Cât costă, în realitate, transportul cu autobuzul. Audit tehnico-economic la Transurb
Foto: Marian Calestru

Cât costă, în realitate, transportul cu autobuzul. Audit tehnico-economic la Transurb
Evaluaţi acest articol
(10 voturi)

Primăria municipiului Galați a pus la bătaie un contract cu valoarea estimată de 100.000 de lei fără TVA, pentru a afla cât costă cu adevărat kilometrul parcurs de mijloacele de transport ale Transurb. Ofertele sunt așteptate până vineri, 17 decembrie 2021, la ora 12,00, iar criteriul de atribuire este "prețul cel mai scăzut".

"Servicii de audit tehnico-economic pentru calcularea prețului unitar pe kilometru pentru fiecare tip de mijloc de transport (tramvai, troleibuz și autobuz) la Transurb SA", își dorește Primăria municipiului Galați, care a lansat o achiziție în acest scop, pe portalul propriu. Se caută un auditor extern, independent tehnico-economic, cu o vastă experiență în domeniu. Prețul pe care îl va calcula trebuie să includă o cotă rezonabilă de cheltuieli indirecte și profit, să țină seama de evoluția indicilor prețurilor și să ducă, în final, la scăderea cheltuielilor de la bugetul local.

În acest moment, preţurile unitare per kilometru pentru fiecare mod de transport, aplicabile de la 1 septembrie 2021 sunt: autobuze - 8,10 lei/km; troleibuze - 9,70 lei/km; tramvaie - 10,57 lei/km.

Auditul a fost dorit de primarul Ionuț Pucheanu, care, în repetate rânduri, a declarat că, de-a lungul anilor, Primăria a comandat Transurb să presteze transport mai mult decât putea achita: "Hai să vedem cât e un preț real, ce prestație ne permitem, financiar vorbind, împărțim prețul la suma pe care Primăria și-o poate permite. La ora actuală, 30 la sută din bugetul Primăriei se duce la Transurb. Vom aloca, cel mai probabil, un buget maximal, iar de bugetul acela vom presta servicii de transport", a declarat Ionuț Pucheanu.

Citit 5809 ori Ultima modificare Sâmbătă, 18 Decembrie 2021 18:20

6 comentarii

  • postat de screwICE
    Joi, 23 Decembrie 2021 02:51
    5.13.213.***
    Acumulatorii LiFePO4 (pe care-i foloseste si Tesla pentru modelele vandute in China) suporta 3000-5000 cicluri de incarcare-descarcare. Autonomia autoturismelor electrice e de 250-300 km, deci bateriile te tin minim 750.000 km (practic casezi masina inainte sa te lase bateriile). Elon Musk anunta acum ceva timp ca Tesla va lansa un viitorul apropiat un model capabil sa parcurga 1 milion de MILE. Nu mai vorbiti aiurea, epoca motoarelor cu combustie interna a apus deja.
    0
    2
    Raportează
  • postat de Samy
    Duminică, 19 Decembrie 2021 06:29
    5.13.239.***
    Primaria doreste prin acest audit sa se faca un pret mai mic si apoi in loc de 30 la suta di buget care se duce la Transurb, sa rezulte 15-20 la suta asa cum ii comvine primarului , el tot batea mereu apropoul ca se vor mai desfiinta traseie si nu stia cum sa o faca ca nu avea la indemina un audit care sai dea un pret mai mic rezultat, odata ce pui un pret mai mic pe km , traseul devine nerentabil pe km, deoarece acesti bani se duc in cheltuieli ptr mijloace , piese combustibili si nu in ultimul rand pe salarii , api cum bugetul va fii mai mic se vor crea treceri in somas ,desfiintari de traseie si reducerea graficelor si programelor de lucru ,deoarece cu un buget mai mic nu poti tine aceasi oameni pe functii , ca nu mai ai de unde sai platesti , de aceia sa pomenit la grvele anterioare calculul in minus in loc de 8 lei auditul sa estimeze la 7 lei pretul pe km reali asa cum doreste primaria , vor urma cred unele traseie desfiintate un progra mai scurt si soferi mai putini, ca intreprinderea sa reziste la acest buget mai mic fata de cel actual pe care il primeste
    1
    8
    Raportează
  • postat de Daniel
    Duminică, 19 Decembrie 2021 02:22
    109.166.139.***
    @Cetatean
    E mai ieftin cu tramvaile si autobuzele neoluante pentru ca scade bugetul alocat cancerului si bolilor produse de poluarea cauzata de trafic. O populatie sanatoasa aduce mai multi bani la buget.
    1
    4
    Raportează
  • postat de Georgian
    Sâmbătă, 18 Decembrie 2021 11:09
    86.124.203.***
    Nu pot sa inteleg cum km parcurs cu tramvaiul sau troleibuzul este mai scump decat cel cu autobuzul, in conditiile in care primele doua sunt nepoluante si mai eficiente.
    2
    11
    Raportează
  • postat de mihai
    Vineri, 17 Decembrie 2021 21:49
    5.13.156.***
    tramvaiele sunt cel mai misto mijloc de transport in comun multe orase au renuntat la el, eu ma bucur ca le avem si as plati oricat ptr ele!
    2
    12
    Raportează
  • postat de Cetatean
    Vineri, 17 Decembrie 2021 10:51
    5.13.221.***
    autobuzul e mai ieftin cu 2,47/km si noi cumparam tranvae ?? pentru ca nu poluaza, dam oricat? sa nu uitam de baterii care, de exemplu la auto mobile se schimba la cativa ani costa 10 000 E, plus productia de acumulatori, poluaza cam la fel.
    Rentabilitate, eficienta in cheltuirea banului public....Sa marim taxa pe locurile de parcare, sa platim diferenta de 2,47 lei, cand nu e banul tau, nu conteaza??
    19
    12
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.