Zona Galaţi-Brăila trebuie legată de marile coridoare de transport (FOTO și VIDEO)

Zona Galaţi-Brăila trebuie legată de marile coridoare de transport (FOTO și VIDEO)
Evaluaţi acest articol
(29 voturi)

Vizită oficială a premierului Ludovic Orban în judeţele Galaţi şi Brăila. Însoţit de ministrul Transporturilor, Lucian Bode, şi de ministrul Economiei, Virgil Popescu, dar şi de mai mulţi liberali din cele două judeţe, printre care s-a numărat şi gălăţeanul Victor Paul Dobre, primul ministru a vizitat Şantierul Naval de la Brăila, acolo unde urmează să fie executate modulele din care se va compune podul suspendat dintre Brăila şi Tulcea.

În drum spre Galaţi, unde avea programată o vizită la Combinatul Liberty, dar şi o întâlnire cu ÎPS Casian, arhiepiscopul "Dunării de Jos", Ludovic Orban s-a oprit şi la podul suspendat, aflat în lucru. După ce au inspectat lucrările, fiindu-le prezentaţi pilonii care vor susţine podul, Ludovic Orban şi ministrul Transporturilor au făcut, din nou, promisiuni legate de investiţiile viitoare în drumul expres Brăila – Galaţi, varianta de ocolire a Galaţiului, cunoscută ca marea centură ocolitoare.  „Este un lucru extrem de important, această investiţie, care, practic, generează o dinamică economică, generează comenzi pentru foarte mulţi producători şi generează foarte multe locuri de muncă. Aceste investiţii şi investiţiile conexe, care să asigure conectarea cu coridorul 4 paneuropean – Constanţa-Nădlac, prin intermediul Drumului Expres, care se duce de la pod către Tulcea şi Constanţa şi alte două drumuri expres, care vor asigura conectarea arealului metropolitan Galaţi-Brăila la coridorul 9 de transport paneuropean, axa nord-sud. Pe coridorul 9, în cursul acestui an, se vor finaliza primele documentaţii tehnico-economice pe tronsoane ale drumului expres care face legătura între Ploieşti, Buzău, Focşani şi Bacău, actuala centură a Bacăului face parte din acest proiect paneuropean. Acest coridor va asigura o legătură mai bună între portul Constanţa şi spaţiul european. Avem marea oportunitate de a fi o graniţă de intrare în Europa. Dezvoltarea din infrastructură va atrage investitori în această parte a ţării, iar aceste proiecte vor ajuta la dezvoltarea zonei”, a explicat Ludovic Orban, care a ţinut să precizeze şi faptul că toate aceste investiţii vor "genera o dinamică spectaculoasă despre această zonă”.

Infrastructura atrage investitori

Premierul s-a arătat foarte încântat de stadiul lucrărilor de la podul de peste Dunăre, susţinând că este o investiţie extrem de mare, care va pune umărul la dezvoltarea zonei. „Zona Galaţi-Brăila are nevoie de conectare la marile coridoare de transport, o conectare reală. Rutier, legăturile sunt realizate pe structuri de tip drum naţional, unele chiar drumuri naţionale secundare. Este clar că pentru a asigura dezvoltarea rapidă a zonei Brăila-Galaţi este necesară conectarea la toate coridoarele de transport. Podul de Brăila reprezintă o investiţie spectaculoasă, este o investiţie foarte mare. Din fericire, pentru construcţia acestui pod beneficiem de finanţare Europeană. Mai exact,  din investiţia de 436 milioane de euro, de 350 de milioane de euro vin din fonduri europene. Noi vom aloca toate resursele financiare necesare decontării lucrărilor efectuate în termenele legale şi pentru a ţine pasul cu ritmul construcţiei”, a adăugat premierul Ludovic Orban, pe Şantierul podului care va face legătura, peste Dunăre, între Dig şi Tulcea.

Mai mult, Ludovic Orban a apreciat faptul că la construcţia podului se folosesc materiale produse în România, dând exemplu atât şantierul naval de la Brăila, unde vor fi produse 86 de module, de dimensiunea 25 pe 30 de metri, care nu trebuie sa plutească, şi care vor compune podul, cât şi la tabla şi oţelul produs de grupul Liberty la Galaţi.

Citit 5631 ori Ultima modificare Vineri, 19 Iunie 2020 00:04

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.