Traversarea Dunării ar putea beneficia de finanţare europeană. Află cum!
Foto: Foto: Bogdan Codrescu

Traversarea Dunării ar putea beneficia de finanţare europeană. Află cum!
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Preşedintele judeţului Galaţi, Nicolae Bacalbaşa, şi primarul Brăilei, Aurel Simionescu, au stat ieri, umăr lângă umăr, lângă eurodeputatul PSD Adriana Ţicău, vicepreşedinta Comisiei pentru Transport şi Turism din Parlamentul European, discutând despre cele aproximativ 26 miliarde de euro pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2014 – 2020, bani în afara fondurilor structurale europene de investiţii. Mai ales că, graţie amendamentelor Adrianei Ţicău, secţiunea Constanţa – Tulcea - Galaţi – Brăila a fost inclusă în reţeaua globală a infrastructurii transeuropeane de transport. „Sper ca secţiunea Buzău-Brăila-Galaţi, eligibilă pentru fondurile structurale, să poată fi finanţată şi prin Mecanismul de Conectare a Europei. Pentru aceasta este necesar ca autorităţile locale din Buzău, Brăila, Galaţi şi autorităţile naţionale responsabile să realizeze un astfel de proiect care să fie atât de bună calitate, cât şi suficient de matur astfel încât să poată fi transmis Comisiei Europene la cererea de propuneri care va fi lansată în luna septembrie”, a declarat Adriana Ţicău.

(Dumnezeu) UE dă, dar nu vâră şi în traistă

Aceasta a fost părerea exprimată de preşedintele Nicolae Bacalbaşa care a subliniat că, atât el cât şi primarul Simionescu, sunt partizanii activi, în limita posibilului, a conurbaţiei Galaţi-Brăila care, chiar dacă nu există în mod formal, funcţionează. „Avem o posibilitate care depinde de dl Simionescu, de dl Bunea, de colegii de la Buzău, să intrăm într-o altă clasă de eligibilitate pentru autostrada Galaţi – Brăila – Buzău. Şi vom lupta! Faptul că traversarea Dunării – forma om vedea-o – a ajuns pe locul trei în priorităţile actualului Guvern este şi o consecinţă a acestei conurbaţii neoficiale, care funcţionează. Această traversare este absolut necesară. Existând două variante se va vedea în funcţie de costuri finale, de avantaje şi dezavantaje directe, indirecte, ce anume va fi sprijinit. Dar din punctul meu de vedere trebuie mers pe o singură soluţie şi după ce se va vedea comparativ ce reprezintă cele două proiecte”, a spus Bacalbaşa.

Podul nostru, podul vostru

„Nu este podul brăilenilor sau al gălăţenilor, este podul care ar trebui să traverseze Dunărea şi să facă legătura cu Dobrogea. Astfel de proiecte nu se fac de azi pe mâine. Proiectul durează de vreo zece ani, este matur în momentul de faţă. Sigur că pot exista diverse variante, insclusiv podul a avut vreo trei-patru variante, şi el a mers către Galaţi tocmai în ideea că avem două mari oraşe de care trebuie să fie cât mai aproape această investiţie. Neexcluzând alte variante, eu cred că trebuie să marşăm pe ce putem face mai repede, astfel încât acest vis al brăilenilor, gălăţenilor şi al tulcenilor să se transforme în realitate”, a fost de părere primarul Brăilei.

De ce avem aşa puţine poduri

Adriana Ţicău a mărturisit că de foarte multe ori, la forumurile pentru Dunăre pe care le-a organizat în Parlamentul European, i se reproşa că pe zona Dunării din România sunt prea puţine traversări. „Traversarea Dunării este necesară. Proiectul a ajuns la o anumită maturitate, acum trebuie concretizat. Există, deci posibilitatea de a utiliza fondurile structurale. Din câte ştiu eu, Comisia Europeană preferă să finanţeze poduri care au inclusiv infrastructură feroviară. Că va fi 2014, că va fi 2015, important este ca proiectul să fie de bună calitate ca să fie eligibil şi să poată primi finanţarea dorită”, a spus Adriana Ţicău. Cât despre tunelul pe sub Dunăre dorit de primarul Marius Stan, chiar dacă studiul de fezabilitate se află acum în licitaţii, nu e timpul pierdut. „Comisia va lansa cereri de propuneri şi în 2014, şi în 2015, şi în 2016, şi în 2017, deci depinde de autorităţi ce proiecte trimit”, a declarat Adriana Ţicău.

  

Citit 4041 ori Ultima modificare Vineri, 21 Februarie 2014 09:42

16 comentarii

  • postat de bacal-pasa medicul care nu a luat spaga
    Vineri, 21 Februarie 2014 23:28
    5.13.140.***
    lumea vrea stadion ce traversare visati voi?
    0
    1
    Raportează
  • postat de io
    Vineri, 21 Februarie 2014 20:03
    89.137.228.***
    În sfîrșit .
    Dar parcă suntem duși cu zăhărelul .
    Eu știu că Bunelu urla :Nu o să pic doar eu ca prostul ....................,ne ducem toți la mititica .
    Asta era cu Bunelu .
    Urmează Pontelu:De nu cîștigăm Preșidenția, scapă cine poate.
    De asta De asta demolăm statul Român,Dăm lovituri de stat.
    Hulim Președintele ,Folosim și un Popă penticostal ,pardon Pastor cu nume de gîde.
    Deci eu sunt realist și pricep că după ce plecați sau dispăreți ca partid ,PUTEM VISA FRUMOS .
    PÎNĂ ATUNCI MAFIE,MANIPULARE FRICĂ DE PUȘCĂRIE ,PARDON MITITICA SĂ CITEZ DIN CLASICII MAFIOȚI AUTOHTONI.
    1
    6
    Raportează
  • postat de un galatean
    Vineri, 21 Februarie 2014 18:01
    79.116.111.***
    Eugen Teodorovici: Record absolut înregistrat joi în istoria atragerii fondurilor structurale şi de coeziune de către România

