMAI aceasta artera. Interiorul este deplorabil. Dar sa ramanem la acest proiect. DE CE trotuarele s-au dalat NUMAI de la "Ultimul leu" si spre Centru ? Din B-dul Dunarea si pana la Ultimul Leu NU MERITA sau sunt din lumea a 3-a ? DE CE trotuarul de pe partea dreapta pe sensul de coborare dintre McDonald's si Ultimul Leu NU a fost lucrat ci numai bordurile au fost schimbate ? Astazi este 2 iunie 2020, s-au transferat cei 9,2 milioane de lei din banii împrumutati de Primăria Galaţi de la EximBank pentru achiziţia mult-promiselor autobuze electrice hibrid pentru diferite lucrari, dintre care 1,7 milioane de lei sunt repartizate pentru "Amenajare arteră de legătura între bd. Dunarea şi bd. Marii Uniri" - celebrul drum prin curtea Poliţiei de Frontieră, contract castigat potrivit Sistemului Electronic de Achizitii Publice de "Asocierea Constructa Mecanique SRL - Obercons Comp SRL pentru suma de 4.029.939 de lei fără TVA: vezi Viata Libera din 06 septembrie 2019, "https://www.viata-libera.ro/politica-administratie/133550-cine-va-construi-drumul-prin-curtea-politiei-de-frontiera". DE CE NU SE LUCREAZA ????? S-au nu au venit clarificarile de la Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Galaţi si aprobarea prelungirii termenelor prevăzute în Hotărârea de Guvern (MAI 2020) ????? Parcarile mult promise unde sunt ? Orasul este SUFOCAT de multimea de asa zise garaje , multe nu mai au masini sub acoperis si sunt transformate in diverse magazii cu lucruri care nu mai folosesc nimanui (dar nu ii lasa inima sa le arunce, tin de trecut). Ca sa nu spun ca 2 nu gasesti la fel, diferite modele, marimi, colori.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.