De ce n-are Galaţiul destule locuri de parcare?
Foto: Foto: Ionatan Ţuţu

De ce n-are Galaţiul destule locuri de parcare?
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Anul trecut Primăria a amenajat 730 de locuri de parcare, pentru anul acesta nu este prevăzut niciunul! * Amenajarea parcării supraetajate în aproprierea Liceului Mihail Kogălniceanu ar costa în total 25.283.259 de lei şi s-ar putea realiza în 24 de luni. Construcţia, aşa cum a fost ea avizată de aleşi va avea un regim de înălţime D+P+4 etaje şi va asigura 404 locuri de parcare. * „Suprafaţa ocupată de garaje poate fi transformată într-o parcare subterană având deasupra o terasă verde pe care se pot amenaja locuri de joacă şi oamenii nu au decât de câştigat”, afirmă arhitectul şef al Galaţiului, Teodora Voicilă
      

Maşini pe trotuar, maşini pe banda întâi, maşini înghesuite, flancând de o parte şi de alta sensurile de mers ale străduţelor dintre blocuri, maşini pe foste spaţii verzi bătătorite de soartă şi de cauciucuri, maşini parcate la umbra indicatoarelor „Staţionarea interzisă” sau sub „Parcarea interzisă”. E o realitate, fără o parcare subterană sau supraterană, nu vom avea suficient loc să ne lăsăm maşinile nici dacă „mâncăm” trotuarul cu totul. De ce există un deficit de locuri de parcare am încercat să aflăm de la arhitectul şef al municipiului, Teodora Voicilă.
   
Patru etaje şi peste 400 de locuri de parcare
„Galaţiul are nevoie de o parcare supraterană, subterană, etajată, deoarece, ca orice oraş mare, modern, suntem într-un mare deficit de locuri de parcare. Amenajarea acestor parcaje publice sau private depinde de un investitor. Deja Primăria are în vedere realizarea unei astfel de parcări”, ne-a declarat arhitectul şef al Galaţiului. Potrivit unei hotărâri de Consiliu Local votate anul trecut, amenajarea parcării supraetajate în aproprierea Liceului Mihail Kogălniceanu ar costa în total 25.283.259 de lei şi s-ar putea realiza în 24 de luni. Construcţia, aşa cum a fost ea avizată de aleşi ar avea un regim de înălţime D+P+4 etaje şi va asigura 404 locuri de parcare. Proiectul, deşi de o importanţă majoră, a fost lăsat „de rezervă” în Planul Integrat de Dezvoltare Urbană, pentru cazul în care ni s-ar suplimenta fondurile alocate din Programul Operaţional Regional.
   
Obligaţie respectată la minim
„Investitorii care construiesc supermarketuri, hipermarketuri, birouri, locuinţe, spitale, sunt obligaţi să asigure numărul de locuri de parcare conform legii. Regulamentul general de urbanism specifică exact, în funcţie de aria desfăşurată, de numărul de utilizatori, de numărul de angajaţi, câte locuri de parcare trebuie să asigure fiecare investitori. Problema este că aceste locuri de parcare prevăzute de lege sunt foarte puţine, e un minim şi toţi de regulă se opresc la minim sau şi mai puţin de atât. Iar autorizaţiile de construire se emit numai dacă este respectat măcar acest minim, inclusiv la casele pe teren proprietate dacă nu asigură măcar un loc de parcare pentru maşina proprie, nu se poate autoriza. Nu putem autoriza construcţii a căror parcare să fie asigurară pe domeniul public care deja e sufocat”, a explicat arhitectul Galaţiului.
   
Soluţia: demolarea garajelor
Arhitectul şef al Galaţiului, Teodora Voicilă ne-a declarat că locuri de parcare suplimentare se pot obţine - supraterane, subterane, în construcţii amenajate sau chiar în parcaje la nivelul solului - în momentul în care reuşim să scăpăm de garaje. „E clar, un garaj ocupă mai mult decât ar ocupa un loc de parcare. Dincolo de imaginea cumplită pe care o au garajele, aici am putea câştiga. Toţi cei care vor fi afectaţi de aceste măsuri, să înţeleagă că desfiinţarea garajelor nu se va face peste noapte, nu în mod radical, nu vor fi buldozere care să distrugă bateriile de garaje. Dimpotrivă, lucrurile trebuie să se întâmple într-un mod civilizat. Am discutat cu proiectanţi, arhitecţi, urbanişti, implicaţi în programe de anvergură în alte părţi. În afara României, se desfăşoară programe, proiecte pilot în care este implicat un anumit număr de proprietari şi se reabilitează o zonă. După ce se observă consecinţele benefice ale acestei reabilitări, treptat, proprietarii vin şi spun: «da, vrem şi noi la fel». Suprafaţa ocupată de garaje poate fi transformată într-o parcare subterană măcar un nivel de parcaje, deasupra o terasă verde pe care se pot amenaja locuri de joacă, şi deja se schimbă mult imaginea cartierului, a incintei între blocuri; oamenii nu au decât de câştigat. Dacă se întâmplă într-un loc o astfel de intervenţie, probabil că vor veni şi alţii să spună da, ne place aşa, vrem şi noi!”, spune cu optimism arhitectul şef al Galaţiului, Teodora Voicilă.
Dar până să visăm frumos, rămânem cu ceea ce avem. Purtătorul de cuvânt al Primăriei, Nicoleta Manole susţine că municipalitatea nu are o situaţie a numărului de locuri de parcare existente în Galaţi. Ştie doar că anul trecut s-au amenajat 730 de locuri de parcare, iar anul acesta nu este cuprins în program nici măcar unul. Potrivit datelor SC Gospodărire Urbană SRL, în oraş mai există peste 3.000 de locuri de parcare aflate în administrarea societăţii.

