„Nicio masă fără peşte” se întoarce

„Nicio masă fără peşte” se întoarce
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* UE ar putea acorda un grant de 1,25 de milioane de lei, ca să ne înveţe de ce e bine să consumăm peşte! *

Dacă sloganul „nicio masă fără peşte” vă trezeşte amintiri neplăcute, din vremea comunismului, reveniţi-vă: şi Uniunea Europeană este pe cale să ne spună acelaşi lucru, evident, pe euro. Mulţi. 

Consiliul Judeţului Galaţi a adoptat, recent, un proiect de hotărâre privind cofinanţarea proiectului „Promovarea consumului de peşte în Regiunea Sud-Est”, bani care se vor aloca efectiv numai dacă se va obţine finanţare europeană pe acest proiect, în cadrul Programului Operaţional pentru Pescuit (POP) 2007-2013, Măsura 3.4 „Dezvoltarea de noi pieţe şi campanii de promovare”.

Potrivit deciziei adoptate de CJ Galaţi, în total, proiectul ar urma să aibă o valoare de 1,56 milioane lei, din care 1,258 de milioane ar putea reprezenta fonduri europene nerambursabile. În cazul în care s-ar obţine această finanţare, CJ Galaţi ar trebui să aloce 302.052 de lei (cofinanţare), pentru asigurarea cheltuielilor neeligibile.

Dar ce s-ar face cu aceşti bani? Conform documentaţiei CJ, proiectul prevede „realizarea unui pachet de acţiuni promoţionale prin intermediul cărora se va urmări conştientizarea populaţiei din regiunea Sud-Est cu privire la avantajele consumului de peşte şi la potenţialul produselor pescăreşti”, obiectivele specifice ale acestui proiect fiind „informarea populaţiei din regiune asupra beneficiilor consumului de peşte şi produse din peşte; creşterea consumului de peşte şi produse din peşte”.

Aceeaşi documentaţie arată că prin implementarea proiectului se va organiza o campanie regională de comunicare publică – spot TV, spot radio, machete de presă; se vor realiza materiale publicitare (magneţi, fluturaşi, sacoşe termoizolante, pliante etc.), ba chiar se va edita şi o carte cu reţete din peşte.

Totodată, prin proiect se va dezvoltarea web-site-ului Consiliului Judeţului Galaţi, prin crearea unei pagini dedicate campaniilor de conştientizare, promovare şi informare, se vor realiza activităţi de prezentare „în 60 de şcoli cu participarea a 3.000 de elevi” şi se va organiza un târg de promovare a consumului de peşte şi o campanie regională de promovare în unităţi de alimentaţie publică”.

Dacă Uniunea Europeană chiar va fi de acord să aloce aceşti bani doar  pentru a-i învăţa pe locuitorii dintre trei ape (Dunăre, Siret şi Prut) că este bine să consumăm peşte – şi nu pentru măsuri reale de creştere a acestui consum, prin construcţia de unităţi de producţie şi/sau prelucrare a peştelui, de pildă – atunci înseamnă că America şi-a pierdut statutul de ţară a tuturor posibilităţilor!

Oricum, faptul că niciunul dintre consilierii prezenţi, săptămâna trecută, la şedinţa CJ nu a obiectat cu privire la proiect înseamnă că aleşii chiar nu cred în reuşita atragerii fondurilor prin proiect; altfel cu siguranţă ar fi obiectat asupra destinaţii banilor, mai nimerite pe vreme de criză în alte direcţii, decât în campanii de publicitate pentru consumul de peşte.     

Citit 1049 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.