Directorul Muzicalului, în gura lupului

Directorul Muzicalului, în gura lupului
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Florin Melinte (FOTO 1): „Sunt vânat politic! Mă consider profund lezat că mi se pune la îndoială capacitatea managerială din punct de vedere artistic” * Preşedintele Comisiei de Buget-Finanţe, Aurelian Constantin (FOTO 2): „Nu vom mai aloca bani pentru Muzical până când nu ni se prezintă documentele financiare cerute! ” * Petru Alexe (FOTO 3), membru în Comisia de Cultură: „Management prost la Muzical!”

Scântei au sărit marţi seara la şedinţa Comisiilor de Buget-Finanţe şi Cultură ale Consiliului Local! Directorul Teatrului Muzical „Nae Leonard”, Florin Melinte, s-a prezentat în faţa aleşilor pentru a-şi apăra onoarea în urma potopului de acuzaţii care i-au fost aduse la recenta şedinţă a Consiliului Local.

Vă reamintim că, la această întrunire, o parte dintre artiştii Muzicalului au cerut, la propriu,  în genunchi demiterea directorului, demitere susţinută şi de grupul de consilieri PDL.

Lui Melinte i s-au reproşat managementul teatrului, sumele uriaşe cheltuite, faptul că se autoplăteşte ca regizor, colaborările şi, în final, nu i s-a alocat suma de 90.000 de lei cerută pentru plata artiştilor.

Marţi, directorul le-a prezentat aleşilor devizele de cheltuieli de premieră şi situaţia încasărilor de la cele trei spectacole pe care le-a regizat. A intrat singur în gura lupului. Aleşii nu au fost impresionaţi de încasări, cerându-i acte economice.

Revoltă

De la Comisia de Buget-Finanţe, cea mai importantă structură a CL, Florin Melinte a ieşit congestionat şi revoltat. „Intensitatea” schimbului de replici dintre consilieri şi manager s-a auzit timp de o oră de dincolo de uşă. Înainte de a se îndrepta spre Comisia de Cultură, Florin Melinte a ţinut să ne explice poziţia sa:

„Am ţinut să purtăm un dialog face to face,  ca urmare a discuţiilor apărute prin presă, a demersurilor făcute de unii salariaţi ai teatrului şi a acuzaţiilor aduse. Am prezentat punctual pentru cele trei spectacole, regizate, o evaluare financiară”.

„La niciunul din aceste spectacole sumele încasate nu constituie un prejudiciu! Mă consider profund lezat că mi se pune la îndoială capacitatea managerială din punct de vedere artistic. Spectacolele noastre au făcut cinste întregii Europe”.

„De aceea în 2003 şi în 2005 am fost unic producător în Germania şi Italia pentru operele Nabucco şi Aida. Regizez de ani de zile alegoriile de Sfântul Apostol Andrei, parada de Ziua Marinei, Scrumbia şi altele. De ce mă solicită să fac regie dacă nu sunt apt?”.

„Deoarece regizorii au cerut sume exorbitante, am fost ales să regizez spectacole în urma unei discuţii cu colectivul de producţie – producătorul muzical, textierul şi coregraful. Acum suntem blocaţi pentru premiera Paradis Revue, din cauza unei solicitări de 5.000 de euro a unui regizor care consideră că este suma cea mai mică pe care trebuie să o primească”.

„Subsemnatul, niciodată nu am primit mai mult de 4.000 de lei pe o producţie! Uitaţi-vă să vedeţi câţi bani am adus! Mi s-a arătat un deget şi mi s-a spus că s-ar putea să scoată o hotărâre de Consiliu care să-mi interzică dreptul de a mai regiza. Eu am doctorat în muzică, am două specializări în străinătate”, ne-a declarat revoltat Melinte.

„Colaboratorii nu sunt un moft”

Managerul ne-a confirmat că teatrul său nu are un regizor în schema de personal. „Colaboratorii nu sunt un moft al lui Melinte, ci rezidă din faptul că sunt lipsuri. Nu ştiu dacă v-aţi imagina Traviata fără Violeta Valery. Cei care muncesc nu au timp de proteste, dar ele, ca un bumerang, lovesc în interesele tuturor salariaţilor”.

