Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
5 comentarii

Proiectul privind construirea podului peste Dunăre reprezintă o prioritate în strategia din domeniul transporturilor, conform ministrului delegat pentru Proiecte de Infrastructură Naţională şi Investiţii Străine, Dan Şova. Senatorul liberal Paul Ichim i s-a adresat acestuia ca urmare a unor discuţii purtate asupra demarării unor proiecte cu impact major în domeniul socio-economic, solicitând informaţii despre realizarea podului peste Dunăre, în zona Galaţi – Brăila - Tulcea. Obiectivul a fost înscris în Memorandumul având ca temă „Realizarea demersurilor necesare pentru lansarea procedurilor de atribuire a şapte contracte de lucrări publice pentru infrastructura de transport rutier” şi a fost aprobat de primul ministru al României, în 2011. Tot din răspunsul oficial reiese şi că documentaţia tehnico-economică a proiectului a fost realizată şi avizată în anul 2003, la nivelul CNADNR şi, ulterior, a fost actualizată de către Consiliul Judeţului Brăila. „Realizarea podului peste fluviul Dunărea, dincolo de a stârni o pasiune o dată la patru ani, în timpul campaniilor electorale, a rămas un subiect aflat la stadiul de proiect. Trebuie să realizăm că demararea lucrărilor pentru un astfel de obiectiv nu ar face altceva decât să determine autorităţile din Galaţi-Brăila şi Tulcea să lucreze împreună, chiar şi într-o viitoare asociaţie. Demersul meu de a solicita informaţii despre acest proiect îmi doresc să-i impulsioneze pe reprezentanţii celor trei administraţii să meargă mai departe pentru a împlini această dorinţă a gălăţenilor – brăilenilor şi tulcenilor”, a precizat Ichim.

Citit 1347 ori Ultima modificare Duminică, 07 Iulie 2013 15:13

5 comentarii

  • postat de un galatean Marți, 09 Iulie 2013 01:39 Link la comentariu
    0
    0

    La un pas de dezastru: România poate pierde miliarde din fonduri UE, dar nimic nu se mişcă

    În iunie, România a primit rambursări de fonduri structurale de la UE de doar 23 de milioane de euro – ceea ce a făcut ca rata de rambursare să crească nesemnificativ, de la 15,1% în mai la 15,3% în iunie.

    În ciuda declaraţiilor optimiste ale administraţiei, situaţie absorbţiei se îndreaptă încet spre un eşec major. România a luat în primele şase luni din an de la Comisia Europeană (sume decontate în baza cheltuielilor efectuate), ceva peste 700 mil. euro şi a transmis Bruxellesului cereri pentru alte 670 mil. euro.

    Acest ultim aspect face ca pericolul pierderii fondurilor europene de miliarde de euro, prin dezangajarea automată (ce nu soliciţi ca rambursări pierzi) să crească ameninţător. România trebuie să transmită Bruxellesului, până la sfârşitul anului, cereri de rambursare de 6,5 mld. euro (ceea ce nu transmite până la această sumă este posibil să piardă în cadrul procedurii de dezangajare automată de fonduri, dacă Comisia nu va modifica actualele reguli). Şi a transmis în şase luni doar cereri de 670 mil. euro, ceea ce înseamnă că mai trebuie să transmită solicitări de rambursări de peste 5 mld. euro de euro în lunile care au mai rămas din an.

    Ministerul Fondurilor Europene a comunicat ieri că, în data de 5 iulie, România a transmis Comisiei documentele pentru rambursarea a încă 135 mil. euro prin intermediul Programului Operaţional Sectorial Transport (POS Transport, recent reluat la plată), ceea ce ar face ca pericolul dezangajării fondurilor să scadă.

    Astfel, valoarea totală a fondurilor solicitate Comisiei pentru rambursare prin intermediul POS Transport este de peste 655 de milioane de euro, susţine Ministerul Fondurilor Europene. Ceea ce nu spune ministerul de resort este că România trebuie să transmită prin POS-T, până la sfârşitul anului, cereri de rambursare de 1,7 mld. euro – tot ce nu transmite până la această sumă pierde în cadrul procedurii automate de dezangajare a fondurilor. Şi că tot ce a transmis sunt doar cereri de aproximativ 200 mil. euro (cele 135 mil. euro din 5 iulie, restul în lunile trecute).

    „Suma solicitată pentru a fi rambursată prin intermediul celor şapte programe operaţionale ajunge astfel la aproximativ 3,7 miliarde de euro în prezent, un avans substanţial, care ne ajută să acoperim riscul de dezangajare automată a fondurilor europene“, susţine Eugen Teodorovici, ministrul fondurilor europene.

