Bugetul Transurb pe 2012 - Aici sunt (şi) banii noştri

Bugetul Transurb pe 2012 - Aici sunt (şi) banii noştri

Foto: Bogdan Codrescu
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
12 comentarii

* Din veniturile de 48,7 milioane de lei ale societăţii, 32,3 milioane sunt subvenţii de la bugetul local * Managerul societăţii, Genica Totolici, speră ca anul acesta să nu crească preţul la motorină şi energie, pentru că altfel ar fi pusă în situaţia de a reduce diagrama de circulaţie, autobuzele şi tramvaiele * „Suntem singurul oraş din România în care există acest amestec în transportul urban privat şi public”, afirmă directoarea * În ceea ce priveşte investiţiile, operatorul şi-a propus în acest an să cumpere, din venituri proprii, 12 tramvaie şi cel puţin 20 de autobuze rulate *

Unul dintre cele mai disputate proiecte de hotărâre la şedinţa Consiliului Local a fost bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul 2012 al societăţii Transurb şi estimările pe următorii doi ani. Criticile au venit din partea grupului PDL, care a refuzat să voteze hotărârea, nemulţumit de subvenţia substanţială de care beneficiază societatea. Potrivit documentelor, din veniturile totale de 48,7 milioane de lei, subvenţiile înseamnă 32,3 milioane de lei. Preşedintele Comisiei de Buget-Finanţe, social-democratul Aurelian Constantin, a explicat că 16,4 milioane reprezintă o restanţă la subvenţia pe anul trecut, iar 17 milioane sunt facilităţile acordate pensionarilor pe toate traseele, reducerile abonamentelor pe o linie pentru elevi şi studenţi, dar democrat-liberalii nici nu au vrut să audă. „Dacă raportăm subvenţia pe care o acordăm noi la ceea ce se alocă prin ţară, s-ar putea nici să nu încapă comparaţie, indiferent de restanţe sau de facilităţile pe care le acordăm. Brăila are în total vreo 7 milioane de lei subvenţie”, a atras atenţia Mihai Alin. Liderul grupului PC, Eugen Găvan, a explicat că, din bugetul Transurb, s-a retras o sumă pentru demararea studiului privind managementul transportului din Galaţi. Iar unul dintre obiectivele acestui studiu va fi tocmai reducerea semnificativă a subvenţiei, care se va simţi anul viitor.
„Sperăm să nu mai crească preţurile la motorină şi energie”
De cealaltă parte, managerul societăţii, Genica Totolici spune că bugetul este echilibrat. „S-a făcut în aşa fel să putem exista şi în 2012, să putem acoperi cheltuielile pe care le avem cu motorina, energia, salariile, acestea fiind cele mai mari. Sperăm să nu crească preţul la motorină şi energie, pentru că altfel am fi în situaţia în care ar trebui să luăm măsuri mai dure, să reducem diagrama de circulaţie, autobuzele şi tramvaiele. Am spus din totdeauna că noi nu avem venituri pe măsura cheltuielilor din cauza operatorilor privaţi; suntem singurul oraş din România în care există acest amestec în transportul urban privat şi public”, ne-a declarat Genica Totolici. Potrivit cifrelor prezentate, nici în 2010, nici în 2011 societatea nu şi-a făcut planul la încasări, ele depăşind cu greu 81,7 la sută din suma propusă la începutul anului. „Subvenţia este chiar puţin mai mică decât anul trecut, pentru că mai avem de încasat de anul trecut 16,4 milioane de lei, restul sunt facilităţi din transportul urban. Abonamentul gratuit pe toate liniile la pensionarii peste 65 de ani are o valoare de 100 de lei comparativ cu un traseu - 40 de lei”, spune directoarea. Interesant este că niciun leu de la bugetul local nu merge la investiţii, acestea fiind prevăzute a se realiza din fonduri proprii. „Anul acesta noi ne-am propus din fonduri proprii să achiziţionăm 12 tramvaie de la Rotterdam şi ne aflăm în proces de perfectare a actelor şi a licitaţiei pentru transportul tramvaielor din Olanda în România. De asemenea, ne dorim măcar 20 de autobuze rulate. Tot ca o investiţie mare, ne dorim o maşină care face intervenţii la firul de contact la tramvaie şi troleibuze, pentru că aceea pe care o folosim acum este foarte veche, consumă foarte mult şi este într-un stadiu avansat de uzură”, ne-a declarat managerul Genica Totolici. Suma alocată în 2012 pentru investiţii este de 5.884,9 mii de lei.
Unde se duc milioanele?
Dacă veniturile societăţii pe 2012 sunt prognozate la 48,7 milioane, cheltuielile totale sunt estimate la 48,6 milioane. Profitul net propus este de 42.000 de lei, din care 20.000 de lei dividende la bugetul local. În bugetul pe 2012 al Transurb nu există creşteri salariale, fondul de salarii fiind la nivelul anului trecut - 16 milioane. Cei 786 de salariaţi, al căror număr va rămâne neschimbat, vor beneficia de tichete de masă şi de tichete cadou, câştigul mediu lunar pe salariat fiind de 1.970 de lei.
Societatea a prezentat şi un program de reducere a arieratelor, a stocurilor de materii prime, materiale, obiecte de inventar şi piese de schimb, produse finite, dar şi situaţia datoriilor rezultate din împrumuturile contractate cu scadenţă în anul curent. Potrivit acestui ultim document, Transurb are de achitat în doi ani 609.336 de euro pentru investiţii, din care anul acesta 203.112 de euro.
În 2013 şi 2014, bugetul general al societăţii este estimat la peste 50, respectiv, 51 de milioane de lei.