Citit 2059 ori Ultima modificare Luni, 23 Aprilie 2012 21:49

11 comentarii

  • postat de dan
    Marți, 24 Aprilie 2012 22:21
    In fata spitalului judetean:un dezastru,ne ingramadim ca prostii,ne certam inutil fara sa ne dam seama,in timp ce boierii intra nestingheriti in incinta ,bineanteles fara sa deranjeze bolnavii.D-le Primar , d-lor consilieri,de ce nu va da prin cap sa construiti in preajma spitalului{spre stadion spre exemplu}un asemenea spatiu.Este loc cat vreti, de jur-imprejur.Treaba-i f simpla :daca trebuie, trebuie!Ah, ce mi-e ciuda cand vad atatia prosti,ingramaditi!
    0
    0
    Raportează
  • postat de ella
    Marți, 24 Aprilie 2012 15:02
    Sint atitea locuri lasate de izbeliste care se pot transforma in locuri de parcare,dar nimeni nu are nici un interes sa faca acest lucru.Acum toti au vazut ca daca spun jos garajele,vor avea voturi mai multe la alegeri.Hai sa fim seriosi.La romani a ramas valabil proverbul sa moara si capra vecinului.Asa ca oamenii politici mizeaza in continuare pe prostia acestei natii.Jos garajele si sa vedeti ce bine o sa va fie.
    0
    0
    Raportează
  • postat de florin
    Marți, 24 Aprilie 2012 12:39
    Raspunsul este simplu (pentru intrebarea din titlu)
    PENTRU CA AVEM UN PRIMAR INCOMPETENT.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Platitor de taxe si impozite in Rommanica
    Marți, 24 Aprilie 2012 11:46
    Dragi galateni nu va mai amagiti atata singuri acum in campanie electorala. Vad ca s-a aruncat in presa un subiect precum praful in ochi si deja fiecare isi da cu parerea si spera ca se va face ceva. Eu va zic doar atat ca aceasta clasa politica(nu conteaza de culoare sau partid) la fiecare 4 ani stie doar sa promita, asa ca vom vedea parcarile astea minune imediat dupa ce vom vedea si podul peste Dunare si aeroport. Toate la vremea loc. Noi tre doar sa votam ca dupa aia stiu ei in timpul mandatului ce au de facut mai ales ca nu dau explicatii in fata nimanui si nu-i poate trage nimeni la raspundere.
    0
    0
    Raportează
  • postat de VIOREL
    Marți, 24 Aprilie 2012 10:59
    in tiglina 3 la complexul siret si inclusiv continental sta derapanat ditamai spatiul subteran bun pentru parcare si nimeni nici un interes pentru acest loc liber.Bine ca este inchis si se strica in timp.Verificati si o sa vedeti cat spatiu liber si cu mici modificari se pot face parcari,VERIFICATI0CEI DE LA PRIMARIE SI NU MAI STATI IN BIROURI.sI APROPO DE SPATII CARE SE STRICA LA COMPLEXUL SIRET CAND O SA SE FACA UN MARKET IN VECHEA CLADIRE UNDE A FOST ALIMENTARA SI ACUM STA DEGEABA SI SE DETERIOREAZA??????????/
    0
    0
    Raportează
  • postat de alin
    Marți, 24 Aprilie 2012 10:40
    @ionel "O parcare buna ar putea fi facuta vis-a vis de magazinul Kufland din micro 40 (langa depozit) unde de multi ani un teren imens zace in paragina."
    Acolo exista o cale ferata abandonata. S-ar putea taia linia de cale ferata spre Barlad, de lânga Brates pâna la Tulucesti- zona cu alunecari de teren si probleme, si foarte lenta - si instala in prelungirea acesteia abandonate pe traseul : Kaufland 2 - Lac Vanatori - Sat Costi si unirea ei cu linia spre Bârlad in dreptul localitatii Tulucesti. Ca terasament la calea ferata se poate folosi probabil si zgura din combinat, ca e ditamai muntele. Se pot face gari in dreptul zonelor de mai sus, si o gara cu parcare subterana acolo unde spui tu. Traseul spre Lacul Vanataori si zona Metro ar asigura un flux destul de ridicat de calatori...Plus ca le-ar mai lua mau' bisnitarilor cu maxi-taxi, cea mai mare tiganie, ceva care nu exista in tari civilizate. Un operator privat face profit pe linia Galati-Barlad pe care CFR-ul avea pierderi. in primul an au crescut incasarile cu 400% fata de CFR conform VL ..(http://www.transferoviarcalatori.ro/mersul-trenurilor/galati-barlad.html)
