Din 500 de maxi-taxi rămân 170

Din 500 de maxi-taxi rămân 170
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* 8 operatori pentru 11 trasee *

După două zile de foc intens, licitaţia pentru transportul public privat de persoane s-a încheiat marţi, la ora 18. „Examenul de admitere” în transportul public privat de persoane a început luni, la Casa Căsătoriilor.

La linia de start s-au aliniat, pentru cele 11 trasee şi 170 de microbuze, 8 operatori privaţi, cu documentele cerute prin caietul de sarcini. Este vorba despre operatorii care realizează şi în prezent transport public local de persoane pe cele 26 de trasee concesionate în 2005.

Amănunte  am obţinut de la consilierul local PC Picu Roman Apostol (FOTO 3), membru în comisia de licitaţie.

Trebuie spus că această comisie, condusă de către city-managerul Florin Popa (PSD), a fost formată din consilierii locali Maricel Oancea (PNL), Picu Apostol Roman (PC), Daniel Apetrechoaie (PSD), Hristache Bogatu (PSD) şi trei funcţionari de la Primărie, printre care şi un jurist.

După ce documentele licitaţiei vor fi aprobate de Consiliul Local, se vor încheia contractele cu operatorii. Durata contractului de delegare a gestiunii va fi de 5 ani.

Luptă strânsă

„Domnul Florin Popa a condus cu fermitate <> la sfârşitul şedinţei participanţii ne-au felicitat pentru transparenţă şi ne-au mulţumit pentru corectitudine”, ne-a declarat Picu Apostol Roman.

Potrivit acestuia, lupta a fost strânsă, 200 de microbuze luptându-se pentru cele 170 de locuri din transportul local.

Potrivit lui Picu Apostol Roman, cea mai mică redevenţă pe care o vor plăti transportatorii este de 3.300 de lei  pe an, pe maşină, iar cea mai mare ajunge la 5.000 lei.

Picu Apostol Roman a fost cel care a militat ca nivelul iniţial al redevenţei să nu depăşească 2.500 de lei de maşină, anticipând ceea ce s-a şi întâmplat: firmele cu acelaşi punctaj se vor lupta în redevenţe.

„Comisia a verificat actele. Fiecare operator a avut posibilitatea să opteze pentru câte trasee a dorit, dar fără a folosi aceleaşi maşini pe două trasee. Licitaţia s-a derulat în condiţii bune. Calculatorul a desemnat câştigătorii pe fiecare traseu”.

„Procesele verbale şi raportul de licitaţie vor trece prin votul Consiliului Local, după fiecare va încheia un contract de concesiune a traseului cu Primăria Galaţi. Pe 10 mai, transportatorii vor intra pe piaţă”, ne-a declarat Picu Apostol Roman.

Cine şi ce a câştigat?

Consilierul Picu Apostol Roman ne-a dezvăluit cine şi ce traseu a câştigat:

·    Traseul nr. 60 : Billa 1 - Parc CFR (25 microbuze) a fost câştigat de Transcris SRL;

·    Traseul nr. 61 : Billa 1 - INTFOR (10 microbuze) a fost câştigat de Transdan SRL;

·    Traseul nr. 62 : Dimitrie Cantemir - Piaţa Centrală (15 microbuze) a fost câştigat de Relajcar SRL;

·    Traseul nr. 63 : Billa 1 - Cimitir Israelit (30 microbuze) îi va aparţine firmei Comsamo;

·    Traseul nr. 64 : Billa 1 - Gara CFR (10 microbuze) a fost adjudecat de Relajcar SRL;

·    Traseul nr. 68 : ADP- INTFOR (15 microbuze) îi este dat lui Andry SRL;

·    Traseul nr. 75 : Billa 2 - Gara CFR (10 microbuze) – Sogitour SRL;

·    Traseul nr. 76 : ADP- Domnească - ADP (15 microbuze) a fost câştigat de Bădilaş Com SNC;

·    Traseul nr. 77 : ADP - Piaţa Centrală (15 microbuze) a fost câştigat de Comsamo SRL; Trasele nr. 79 - ADP - N. Bălcescu- ADP (15 microbuze)  şi Traseul 84 - Dimitrie Cantemir - Cimitir Israelit (10 microbuze) – au fost câştigate de ACJ Globe Tour.

„Neaşteptat de bine”

În numele firmei sale, Comsamo SRL, Teodoru Dobriţoiu (FOTO 4) s-a declarat mulţumit de traseele câştigate şi de modul în care s-a derulat licitaţia. Din cele 179 de maşini pe care Comsamo le-a avut până acum pe trasee, va rămâne doar cu 45. 

„Licitaţia s-a derulat foarte bine, neaşteptat de bine. Profesionalismul preşedintelui comisiei, Florin Popa, şi-a spus cuvântul. După părerea mea, toate traseele sunt bune în condiţiile în care au rămas atât de puţine”.

„Reducerea este drastică. Din 26 de trasee, câte au fost până acum, au mai rămas 11, iar din 500 de maşini au rămas 170. Numărul este foarte mic. Inevitabil vor fi şi şoferi disponibilizaţi, pentru că nu mai sunt atât de multe maşini pe care să le conducă”.

„Cu siguranţă, oamenii vor aştepta mai mult în staţii şi se vor înghesui în maşini pentru că fiind mai puţine microbuze şi durata de timp între două microbuze va creşte. În plus, din cauza lucrărilor, a săpăturilor, unele străzi sunt blocate, pe altele abia se pot strecura microbuzele”.

„Ţineţi seama că acum, când numărul este mult mai mare, la orele de vârf nu sunt suficiente locuri în maşini şi oamenii se înghesuie. Să sperăm că, după această licitaţie, autorităţile vor înţelege că este necesară suplimentarea”, ne-a declarat Dobriţoiu.

„Comisie de licitaţie de nota zece”

Şi administratorul ACJ Globe Tour, Silviu Cârlan (FOTO 2), s-a declarat mulţumit de licitaţie: „Licitaţia s-a derulat cu profesionalism şi corectitudine. Comisia chiar că merită nota 10 pentru coerenţă şi corectitudine. Cu toţii am semnat procesul verbal, dovadă că nici nu au fost contestaţii”.

„Traseele sunt echilibrate. După 10 mai vor fi alte trasee, altă organizare, alte condiţii de transport şi vom vedea atunci sau prin lunile iunie – iulie care va fi situaţia”, ne-a declarat Cârlan, care este de părere că, după ce noul transport va intra în vigoare autorităţile vor aprecia dacă e sau nu ceva de modificat.   

Citit 3142 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.