Citit 2393 ori Ultima modificare Duminică, 05 Februarie 2012 17:42

12 comentarii

  • postat de PENTRU DOMNUL AVOCAT POPEL -magazinerul de la P.C. Miercuri, 08 Februarie 2012 14:04 Link la comentariu
    0
    0

    TRAIASCA DOMNUL AVOCAT POPPEL MITICA.IL PROPUN PURTATORUL DE CUVANT AL NOSTRU.IL PROPUN CA PRESEDINTE AL C.J.SUNTETI DE ACORD?

    Raportează
  • postat de victor Miercuri, 08 Februarie 2012 11:56 Link la comentariu
    0
    0

    Oameni buni,nu va mai dati aere.Constat ca nu aveti nici mama nici tata si nici bunici.Ati aparut din neant si credeti ca nu veti ajungr la varsta de 65 de ani.PACAT de mintea voastra.Mai cautati in sufletele voastre,daca le aveti, si rumegati mai in amanunt starea de fapt.Sa ve ajute DUMNEZEU sa depasiti varsta de 65 de ani.Si asta in conditii de democratie si libertate.Nu mai e cazul sa va reamintesc(pentru ca n-ati prins vremuruile in care ne-am chinuit noi. In rest,sa auzim de bine.

    Raportează
  • postat de victor Miercuri, 08 Februarie 2012 11:55 Link la comentariu
    0
    0

    Oameni buni,nu va mai dati aere.Constat ca nu aveti nici mama nici tata si nici bunici.Ati aparut din neant si credeti ca nu veti ajungr la varsta de 65 de ani.PACAT de mintea voastra.Mai cautati in sufletele voastre,daca le aveti, si rumegati mai in amanunt starea de fapt.Sa ve ajute DUMNEZEU sa depasiti varsta de 65 de ani.Si asta in conditii de democratie si libertate.Nu mai e cazul sa va reamintesc(pentru ca n-ati prins vremuruile in care ne-am chinuit noi. In rest,sa auzim de bine.

    Raportează
  • postat de Galatean Marți, 07 Februarie 2012 09:51 Link la comentariu
    0
    0

    Intrebare pentru Primarie. Va rog sa-mi explicati care este rationamentul de a acorda 170 de miliade de lei subventie pentru transportul pensionarilor, indiferent de pensie, pe toate liniile de transport. Ati innebunit cu totii acolo la primarie? Asa gestionati voi banul public? O subventionati pe duduia Genica cu bani pentru salarii, bonuri de masa si tichete cadou? Bravo! Sa va fie rusine, trogloditilor care ne conduceti!

    Raportează
  • postat de Patrick Fecheta Luni, 06 Februarie 2012 21:09 Link la comentariu
    0
    0

    Pentru domnul Cetateanul.

    "De ce abonamente ,cu facilitati, numai la transportul asigurat de TRANSURB ? Tanti Genica sa nu mai arate atata spre transportatorii privati , din taxele incasate de la acestia , suge gras TRANSURB."

