Lucrări blocate de jumătate de an: Parcarea de tiruri va ieşi din "moarte clinică"
Foto: Foto: Liviu Ghinea

Lucrări blocate de jumătate de an: Parcarea de tiruri va ieşi din "moarte clinică"
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Investiţia de pe Centură, în valoare de 7,1 milioane de lei, bate pasul pe loc din cauză că pânza freatică este mai sus decât se credea iniţial


Un panou căzut în cap, o zonă împrejmuită pe care nu s-a mai clintit nimic de aproape jumătate de an, iar în fundal o amenajare de şantier a societăţii Vega ’93, aşa arată Parcarea de Tiruri de pe Drumul de Centură. Cine are curiozitatea, poate citi pe panoul care se mai ţine doar într-o rână că aici este o investiţie de valoare de 7,1 milioane de lei din care 4,6 milioane - contribuţia Uniunii Europene, 1 milion Guvernul României şi 1,4 milioane - beneficiarul, adică Primăria şi că face parte din Planul Integrat de Dezvoltare Urbană. Ah, da, şi că ar trebui să fie gata pe 25 ianuarie 2014. În vremea asta, maşinile de tonaj mare parchează pe unde apucă, prin oraş, obturând circulaţia.

La finele lunii martie 2013 scriam că investiţia lansată cu tam-tam, în martie anul trecut, de către fostul city-manager Florin Popa stă de două luni pe loc. Suntem în 18 iulie, şi nimic nu s-a schimbat! Motivul? După cum ne-a explicat city-managerul Aurel Vlaicu, muncitorii au descoperit, la prima sapă de pământ, că apa nu e la şase metri - aşa cum scria în proiectul bazat pe studiile geo scoase din sertar de către Institutul de Proiectări Galaţi, instituţie care a dat asigurări că, potrivit normativelor, se poate construi - ci la un metru! Cum să construieşti pe o pungă de apă?! Vestea bună este că lucrările vor fi reluate în două săptămâni, prin consolidarea terenului, iar Vega '93, firma care a câştigat licitaţia pentru execuţia parcării cu suma de 3,48 de milioane de lei plus TVA, promite că va finaliza totul până la finele anului.

Proiecte aberante şi birocraţie cu carul

Faptul că apa e mai sus decât credea proiectantul nu e singura aberaţie din proiect. După cum am aflat de la city-managerul Galaţiului, Aurel Vlaicu, s-a descoperit şi că mai trebuie făcută o canalizare de 50 de metri, pentru drenaj, care nu e prinsă în proiect. În aceste aproape şase luni, autorităţile nu au făcut decât să se plimbe de la o autoritate la alta pentru a explica de ce sunt necesare lucrări suplimentare la un proiect finanţat european considerat „perfect”, cine le poate executa şi pe ce bani. „În sfârşit am dovedit birocraţia şi am reuşit să suplimentăm proiectul cu lucrările de consolidare a terenului şi canalizarea necesară. Lucrările vor costa aproximativ 550.000 de lei de la bugetul local, care a fost rectificat în acest scop şi vor executate tot de Vega '93, pentru că procedurile şi organizarea unei noi licitaţii ar fi întârziat lucrarea cu încă vreun an. În maxim două săptămâni, dacă nu mai devreme, constructorul va relua lucrările”, ne-a declarat Aurel Vlaicu. Culmea, complexitatea lucrărilor de consolidare va fi mai mare decât cea a amenajarii parcării în sine!

La finele anului va fi gata

Potrivit directorului Vega ’93, Doru Chiper, tot ce s-a reuşit să se facă până acum la parcare a fost pregătirea terenului şi fundaţiile necesare. Acesta promite însă că investiţia va fi gata la finele anului. Parcarea, care va fi împrejmuită şi iluminată, va avea o capacitate de 72 de locuri pentru maşini de mare tonaj şi 11 locuri pentru autoturisme. Pentru confortul şoferilor vor fi amenajate grupuri sanitare, un punct gospodăresc, platforme de stingere a incendiilor şi un post de pază, staţie de pompare şi rezervor de apă de o sută de metri cubi pentru asigurarea alimentării cu apă.

Întrebarea care rămâne fără răspuns este cine răspunde juridic pentru aberaţiile cuprinse în proiecte şi pentru că ne batem joc de banii europeni?!

   

Citit 2933 ori Ultima modificare Miercuri, 17 Iulie 2013 18:01

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.