„Sunt mai apreciat şi mai respectat în Bucureşti, Timişoara, Cluj, decât acasă!”, ne-a declarat supărat Melinte. Managerul îşi aminteşte de anii 2000, când era consilier local PSD şi chiar preşedinte al Comisiei de Cultură:

„Am solicitat cu tot respectul ca lucrurile să ia sfârşit aici. Să nu se uite că am fost preşedintele Comisiei de Cultură în Consiliul Local şi nu m-am răţoit niciodată la un director. Sunt vânat politic de cei care au instrumentat protestul de la Consiliul Local. Sunt cei în spatele cărora stăteau protestatarii”, ne-a declarat Melinte, referindu-se la grupurile PDL şi PNL.

„Nimic personal”

Preşedintele Comisiei de Buget-finanţe a CL, social-democratul Aurelian Constantin, ne-a declarat că se aştepta ca Melinte să prezinte documentele economice pe care Comisia i le-a cerut de foarte mult timp:

„Nu suntem mulţumiţi de ceea ce face acolo; nu ne-a adus documentele pe care le-am cerut. I-am spus că nu se va mai aproba nimic legat de Teatrul Muzical, indiferent dacă are dreptate sau nu, până nu ne aduce documentele solicitate pe cale legală. Până nu primim informaţiile, nu mai primeşte nimic!”.

„Nici în bugetul pe 2011! I-am spus că noi, consilierii locali, suntem proprietarii acelui teatru. Nu avem nimic cu dumnealui cât timp îşi face treaba de director, dacă vrea să fie regizor, nicio problemă, rămâne regizor şi punem pe altcineva director. Nu e nimic personal!”, ne-a declarat Aurelian Constantin.

„Trebuie să dea socoteală”

Democrat-liberalul Petru Alexe, membru în Comisia de Cultură, dar şi preşedintele Comisiei de analiză a managementului la teatre, nu a fost impresionat de încasările spectacolelor pe care le-a regizat Melinte.

„Eu am vrut să aflu pe ce criterii sunt angajaţi regizorii, dacă există obligaţia de a avea o anumită pregătire. La societăţile de stat există regula încadrării în funcţie de pregătirea profesională. E ca şi cum ai angaja un şofer fără carnet de conducere”.

„Dacă Melinte vrea să regizeze, să-şi facă propria societate. Dumnealui are doctoratul în suflet, nu are pregătire regizorală. El s-a ales ca regizor, el s-a şi plătit”.

„Trebuie să dea socoteală şi pentru cheltuirea anticipată a banilor care au fost alocaţi teatrului, nu să inventăm bani ca să-i dăm. Din punctul meu de vedere este un management prost, dar nu e corect să mă antepronunţ până nu vom face o analiză”, ne-a declarat Petru Alexe.

Directorul Florin Melinte ne-a declarat că îşi va lua concediu, motivând că are probleme de sănătate şi nevoie de calm şi linişte.

Spectacolele lui Melinte

Directorul Florin Melinte a prezentat situaţia devizelor de cheltuieli de premieră, a încasărilor şi a  celor trei spectacole pe care le-a regizat. Spectacolul „Se întorc românii acasă”, care a avut premiera în 2008, a avut un deviz de cheltuieli premieră de 16.171,47 de lei.

De la cele 37 de spectacole jucate în perioada 2008-2010, la care au asistat 6.226 de spectatori, s-au încasat 28.840,5 de lei. „Pierduţi în dragoste” (2010) a costat 42.960,18 de lei. De la cele 19 reprezentaţii, la care au asistat 4.171 de spectatori, s-au încasat 23.090 de lei.

„Amintirile lui Nică” a avut un deviz de 6.238,66 de lei. Cele 26 de spectacole jucate, dintre care 16 cu câte o mie de spectatori!, au avut încasări de 21.722 de lei. Oare care o fi sala în care au încăput atâtea suflete?

Citit 930 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Mai multe din această categorie:

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.