    Sunt de parere ca privatii au o mica-mare problema, si de aceea nu se poate pune semnul = intre ei si Transurb: evaziunea fiscala. Degeaba reclama ca sunt platitori de taxe, daca incasarile nu sunt facute la schimb cu biletele oferite calatorilor. De aceea, prin faptul ca maxi-taxi-sti sunt evazionisti "cu acte", acestia nu pot primi subventii. (Ar fi culmea, ca dupa ce ca nu platesc impozit pe venit, sa mai primeasca si subventie)

    Raportează
  • postat de EU Luni, 06 Februarie 2012 18:42 Link la comentariu
    0
    0

    Fac un calcul elementar...320 de miliarde inseamna ...320 de apartamente pe care primaria le-ar fi putut oferi galatenilor amarati...profesori, doctori, ingineri, ....tineri care vor sa ramana aici, sa contribuie la ridicarea Galatiului la nivel european....si inmultesc suma asta cu 22....numarul de ani de la revolutie incoace...DE CE???? DE CE AM PIERDUT OAMENI DE VALOARE????!!!!! Doar pentru a spala niste bani adunati din TRUDA galatenilor...RUSINE!!!! LASATI-NE IN PACE!!!! MULGETI SI ALTE ORASE....GALATENII S-AU SATURAT DE VOI, GENICA TOTOLICI & COMP!!!!

    Raportează
  • postat de Ion Cetateanu Luni, 06 Februarie 2012 16:19 Link la comentariu
    0
    0

    Pentru eu20c8 . Nu dau calificative pentru comentariul tau ca nu merita.Daca asa crezi,treaba ta , dar sigur tu esti cel platit si .... , eu am scris ca si contibuabil care nu mai vrea sa plateasca impozite pentru a fi subventionata o societate care ar trebui sa aduca profit detinatorului ,Consiliul Local ,nu sa-i goleasca buzunarele . In rest fiecare isi scrie opiniile cum il duce capul si educatia.

    Raportează
  • postat de PENSIONARUL CU PENSIE MICA Luni, 06 Februarie 2012 11:22 Link la comentariu
    0
    0

    PROPUN CA MANAGER AL IJTLULUI,ACTUAL TRANSURB PE DOMNUL POPPEL.ESTE AVOCAT ,MEMBRU AL PARTIDULUI SI CUNOSCATOR DE PROBLEME CITADINE.

    Raportează
  • postat de flo Luni, 06 Februarie 2012 10:59 Link la comentariu
    0
    0

    am innebunit cu totii, daca n-i se pare normal ca pensionarii sa beneficieze de 17 milioane lei subventii pentru transport public local pe an!! iar tot invatamantul local sa beneficieze de 10 milioane de lei pe an!!!
    cate se pot face cu 17 milioane pe an!!!!

    Raportează
  • postat de POPPEL Luni, 06 Februarie 2012 09:26 Link la comentariu
    0
    0

    I n orice tara civilizata,transportul urban are ca si concurenta societatile private in domeniu,mai putin SUBVENTII de la bugetul local.
    Asa cum privatului ii ramane PROFIT,nu vad sa existe explicatii logice de ce nu-i ramane PROFIT si acestei societati de transport urban Galati?.
    Ori MANAGERUL este slab,si daca este atunci trebuie trimis la DRACU-N praznic,ori sunt alte interese.
    Convins sunt ca-i vorba de cele doua variante la un loc.
    Hai va PUP.POPPEL.

    Raportează
  • postat de eu20c8 Luni, 06 Februarie 2012 08:22 Link la comentariu
    0
    0

    este clar bai ioane nu numai ca nu te ajuta capul dar ...esti un slugoi nemernic ...platiti sau futut sa faci astfel de comentarii !;)

    Raportează
  • postat de Ion Cetateanu Luni, 06 Februarie 2012 07:34 Link la comentariu
    0
    0

    Trai nineaca pe banii contribuabililor . Alesii locali ar trebui sa gaseasca o modalitate de a da cele 16 milioane lei direct pensionarilor ,in locul facilitatilor la abonamente ,in functie de varsta, iar acestia sa-si cumpere sau nu abonamente la transportul local.Cum o fi fost determinata valoarea anuala a abonamentelor pentru pensionari? La ce le or fi trebuind pensionarilor abonamente pe toate traseele ,nu cumva ca sa se mareasca artificial subventia ? De ce abonamente ,cu facilitati, numai la transportul asigurat de TRANSURB ? Tanti Genica sa nu mai arate atata spre transportatorii privati , din taxele incasate de la acestia , suge gras TRANSURB. Pentru 66,3% din veniturile bugetului pe acest an ,face un singur gest ,mana intinsa spre primarie , nu tu bataie de cap cu motorina ,salariile ,dari etc. Singura grija ,numaratul banilor de la contribuabili. Oare de ce mai sunt necesare alte tramvaie si autobuze ,probalil nici cele existente nu au incarcarea optima cu calatori ,daca o au iar Genica nu vrea si transportul particular ,inseamna ca vrea sa ne inghesuie din nou ca sardelele ,taman ca in vreme comunismului.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.