Propunere de limitare a numărului de mandate parlamentare

Propunere de limitare a numărului de mandate parlamentare
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Dacă iniţiativa senatorului Iulian Urban trece, atunci trei deputaţi gălăţeni - Mircea Toader (PDL), Victor Paul Dobre (PNL)  şi Dan Nica (PSD) nu ar mai avea voie să candideze pentru un nou mandat parlamentar * Proiectul de lege contrazice Constituţia, care limitează numărul de mandate doar în cazul preşedintelui ţării * Ilie Plătică Vidovici şi Paul Păcuraru au petrecut 14 şi, respectiv, 12 ani în fotoliul de senator *

Un proiect de lege aflat pe masa Parlamentului îşi propune să limiteze numărul de mandate parlamentare la numai două. Iniţiativa îi aparţine fostului senator PDL, actualmente independent, Iulian Urban care vrea să aducă „un suflu nou” în Legislativ şi să provoace o întinerire a clasei politice. Concret, Urban modifică Statutul deputaţilor şi al senatorilor şi Legea privind alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului prin doar două articole: „Nicio persoană nu poate avea calitatea de parlamentar decât pentru cel mult două mandate. Acestea pot fi şi succesive. Nu pot candida pentru Camera Deputaţilor sau Senat persoane care au deţinut calitatea de parlamentar în legislaturile anterioare pentru alte două mandate”.

Propunerea legislativă a primit aviz favorabil de la Consiliul Legislativ şi un aviz negativ din partea Guvernului. Punctul de vedere al Executivului este semnat chiar de Emil Boc (premier la acel moment) care explică de ce nu susţine adoptarea acestei iniţiative. Primul motiv ar fi acela că soluţia lui Urban încalcă dispoziţiile Constituţionale privind mandatul de parlamentar şi îngrădeşte dreptul de a fi ales. Singura limită constituţională în ceea ce priveşte numărul de mandate vizează strict alegerea preşedintelui României.

„Nici o persoană nu poate îndeplini funcţia de Preşedinte al României decât pentru cel mult două mandate. Acestea pot fi şi succesive”, spune negru pe alb Constituţia. Iulian Urban nu se lasă şi promite să se lupte pentru adoptarea acestui act normativ, care, dacă trece de Senat şi de Camera Deputaţilor, va avea nevoie de un vot în plenul Parlamentului. Urban critică dur avizul negativ al Guvernului Boc luând în băşcălie afirmaţiile că „prin limitarea numărului de mandate parlamentare la maxim două, vezi Doamne, s-ar încălca dreptul de a fi ales... la nemurire şi la nesfârşit ...”.

Democraţie
Dacă iniţiativa lui Urban trece, atunci nu mai puţin de trei deputaţi gălăţeni - Victor Paul Dobre (PNL), Mircea Toader (PDL) şi Dan Nica (PSD) nu ar mai avea voie să candideze pentru un nou mandat parlamentar, întrucât au acumulat deja două mandate în Legislativ.

Liderul liberal Dobre spune însă că propunerea lui Urban încalcă Legea fundamentală: „Constituţia prevede dreptul fiecăruia de a candida şi de a fi ales. Şi nu are restricţii decât la preşedintele României. Din punct de vedere legislativ, iniţiativa are o problemă de neconstituţionalitate. Mai departe, când se va discuta Constituţia şi mai ales cine o va discuta, probabil că va putea avea în vedere şi acest lucru.

Am mai auzit discuţii legate şi de limitarea mandatului primarilor. Dar toate acestea ţin de Constituţie, iar Constituţia aşa cum este ea în acest moment limitează numai mandatul preşedintelui, ceea ce e un lucru foarte bun”, ne-a declarat Victor Paul Dobre. Nu trebuie uitat nici faptul că în alte state există politicienii (de vocaţie) care fac o carieră din activitatea legislativă şi care se bucură de experienţă de 20-30 de ani în Parlament. „Acelea sunt ţări democratice”, a comentat Dobre. Din păcate Mircea Toader şi Dan Nica nu au putut fi contactaţi telefonic.

