Primăria Galaţi le vine de hac şoferilor / Limitatoare de viteză din beton în locul celor din cauciuc

Primăria Galaţi le vine de hac şoferilor / Limitatoare de viteză din beton în locul celor din cauciuc
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Prioritate au trecerile de pietoni care se află în apropierea unităţilor de învăţământ, dar şi cele din zonele intens circulate ale oraşului


 

Din primăvara anului viitor, limitatoarele de viteză confecţionate din cauciuc, din apropierea trecerilor de pietoni, vor fi înlocuite cu unele din beton. Viceprimarul Radu Cosca ne-a declarat că noul proiect va fi mai puţin costisitor şi mai eficient, atât din punct de vedere al siguranţei pietonilor, cât şi al duratei de viaţă a limitatoarelor de viteză, în condiţiile în care, până acum, în fiecare primăvară municipalitatea era nevoită să achiziţioneze limitatoare de viteză noi din cauciuc, din cauză că cele vechi se degradau în timpul iernii. „După sezonul de iarnă, limitatoarele din cauciuc nu mai corespund din punct de vedere al calităţii. Majoritatea dispar şi sunt dezafectate din cauza activităţii buldoexcavatoarelor, care acţionează pentru deszăpezire. Am gândit un alt proiect, care va fi implementat din primăvară: limitatoare de viteză tip beton. La acest moment, celelalte tipuri de limitatoare le avem amplasate în aproximativ 70 de locaţii (…) Atunci când noi intrăm pentru deszăpezire, să nu le smulgem din asfalt şi să le punem la loc sau să trebuiască să achiziţionăm altele în fiecare primăvară. Sunt nişte bani aruncaţi pe fereastră. Sunt şi mai rezistente, dar vor crea şi un oarecare disconfort conducătorilor auto, astfel încât să îi trezească la realitate, să fie mai responsabili”, ne-a declarat Radu Cosca. Decizia Primăriei vine şi după ce zeci de gălăţeni au reclamat, în repetate rânduri, iresponsabilitatea şi nesimţirea de care dau dovadă şoferii gălăţeni, care nu le acordă oamenilor prioritate nici măcar atunci când pun piciorul pe trecerea de pietoni.

Cu adrese la Primărie

Viceprimarul Radu Cosca a precizat, însă, că gălăţenii care vor să solicite amplasarea unor limitatoare de viteză în apropierea unor treceri de pietoni trebuie să facă o solicitare către Primărie. „Chiar săptămâna trecută am avut în audienţă un petent care a solicitat pe Strada Revoluţiei, unde este o grădiniţă şi sunt două treceri de pietoni, să fie montate limitatoare de viteză şi am luat decizia să le montăm, până în primăvară, când trecem la noul sistem de limitatoare. Suntem deschişi şi, după ce facem o analiză pertinentă împreună cu cei de la Poliţia Rutieră, dacă se justifică, le montăm”, a precizat Cosca. Edilul nu ne-a putut oferi, deocamdată, o valoare estimativă a proiectului, însă a precizat că „este mai puţin costisitor şi mai rentabil, cu o durată de folosinţă mai îndelungată”.

