Tecuciul va avea drum de centură după şapte ani de la proiectare
Foto: Foto: Vasile Caburgan

Tecuciul va avea drum de centură după şapte ani de la proiectare
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

 

* Proiectul de 12 milioane de euro nu era programat pentru acest an, dar a avut noroc! * Firma câştigătoare – portughezii care au subcontractat ISPA apă-canal către Vega * Începe  proiectarea centurii Galaţiului *

Ministrul Transporturilor Alexandru Nazare a semnat, ieri, la Tecuci, contractul de executare a centurii ocolitoare a municipiului, investiţie de circa 12 milioane de euro (fără TVA), din care 69,25% reprezintă finanţare externă europeană – FEDR - , iar 30,75% reprezintă finanţare de stat. Centura Tecuciului, investiţie proiectată prima oară acum 7 ani (aşa cum a menţionat primarul Eduard Finkelstain), va avea o lungime de 6,945 de km, două pasaje, opt podeţe şi trei intersecţii şi va presupune exproprierea pentru cauză de utilitate publică a 200.000 de mp. Execuţia lucrării va dura un an şi jumătate iar garanţia lucrării este de doi ani.

Societatea care a câştigat licitaţia pentru realizarea lucrării de la Tecuci este SC Soares Da Costa SA, ai cărei reprezentanţi au declarat la Tecuci că există posibilitatea de a subcontracta lucrarea unei firme locale. De altfel, nici ministrul nu a avut nimic de obiectat la ideea subcontractării precizând că obiectivul este finalizarea la timp a lucrării şi în suma licitată şi că tipul contractului permite legal subcontractarea. „Avem o firmă cu care am lucrat împreună şi intenţionăm pe cât posibil să lucrăm cu firme locale. Dar am avut şi o experienţă la Lugoj, unde a trebuit să lucrăm cu mijloace proprii. Deci vom face lucrarea cu subcontractor sau nu”, a precizat unul din cei doi reprezentanţi ai societăţii portugheze. Ciudat sau nu, acesta nu a menţionat numele Vega, deşi denumirea societăţii portugheze se regăseşte în consorţiul care  tocmai a finalizat în 2011 reabilitarea şi modernizarea reţelelor de apă şi canalizare din municipiul Galaţi, prin proiectul ISPA, în valoare de circa 42 de milioane de euro. Pe de altă parte, există posibilitatea ca portughezii să nu se fi hotărât în privinţa alegerii firmei locale căreia să îi subcontracteze – un argument ar putea fi prezenţa, ieri, în parcarea primăriei Tecuci a unei maşini a SC Arcada.    

Noroc de economiile făcute de Boagiu!
Potrivit ministrului Nazare, finanţarea lucrării pentru centura ocolitoare a Tecuciului, alături de cea a Braşovului nu erau prinse iniţial pe lista investiţiilor din acest an, însă ele au fost incluse ca urmare a economiilor făcute de minister în 2011, la licitaţiile pe FEDR. Potrivit ministrului, economiile făcute, de 150 de milioane de euro, vor face posibile alte două investiţii în acest an: drumuri de centură ocolitoare pentru municipiile Bacău şi Tg. Mureş, ale căror licitaţii ar putea avea loc în luna mai 2012.

Totodată, ministrul a anunţat că a semnat contractele pentru alte două studii de fezabilitate pentru centura ocolitoare a Galaţiului şi pentru reabilitarea podului de la Cosmeşti, studii care vor fi gata în 7 şi, respectiv, 5 luni.

Citit 2966 ori Ultima modificare Duminică, 11 Martie 2012 16:19

3 comentarii

  • postat de Radu de Galati
    Luni, 12 Martie 2012 15:13
    Cum poti avea oameni capabili si dornici prin galati cand mai toti sunt pui de parveniti din diferite colturi ale tarii, fosti "vichingi" sau pui de "vichingi" care au venit cu ganduri negre in Galatiul de altadata?
    Azi in Galati gasesti doar pui de marlani si va curge multa apa pe dunare pana ce acesti marlani isi va da seama ca e casa si a lor. Numai ca ei casda o vad la etajul ... si faptul ca se spala in farfurie ii face oraseni.
    0
    0
    Raportează
  • postat de cititor
    Luni, 12 Martie 2012 13:53
    O lucrare de 12 milione de euro garantata 2 ani?! cind în mod normal ar trebui o garantie decenala, mis e pare mai în raport cu investitia! Asta înseamana ca dupa 2 ani începem sa astupam gropile?! Ca cimentul dinasfalt s-a folosit la vila lui cutare?
    Cind o firma straina cîstiga licitatia în loc sa se ajunga la întelegeri de subcontractare (ceea ce însemana multiplicarea comisioanelor si scaderea calitatii) de ce nu se impune o cota de angajati "locali" în aceeasi conditii de salariu ca a muncitorii adusi din tara de origine, ceea ce ar permite pentru un an sau doi ca muncitorii romîni sa aiba o slujba paltita corect si sa fie alaturi de familia lor înloc nu plece în Spania, Portugalia sau Grecia. Iar banii cîstigati sa ramîna în tara. Vor fi angajati romîni în cazul cînd se subcontacteaza, de acord, dar salariilor for fi mai mici în comparatie cu cele platite la portugezi si va fi profitabil doar pentru cel care semaneaza subcontractul si la toit cei care se ung pe parcurs, dar nu si pentru muncitori! Va sfatuiesc sa cereti o garantie decenala si o reserva blocata de 20% din suma investita cu plata la doi ani pentru a se asigura ca caietul de sarcini al santierului se respecta,.
    0
    0
    Raportează
  • postat de flo
    Luni, 12 Martie 2012 11:38
    Din surse sigure stiu ca si galatiul va avea o centura ocolitoare, pana in anul 2199! Pana atunci daca vom alege in continuare cum am facut-o in ultimii 22 de ani, galatiul va deveni sat, astfel ca o centura cu o singura banda fiind mai mult decat deajuns!
    Imi mai ,,place" ca viitoarea autostrada ,,marea neagra", va intra in tara pe la Albita, apoi va continua prin Focsani, Ploiesti, Bucuresti, si va iesi pe la Giurgiu! Nu-i asa ca e super ca o autostrada care se va numi Marea Neagra va trece prin Romania pe la 250 km de mare!?
    Poate daca am fi avut si noi ceva oameni capabili si dornici prin galatiul asta era mai normal un traseu Reni (sau chiar Albita), Galati-Braila, Tulcea, Constanta si sa iasa pe la Vama Veche, astfel putand sa isi justifice numele!
    Uite cum daca aveam un pod peste Dunare pana acum se puteau gandi si la traseul asta!!
    Incepe sa imi fie rusine ca sunt galatean, cand vad ca nici un proiect important pentru urmatorii 100 de ani nu are in vizor galatiul!
    0
    0
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.