De pe culme, pe tuşă
În politica gălăţeană, singurii parlamentari cu mai mult de două mandate au fost Ilie Plătică Vidovici, de la PSD şi Paul Păcuraru de la PNL. Plătică a fost senator în patru mandate consecutive (14 ani): 1990-1992, 1992-1996, 1996 – 2000 şi 2000-2004. Plătică a fost înlăturat din fruntea PSD şi după un periplu scurte la ecologişti (PAE), a intrat într-un con de umbră. Paul Păcuraru a avut nu mai puţin de trei mandate în Senat – 1996-2000, 2000-2004 şi 2004-2008. Păcuraru a pierdut în 2008 alegerile pentru un nou mandat de senator. Ulterior a fost implicat într-un scandal cu tentă sexuală şi a intrat în umbra politicii.

Citit 4168 ori Ultima modificare Miercuri, 22 Februarie 2012 18:29

24 comentarii

  • postat de stefan badita
    Joi, 23 Februarie 2012 23:49
    Nu stiu cat de buna este ideea aceasta, sunt de acord pe deoparte, nu sunt de acord pe alta parte..... Daca la Presedintie, este in regula 2 mandate (DOAR 2), nu stiu cum la parlamentari sa fie tot 2. Inteleg, se pot intineri cat de cat fotoliile, dar nu cu mult, caci intra pentru 8 ani o persoana de 50 de ani, apoi dupa acei 8 ani, intra alta, tot de 50 de ani..... Daca avem un tanar de 35 de ani care intra in Parlament, trebuie sa iasa la 43 de ani, adica tot la o varsta "frageda". La primarie, este o greseala sa limitezi numarul la 2 mandate. Daca ai un primar bun, cum a fost Dumitru Nicolae, mai faci ce faci, il votezi, isi continua munca, si daca ai unul prost, il amendezi dupa mandat. Problema este ca cei buni, vor fi limitati la 2 mandate, indiferent de pozitia pe care o ocupa. In ziua de azi, trebuie sa judecam omul dupa actiunile pe care le face, nu dupa partidul din care provine. Si ideea cu unicameralul, nu este buna. Prefer sa fie 300 de parlamentari (200 deputati si 100 senatori) si gata.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Nasul inghetat
    Joi, 23 Februarie 2012 20:40
    Dupa 22de ani ne-am pricopsit cu o specie de pinguini "politici' foarte atenti si eleganti cu destinul lor pe termen lung.Atat rasa "imperialilor"(senatorii),cat si cea "regala"(deputatii) ,au descoperit in casa Poporului(nu a Republicii, ca asta-i a iii-a) o insula in care nu bate crivatul siberian ,si-si pot cloci ouale mostenitoare cu "nepretuitele gene" vreo cinci generatii , nu !?! Dar daca noi nu ne-am ales cu cine stie ce dupa revolutie ,in afara de canalul tv. "discovery",tot am invatat ceva ,si anume ca " in bataia vantului din Baragan" din foarte mare respect pentru democratie PINGUINII SE ROTESC pentru "supravietuirea speciei" . Si nu incalca constitutia ! Ai nostri de ce vor "numai la caldura'' si 'PE VIATA". G. Washington dupa doua mandate s-a retras "la tara" si le-a demonstrat "papagalilor ", ca orice cetatean poate fi inlocuit de alt cetatean "mai proaspat" dupa "maximum"doua mandate.Cei care au fost "pinguini de doua ori", alesi de popor ,nu cumva incalca democratia pentru alta generatie,care are si ea dreptul uman ,la alt punct de vedere??? Da , pot fi alesi pe viata in propriul lor partid .Si-n trenul "groazei" papagalii au schimbat locurile intre ei ,de frig. Cine a zburat cu ..elicopterul ...a ...platit ???
    0
    0
    Raportează
  • postat de mada
    Joi, 23 Februarie 2012 18:37
    acest specimen Victor Paul Dobre nu face nimic altceva decat sa stea cu degeaba si din cand in cand mai da si pe la Galatin sa faca reuniuni de familie, nu de alta da e mai bine la Bucuresti , si moca pe deasupra
    0
    0
    Raportează
  • postat de alian
    Joi, 23 Februarie 2012 18:34
    sa bine sa scapam macar de Victor Paul Dobre care in ultimul timp nu a facut nimic altceva decat reuniuni de familie si conferinte de presa
    0
    0
    Raportează
  • postat de evin
    Joi, 23 Februarie 2012 15:29
    Victor Paul Dobre (PNL), Mircea Toader (PDL) şi Dan Nica (PSD) nu ar mai avea voie să candideze pentru un nou mandat parlamentar ceea ce e foarte bina, mai ales ca acestia nu au facut absolut nimic pentru noi, ba din contra si-au batut joc de noi pe banii nostri.
    0
    0
    Raportează
  • postat de darius
    Joi, 23 Februarie 2012 15:26
    propunerea facuta de acest Urban, care sincer nu stiu cine e, ca nici un parlamentar sa aiba mai mult de doua mandate mi se pare corecta. Daca ne gandim la cei pe care au fost alesi pana acum si nu au facut nimic din ceea ce trebuia sa faca pentru ce sa li se mai ofera a 3 sansa? Mai bine ar veni altcineva care sa stie ce are de facut si sa dea rezultate. O schimbare e intotdeauna binevenita daca este facuta intr-un mod corect.
    0
    0
    Raportează
  • postat de senatorul viermilor
    Joi, 23 Februarie 2012 13:46
    aceasta idee este emanata din putul gandirii senatorului viermilor. ce mult s-a scremut saracul, si atat a reusit sa faca. un mare fiiiis.