Citit 3796 ori Ultima modificare Miercuri, 13 Noiembrie 2013 17:45

13 comentarii

  • postat de Locuitor din zona
    Duminică, 17 Noiembrie 2013 04:59
    89.137.137.***
    La fostul Stirex, pe sensul care urca trebuie NEAPARAT stavilita viteza celor care vin pe Brailei pe banda 3... e o adevarata fabrica de accidente pe trecerea de pietoni...copiii care merg la scoala 28 sau batranii...CHIAR DACA e Bd Brailei, nu lasati asa acolo...de ani de zile...nu e vizibilitate imediat dupa statia de autobuz-conventii si maxitaxi! Acolo testul deconcentrarii la volan, mai ales din partea soferitelor care vin cu masini puternice costa vieti...Oricum cine circula prudent nu accelereaza acolo, nu e nici o pierdere de viteza daca e un limitator...PLEASE, MACAR PE BANDA 3...si numai pe sensul de urcare, nu si pe cel de coborare...Sa fim inteligenti si buni la suflet! Daca aude cineva, respect mult politia rutiera din Galati, sa dea dovada inca o data de profesionalism!...
    0
    0
    Raportează
  • postat de @marius stanica
    Vineri, 15 Noiembrie 2013 07:57
    5.13.153.***
    dar idioti mai mari ai vazut?
    0
    1
    Raportează
  • postat de soferita incepatoare de 38 de ani si 62 kg
    Vineri, 15 Noiembrie 2013 00:47
    89.137.223.***
    Nu mai trebuie si limitatoare de viteza! Sunt suficiente gropile si canalizarile neterminate din sosele, isi fac treaba perfect. La o plimbare prin oras, mi se zdruncina masina din toate incheieturile. Si pentru ca tot am cuvantul, agit un inalt deget mijlociu stang (cu oja roz) catre soferii care stationeaza inainte de o curba/intersectie ori in fila dubla pe strazi inguste, degetul mijlociu drept (cu oja roz) flutur agitatilor la volan, penibili, care ma depasesc in tromba numai ca sa opreasca 50 de metri mai departe de mine, la semafor , de exemplu. Si, ultimul premiu, 3 de M, tinerilor de douaj'-treij'de ani care trec periculos de repede si razant pe langa mine, pentru ca vor sa uimeasca pipita de langa ei, stand intr-o rana la volan (de la hemoroizi, cred).
    In concluzie, chiar daca esti un foarte bun sofer, ai bun simt in trafic! Altfel, eu, sofer-femeie-incepator, imi stric masina, pantofii, oja....
    Intrebare: daca eu dovedesc faptul ca mi s-a stricat ceva la masina din cauza gropilor/opritorilor de beton de pe sosea, pot sa mi-o repar pe banii "asfaltatorului"?
    1
    3
    Raportează
  • postat de TGV
    Joi, 14 Noiembrie 2013 17:49
    86.127.211.***
    George (din Braila) lumea stie ca ai probleme cu capul. Iti place sa-i jignesti pe toti, ai un limbaj specific si esti usor descifrabil. Te rog sa ne scutesti de prezenta ta din mediul virtual si de pe "Forumul Galatenilor". In rest, iti doresc ceea ce-ti lipseste, si va fi mai bine.
    2
    7
    Raportează
  • postat de vezi IP-ul
    Joi, 14 Noiembrie 2013 16:34
    78.96.40.***
    As fi de acord cu amplasrea unor astfel de limitatoare doar in zone rezidentiale sau unde sunt gradinite ori scoli (in general unde sunt copii), cu doua conditii:
    - zonele respective sa fie semnalizate corespunzator ("zona rezidentiala" respectiv "atentie copii")
    - existenta acestor limitatoare sa fie si ea semnalizata ("drum denivelat")
    In primele zile de dupa amplasrea limitatorului de pe Closca (in dreptul stadionului) nu a fost niciun semn de avertizare; nefiind nicun pieton in zona, limita de viteza fiind 60, in lipsa acestui semn dar si din cauza umbrei unui copac ce se suprapunea perfect peste noul limitator, facandu-l de neobservat, habar ne avand de isprava primariei, n-am avut niciun motiv sa incetinesc si am luat in plin marea inventie de era sa sar cu masina pe trotuar.
    In niciun caz nu sunt de acord cu umplerea tuturor trecerilor cu astfel de prostii in locul unei semaforizari corespunzatoare; am mai zis: tare imi face impresia ca cineva din primarie are un altfel de interes din afacerea cu limitatoare.
    Si legat de initiatorul acestei actiuni (tot cineva din primarie), citit si va cruciti ce scria presa despre un accident petrecut cu ceva timp in urma:
    AGERPRES, Vineri, 25 Ianuarie 2008, ora 11:36 : Consilierul judetean Radu Cosca a fost implicat, joi, intr-un accident rutier [...] "Eu vazusem ca pe trotuar se afla o femeie in carje, dar nu mi-am imaginat ca tocmai atunci se va hotari sa coboare pe trecerea de pietoni", a povestit Radu Cosca filmul accidentului.
    sau, despre acelasi subiect:
    stirilepunctrolpunct ro, articol de Bogdan Enache: "Radu Cosca, a lovit, astazi la pranz, o femeie pe o trecere de pietoni din municipiu [....] Preşedintele ATOP Galaţi, Radu Cosca, a vrut să vireze la stanga intr-o intersecţie, avand verde la culoarea semaforului. Tot verde aveau, insă, şi pietonii care traversau strada pe care acesta dorea să se incadreze. O femeie care avea un handicap locomotor şi se deplasa cu ajutorul unei carje a incercat să traverseze strada, dar a fost acroşată de maşina preşedintelui ATOP."

