Site-ul de investigații snoop.ro a publicat numărul facturilor și destinatarii a 45 milioane de lei (9 milioane de euro) plătiți de coaliția PSD-PNL în campania electorală în reclamă. Este o sumă fără precedent, pe care nicio mare companie privată din România nu și-a permis s-o cheltuiască vreodată, într-o singură lună. Site-ul publică și sumele celorlalte partide mari, AUR și USR. De altfel, clasamentul banilor este și clasamentul voturilor, chiar dacă nu proporțional, comentează HotNews.
Rezultatul alegerilor nu e încă definitiv, însă aproape nimic nu se poate schimba din această statistică: coaliția PSD-PNL are 37 de județe cucerite din 41 și 19 mandate europarlamentare câștigate din 33. Harta țării este monocromă. Coaliția a luat aproape tot.
Marea victorie a fost obținută cu un preț nemaiîntâlnit vreodată în istoria politică a României. Care este traseul banilor? Partidele plătesc publicitatea electorală, inițial din banii donați sau împrumutați. Apoi, statul decontează toate cheltuielile din buget, adică din taxele și impozitele cetățenilor și firmelor. Cu o singură condiție: ca partidul să atingă 3% în alegeri, scrie sursa citată.
Site-ul de investigații snoop.ro a centralizat facturile depuse de partide la AEP, spre decontare. Astfel, PSD a cheltuit 30 milioane de lei, dintre care 13,3 milioane de lei pentru tv. PNL a plătit 15,5 milioane de lei, dintre care 8,2 milioane pentru tv. AUR a cheltuit 15 milioane de lei, iar USR, 4 milioane de lei.
Împreună, PSD și PNL, care au candidat pe o listă la europarlamentare, drept coaliție, au cheltuit 9 milioane de euro.
Jurnaliștii de la snoop.ro au contactat mai mulți specialiști, atât din zona de marketing de la firmele care își fac reclamă, cât și din agențiile de publicitate. În mod concordant, sursele au confirmat că a cheltui 9 milioane de euro într-o lună reprezintă bugetul de media de tv și online, dar pe un an, al unei mari companii din Top 20 spenderi de publicitate din România.
Nicio companie privată din economia României, străină sau autohtonă, nu-și permite să investească lunar 9 milioane de euro în publicitate. Nici măcar marile rebranduiri de firme gigant, cum a fost "campania roz" a Telekom nu a ajuns la 9 milioane de euro pe lună doar de tv și online, au confirmat surse din piață pentru redacție.
Articolul integral poate fi citit accesând linkul https://snoop.ro/suma-record-9-milioane-de-euro-cheltuiti-pe-reclame-de-coalitia-psd-pnl-in-o-luna/