    idei ca reforma statului, reforma parlamentului suna aiurea cand ai facut mizeria sa numesti romanii ca fiind viermi.

    la deratizare senatorul viermilor.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Raluca
    Joi, 23 Februarie 2012 13:32
    Lui Iulian

    Ba conteaza, si mult de tot. Cand un individ platit din banii nostri ne face viermi, este descalificat pe veci.

    Si eu vreau ca parlamentarii sa fie alesi dupa rezultate. De aceea vreau ca sa se faca conoscut cine mi-a taiat pensia, cine mi-a taiat salariu, cine mi-a inchis spitalul, cine mi-a inchis scoala. Astea sunt rezultate si vreau sa cunosc daca parlamantarul meu a votat asa ceva. Si dupa aceste rezultate cu siguranta ca nu il mai aleg.

    Propunerea ca sa se faca public cum a votat fiecare parlamentar este excelenta. Abia atunci putem masura munca lor.

    Asa la modul general ca parlamentul a votat o lege nu mai merge. Se ascund in multime.

    La americani si dupa 29 de ani se cunoaste CUM a votat fiecare senator, adica pro sau contra unei legi.

    Dupa asta ii putem judeca, nu dupa numarul de mandate cum vrea sa ne spuna senatorul viermilor.
    0
    0
    Raportează
  • postat de PEDELIST FRUNTAS IN INTRECEREA SOCIALISTA
    Joi, 23 Februarie 2012 13:30
    VA E FRICA MAI ALESILOR.CAND E VORBA DE VOI VA PUTIN KM OPUNETI ..AFARA COTONOGI BATRANI!
    0
    0
    Raportează
  • postat de iulian
    Joi, 23 Februarie 2012 13:11
    Nu conteaza intr-o foarte mare masura cine a propus aceasta idee, ci faptul ca este o idee foarte buna pentru ca vor mai disparea parlamentari care nu au nici un fel de rezultate.
    0
    0
    Raportează
  • postat de mihai
    Joi, 23 Februarie 2012 12:59
    Platourile de televiziune sunt din ce in ce mai aglomerate de politicieni care isi uita adevaratele atributii si vin la televizor cu fel de fel de declaratii,asa ca este o propunere foarte buna.
    0
    0
    Raportează
  • postat de elena
    Joi, 23 Februarie 2012 12:39
    Eu as cere altceva.

    Sa se faca public cum a votat fiecare parlamentar la fiecare lege.

    Sa stiu cine mi-a taiat salariul cine mi-a taiat pensia, cine mi-a inchis spitalul, cine mi-a inchis scoala. Adica sa stiu daca parlamentarul ales de mine si-a facut sau nu treaba.

    Cand voi sti ca el mi-a aparat interesul o sa il mai votez.

    Asa ca i sa nazarit lui urban, ala cu viermii de romani, sa arunce o fumigena nu merge. eu chiar vreau lucruri concrete.
    0
    0
    Raportează
  • postat de ioan
    Joi, 23 Februarie 2012 12:08
    limitarea numarului de mandate parlamentare este o propunere de bagat in seama. Daca ne gandim la activitatea alesilor nostri care nu au facut nimic inafara sa se plimba pe la Bucuresti si sa vina la Galati numai pentru reuniune de familie si ceva conferinte de presa, e un prilej de a face loc la altcineva care sa conteze pentru noi.
    0
    0
    Raportează
  • postat de nadia
    Joi, 23 Februarie 2012 12:03
    o initiativa care ne-a prinde bine si abia am mai scapa si noi de unii ca Victor Paul Dobre care nu a facut nimic inafara de a sta prin platourile de televiziune si a aduce tot felul de acuzatii presedintelui si nu numai. O propunere concreta nici ca s-a putut din partea lui.
    0
    0
    Raportează
  • postat de zu
    Joi, 23 Februarie 2012 12:03
    Urban este tipul care ne-a numit viermi.