    Probabil ca de aceea respectivul nici nu vrea sa auda de semafoare (lui nu i-au folosit la nimic) si se gandeste la limitatoare din beton.... sau poate niste ziduri, c-ar fi mai sigure pentru pietoni si le-ar veni definitiv de hac soferilor.
    2
    7
    Raportează
  • postat de MarianGL
    Joi, 14 Noiembrie 2013 12:34
    89.101.102.***
    Ft bine.In Romania nu se poate civilizatie prin bun simt ci cu forta(sau frica-Ceausescu).
    3
    12
    Raportează
  • postat de Zet
    Joi, 14 Noiembrie 2013 11:02
    89.136.1.***
    George retard ne demonstrezi ca esti tu, prin limbaj.
    Solutia cu toata trecerea ridicata 10-20 cm este implementata in mai multe tari am vazut in Franta, Spania, Belgia, Germania chiar si Bulgaria si este cea mai putin deranjanta la viteze de 20-30 km/h daca rampele sunt facute cu un unghi de 15-20 de grade nu se simt, daca treci ca taranul cu bmw-ul sh din dotare cu 90 km/h "ase ca esti jmecher si pietonii este niste fraieri ca merge pe jos ca n-au bmweu" ai toate sansele sa decolezi.
    2
    14
    Raportează
  • postat de George
    Joi, 14 Noiembrie 2013 10:15
    89.136.65.***
    Adrian oanca ai fiost in Franta la cersit? Sau doar te dai mare? Handicapatule. Eu cred ca nici macar nu ai varstas de pasaport retardatule.
    19
    6
    Raportează
  • postat de Kasanova
    Joi, 14 Noiembrie 2013 09:04
    5.13.235.***
    Mai bine nu mai asfalteaza strazile sau eventual sapa santuri asa se economiseste si betonul. Sau cel mai simplu se opreste traficul auto in oras-se rezolva si problema parcarilor asa. E atat de complicat sa se puna indicatoare de limitare a vitezei si radare automate?Intr-o saptamana investitia s-ar amortiza din amenzi,garantez!Dar asa e la galati-hingherii de la ADP blocheaza rotile in parcarile din tiglina daca proprietarii nu afiseaza bonurile de la parcometru,politia ii amendeaza pe cei parcati pe banda intai, dar cativa metri mai incolo zac masini parcate in fata tribunalului chiar pe zebra. Unele apartin unor judecatori sau avocati care demonstreaza astfel ca legile sunt facute sa-si incaseze ei onorariile si mita
    1
    17
    Raportează
  • postat de Un sofer
    Joi, 14 Noiembrie 2013 08:14
    178.23.65.***
    Poate reuseste sa puna limitatoare si intre benzi ca sa nu mai faca masinile slalom. Ieri era un tampit sa ma tamponeze la trecerea de la Viva parc.
    3
    16
    Raportează
  • postat de Marius Stanica
    Joi, 14 Noiembrie 2013 08:13
    79.59.136.***
    decat sa faca idiotenia unor ridicaturi de beton, sa puna - cum foarte bine zice cineva aici - toata trecerea ridicata cu 20 cm - si intrarea cu panta totusi nu chiar mare (si nu rotunda ca profil ci inclinata !) ca nici cei cu masina sa nu isi strice autoturismele si pietonii sa aiba siguranta trecerii strazii !

    Este o mare diferenta intre o linie de beton inainte de trecere, care face ca autoturismul sa sara si sa revina - fapt care duce la stricarea masinii - a se citi costuri inutile soferi - pierderi bani cetateni Galati - pierderi orasul Galati -
    ci sa fie toata trecerea inaltata, astfel incat autoturismul urca cu rotile din fata, urca cu rotile din spate fara a avea acel efect de sus-jos, si deci sa nu strice in timp autoturismul.

    Cat despre tzatzele alea de cauciuc, idiotenii mai mari nu am vazut nicaieri in alta parte decat Galati / Romania.
    2
    16
    Raportează
  • postat de CLI
    Joi, 14 Noiembrie 2013 07:20
    5.13.239.***
    Adriene ,nu numai in Franta , in toate statele UE sunt limitatoare de viteza pe strazile secundare,acolo unde nu sunt semafoare , sunt insa si mari bulevarde si chiar autostrazi ,centuri de circulatie care nu au asa ceva si permit deplasarea autovehicolelor cu viteza sporita ,neavand treceri de pietoni (pasaje denivelate ,pasarele etc ) La ei drumurile nationale nu trec prin localitati ,ori cat de mici ar fi acestea. La ce mama dracului mai realizezi un carosabil perfect daca din 200 in 200m se toarna denivelari care-ti rup masina . Or fi auzit edilii nostri de semafoare ,automate in unda verde sau comandate de pietoni ?Cu treceri de pietoni la tot pasul ,cu denivelari voite , nu se poate realiza o unda verde si nici circula civilizat.Pe Otelarilor ,dupa modernizare , a mai aparut o trecere de pietoni la statia Rompetrol , cred ca numai si numai ca sa nu instaleze semafor la trecerea de la cinema Dacia .
    2
    19
    Raportează
  • postat de adrian oanca
    Joi, 14 Noiembrie 2013 07:02
    5.13.236.***
    Bravo. In sfarsit! In Franta am vazut trecerile de pietoni inaltate pe toata lungimea lor cu 20 de cm........care intra cu 50 km la ora, acolo ramanea.
    8
    12
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.