    Ceea ce omite însă să spună ministrul este următorul lucru: suma de 3,7 mld. euro la care face el referire cuprinde toate cererile transmise care sunt identificate ca atare, nu cele care trebuie transmise în 2013 şi care fac obiectul dezangajării de fonduri. Acestea sunt, la şase luni, de doar 670 mil. euro, din totalul de transmis în 2013, de 6,5 mld. euro. În 2013 necesarul de declaraţii de transmis Bruxellesului fusese, la începutul anului, de 6,5 mld. euro şi a ajuns în mai la 6,1 mld. euro. Acest plafon s-a diminuat în iunie cu 227 mil. euro cât au însemnat declaraţiile de cheltuieli transmise în această lună, ceea ce înseamnă că riscul de dezangajare planează acum asupra sumei de 5,8 mld. euro. Aceasta este realitatea pe care ministerul nu o comunică şi ea a fost posibilă pentru că, în primele şase luni ale anului, la Bruxelles au fost transmise foarte puţine cereri de rambursare, presiunea mutându-se astfel pe lunile care au mai rămas din an.

    În martie, ministrul de resort promitea că va transmite Bruxellesului în lunile aprilie, mai şi iunie, cereri de rambursare de 2,5 mld. euro. Ceea ce au transmis autorităţile au fost cereri de rambursare de 40 mil. euro în aprilie, de 300.000 de euro în mai şi de 227 mil. euro în iunie, la care se adaugă sumele transmise în 5 iulie pe POS-T de 135 mil. euro.

    În privinţa absorbţiei efective, lucrurile stau la fel de rău. Doar 23 mil. euro i-au fost rambursate României în luna iunie, după cum arată chiar datele Ministerului Fondurilor Europene.

    Pe total, de la începutul anului, au fost rambursaţi de la Comisia Europeană ceva peste 700 mil. euro, adică tot atât cât a primit România în perioada similară a anului trecut. Faptul că programele operaţionale au fost presuspendate anul trecut şi cu greu au fost reluate la plată (POS Creşterea Competitivităţii Economice este încă presuspendat), cântăreşte foarte greu într-un an crucial pentru România, pentru că ea poate pierde sume de ordinul miliardelor de euro întrucât, în următoarele şase luni, trebuie să transmită cereri de rambursare (declaraţii de cheltuieli) de peste 5 mld. euro.

    Accesati banii europeni ca sunt gratis.....ce mai asteptati ?

    Raportează
  • postat de @guzga Luni, 08 Iulie 2013 23:11 Link la comentariu
    0
    0

    si eu fac parte din tagma parlamentarilor......

    Raportează
  • postat de @guzga Luni, 08 Iulie 2013 10:39 Link la comentariu
    0
    0

    Asta e salvarea ,sa faca guzga podul...ha,ha,ha...ca tare priceput e omul asta ...

    Raportează
  • postat de guzga cristi Luni, 08 Iulie 2013 10:24 Link la comentariu
    0
    0

    Tara noastra are numai parlamentari cretini, corupti, incopetenti, de rea credinta sau drogati.
    Cum pot debita astia asemenea ineptii despre construirea unui pod sau si mai grav, a unui tunel peste si pe sub Dunare cand ei nu sunt capabili sa asfalteze o strada.
    Vedem mareu la tv cum se lauda parlamentarii ca au inaugurat o bucatica de autostrada dar care dupa cateva luni incepe sa se surpe sau sa se umple de gropi.
    Domnilor parlamentari, constructia unui pod sau a unui tunel peste si pe sub Dunare implica un profesionalism , o proiectare si logistica de cea mai buna calitate, ceea ce nu se mai gaseste in Romania.
    Poate doar in visele voastre.
    Parca vad cum printr-o minune fac tontii astia podul sau tunelul si apoi incepe sa se crape asfaltul sau peretii tunelului si se intampla tot felul de tragedii.
    Sau daca ma iau dupa vasta lor experienta in a face sau repara sosele, parca vad ca dupa inaugurare incep sa borteleasca podul pt ca au uitat sa bage firele de curent sau mai stiu eu ce altceva isi mai amintesc ei ca trebuia bagat acolo.

    Dar eu cred ca nu se va face niciodata pod sau tunel peste Dunare la Galati sau Braila si singurul motiv pt care se aduce regulat in discutie podul sau tunelul este acela de a mai face cateva studii de fezabilitate........ facute bineanteles tot de firmele lor cu preturi exorbitante care intra tot in buzunarele lor.
    Cam la asta cred ca se rezuma toata afacerea.

    Raportează
  • postat de ariciul Luni, 08 Iulie 2013 09:18 Link la comentariu
    0
    0

    deja vaaaad.vaaaaad un pod aparut peste noapte precum cel din povestea porcului,care a participat la licitatie si s-a angajat sa-l faca intr-o noapte,si l-a si facut castigand o printesa si juma de imparatie,fara prea lungi discutii si timp pierdut.daaa.il vad.ca am imaginatie.da stiu sigur ca podul asta singur nu se va face si nici cu vorbe,iar la noooiiii ?doar vorbe .de ani de zile.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.