    El poate propune tratamente pentru viermi, ca romanilor nu li se mai poate adresa. S-a descalificat singur si acum il arunca baietii a inaintare.
    0
    0
    Raportează
  • postat de gogu
    Joi, 23 Februarie 2012 11:56
    Eu vad diferit. este o diversiune murdara aceasta initiativa ca noi sa dezbatem idei false si sa ii lasam in pace.

    Eu vad ca de 20 de ani suntem condusi de unguri, tatari si gagauzi. Mi se pare nefiresc ca un minoritar sa faca legi pentru majoritari. Din prea multa intelegere am ajuns in prostie. Am pus la dispozitie un avion de la constanta la bucurecti pentru un tatar si un gagauz, iar pentru romanii sinistrati sub zapada am pus la dispozitie indemnuri la harnicie. In ce tara traim?

    Am tot votat pentru vecini pentru UE, pentru clingonieni si pentru cine mai vreti.

    Vreau ca romanii sa voteze si pentru Romania. Ne vrem tara inapoi.

    Prag parlamentar de 10 % si maxim 5 parlamentari pt minoritati, ca si in ungaria, simplu, nu?
    0
    0
    Raportează
  • postat de raluca
    Joi, 23 Februarie 2012 11:46
    La cum dorm unii in parlament se pare ca s-au invatat sa stea acolo,ca na doar se simt ca la ei acasa pe banii nostrii!!!trebuie facut ceva si toti cei care nu fac nimic altceva decat sa profite de postul pe care il ocupa ar trebui schimbati,sanctionati sau sa se dea o lege prin care sa nu mai faca parte din Parlament!
    0
    0
    Raportează
  • postat de mirel
    Joi, 23 Februarie 2012 11:41
    cred ca ar trebui micsorat numarul de mandate parlamentare pentru ca mai majoritatea parlamentarilor stau acolo degeaba si nu fac nimic si s-au invatat sa traiasca pe banii statului!!!
    0
    0
    Raportează
  • postat de Dan
    Joi, 23 Februarie 2012 11:13
    @flo : din pacate asa este, ai perfecta dreptate. O adunatura de nesimtiti, oportunisti si traseisti pusi pe capatuiala, transpartinici cand este vorba de furat, o sleahta organizata pe principiile clanurilor mafiote in care banul si accederea la putere conteaza, atat doar, nicidecum interesul pentru cetatean.
    0
    0
    Raportează
  • postat de flo
    Joi, 23 Februarie 2012 10:59
    @DAN: a mai fost referendum si pentru uninominale si pentru reducerea numarului de parlamentari!
    dar alesii nostrii, s-au sters cu rezultatul referendumului acolo unde probabil au mintea!
    ai vazut politician in Romania care sa ia in seama cetatenii de rand!? EU NU...
    0
    0
    Raportează
  • postat de Dan
    Joi, 23 Februarie 2012 10:21
    Ce ar fi sa se faca un referendum pe aceasta tema? Asta ca sa nu mai spuna trogloditii astia ca ar fi neconstitutionala aceasta propunere legislativa.
    0
    0
    Raportează
  • postat de flo
    Joi, 23 Februarie 2012 09:54
    @ VIATA LIBERA: rezolvati problema: ,,Infinite loop detected in JError"!!!
    0
    0
    Raportează
  • postat de flo
    Joi, 23 Februarie 2012 09:52
    DOAMNE AJUTA!!!
    de 22 de ani, doar ideea cu votul uninominal, ideea cu parlamentul unicameral respectiv reducerea numarului de parlamentari, iar acum ideea cu reducerea numarului de mandate,...au fost si singurele bune!
    0
    0
    Raportează
  • postat de Mirel
    Joi, 23 Februarie 2012 07:32
    Excelenta propunere legislativa.Sa scapam de vechile mentallitati . BRAVO !
    0
    0
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.