    0
    0
    Raportează
  • postat de GUGU
    Marți, 24 Aprilie 2012 10:05
    Domnilor ,daca pe baietii aia din poza de mai sus ii calca o masina , CINE ESTE DE VINA?????
    Masina aia trebuie ridicata in secunda 1 si soferul amendat cu 20 mil ..si cred ca a 2 oara nu o mai parcheaza acolo....
    DEMOLATI TOATE GARAJELE........SI ATUNCI VOR FI LOCURI DE PARCARE..CA 50% DIN GARAJE SUNT GOALE......
    LASATI FRICA CA ARE NUSTIU CINE GARAJ..SI DIN CAUZA ASTA NU SE POT DEMOLA...CA IN CAZUL CELOR DIN SPATE LE TRIBUNALULUI......
    DEMOLATEEEEEEEEEEEEEE......
    0
    0
    Raportează
  • postat de FELIX
    Marți, 24 Aprilie 2012 09:51
    Mai dute la naiba cu Durbaca (cine o mai fi si asta)..... A, mi-am adus aminte cine a fost,ala:dadea semnaturi ca primarul ,pe capota masinii sa -l aleaga prostii a doua oara.Tot el si-a asigurat pe veci viitorul copiilor lui cu furtisagurile si escrocheriile lui (vezi Boldea) tot el e ala care dadea case la toti tiganii,si dupa doi ani (tiganii)le lasau in paragina,tot el e ala care a FURAT spatiile verzi din oras (vezi si constructia din Tiglina 1 care are depasita suprafata construibila si este 1/2 din strada de vis-a-visde cinema Tiglina FURATA)De aia trepadusii care au ramas in primarie nu demoleaza coltul care ocupa strada. Noi trebuie sa circulam de 4 ani pe carosabilul din str. Saturn , ca de , Durbaca isi trege constructie acolo SI MULTE ALTELE !!!!!REGRETA-L, animalule !
    0
    0
    Raportează
  • postat de Vali
    Marți, 24 Aprilie 2012 08:44
    pentru „Suprafaţa ocupată de garaje poate fi transformată într-o parcare subterană având deasupra o terasă verde pe care se pot amenaja locuri de joacă şi oamenii nu au decât de câştigat”, afirmă arhitectul şef al Galaţiului, Teodora Voicilă" - o voi sustine pe doamna Voicila cu tot ce-mi sta in putinta si pe primarul cu aceleasi idei.
    Parca mi-a citit toate mesajele si comentariile din mediul on-line asa de bine se potriveste cu ceea ce vreau si eu!
    In sfarsit putem spune ca avem un arhitect si sa ii dea domnu sanatate si putere de urs ca sa lupte cu toata mafia ce ne-a acaparat deja orasul.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Ionel
    Marți, 24 Aprilie 2012 08:21
    Trebuie sa recunoastem ca Galatiul este un oras super inghesuit (bloc langa bloc), dar nici domnii care il conduc nu au idei. O parcare buna ar putea fi facuta vis-a vis de magazinul Kufland din micro 40 (langa depozit) unde de multi ani un teren imens zace in paragina. La fel in IC FRIMU la intersectia fara rost sunt cateva terenuri in paragina fara rost si acolo putem adaposti cateva sute de masini. Ale cui sunt aceste terenuri? Daca tot le arde de parcari sa se intereseze si sa le cumpere daca sunt private ca acum pretul a scazut mult la fel ca si importanta Galatiului, tocmai de aia......
    0
    0
    Raportează
  • postat de Jon Galateanu
    Marți, 24 Aprilie 2012 06:32
    Pacat ca nu mai candideaza Durbaca la Primarie! Rezolva el problema.
    0
    0
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.