    România a încasat, joi, peste 830 milioane de euro de la Comisia Europeană, cei mai mulţi bani ajungând la Programul Operaţional Sectorial Transport - 506,20 mililioane de euro, potrivit unui comunicat remis, vineri, de Ministerul Fondurilor Europene.

    Suma de 830,39 milioane de euro a fost solicitată spre rambursare în anul 2013.

    Cele mai multe fonduri - 506,20 milioane de euro - au fost rambursate pentru proiecte din cadrul Programului Operaţional Sectorial Transport, în timp ce la Programul Operaţional Sectorial Creşterea Competitivităţii Economice (POS CCE) au ajuns 180,71 milioane de euro. Pentru Programul Operaţional Sectorial Mediu au fost rambursate 123,76 milioane de euro, iar pentru Programul Operaţional Asistenţă Tehnică - 19,72 milioane de euro.

    "Încasarea sumei de peste 830 milioane de euro într-o singură zi reprezintă un record absolut în istoria atragerii fondurilor structurale şi de coeziune de către România. Aceasta, în condiţiile în care sumele încasare în fiecare dintre anii 2009, 2010 şi 2011 au fost mai mici decât cea încasată acum", a declarat ministrul Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici.

    Conform MFE, în acest an, Comisia a rambursat României peste 900 milioane de euro. Astfel, suma totală returnată a ajuns la aproximativ 6 miliarde de euro, iar rata rambursărilor a depăşit nivelul 31%.

    Rata de absorbţie curentă este, în prezent, de aproximativ 34%, iar valoarea totală a sumelor pe care România le-a solicitat Comisiei Europene pentru rambursare fiind de aproape 6,5 miliarde de euro.

    Daca s-ar sti si pentru ce proiecte au fost atrasi acesti bani, ce bine ar fi!
    0
    1
    Raportează
  • postat de val
    Vineri, 21 Februarie 2014 15:36
    92.82.247.***
    Asta nu e meci, incat sa strigam "Hai, Galatiul, huo, Braila" sau invers. Si nici campanie electorala incat sa decida politrucii. Locul pe unde va trece podul sau tunelul trebuie decis de specialisti. Si nu de "specialisti" promovati politic in diverse posturi, dintre aia care ne tot fac studiile de fezabilitate pe bani grei, dar fara folos, sau specialisti in prins contracte, ci unii adevarati, care au mai facut poduri..
    Tot specialistii adevarati trebuie sa decida daca e mai bine pod sau tunel. Poate ca podul are si un efect estetic asupra peisajului, dar e doar o parere de simplu cetatean. N-o sa votez dupa criteriul asta :)
    2
    4
    Raportează
  • postat de Marius Stanica
    Vineri, 21 Februarie 2014 14:46
    213.218.53.***
    @Vineri, 21 Februarie 2014 13:25 postat de negonic

    nu sunt de accord cu dvs, dle Negonic

    autostrada Moldova -> Bucuresti -> Buzau -> Iasi
    (desi curge mai mult pe langa munti, decat AJUTA REALMENTE MOLDOVA !!! autostrada Moldova mai mult cu numele !! dar de fapt este o autostrada Bucuresti - Iasi si atat !)
    este o autostrada care nu leaga apoi Braila/Galati de UE15 !

    ne leaga de Bucuresti !

    TOCMAI ACEST LUCRU SPUN, CA ESTE EXTREM DE IMPORANT ca legatura sa fie

    Ploesti - Buzau - Braila - Galati !

    pentru ca

    Bucuresti - Buzau - Braila - Galati nu inseamna o deschidere spre UE15, scuzati-ma dar este pur si simplu aberant !!!
    Sau vrei sa ajungem in Bucuresti si de acolo s-o luam in nord pe Ploiesti ???
    1
    1
    Raportează
  • postat de negonic
    Vineri, 21 Februarie 2014 13:25
    5.13.144.***
    DL. M. Stanica autostrada Galati-Braila -Buzau se va lega la Buzau ,fireste, cu autostrada ce va lega Moldova cu Bucurestiul.Deci daca vreodata se va face autostrada Galati-Braila -Buzau, nu va mai fi nevoie de o prelungire a autostrazii pana la Ploiesti.Si mai sigur va fi gata autostrada Bucuresti macar pana la Focsani , pana va incepe si constructia de la Galati
    1
    1
    Raportează
  • postat de suparatu`
    Vineri, 21 Februarie 2014 10:55
    5.13.219.***
    Bacalbasa, Simionescu, Bunea, Ţicău, himmm, vorbe mari si pompoase, vise, planuri si praf aruncat in ochi !
    Se baga in seama si ``spidermann - burlibasa`` cu moaca de caine de prada cum bine il caracterizeaza cititorii.

    @ postat de galateanul ganditor: este corect si foarte necesar !
    3
    8
    Raportează
  • postat de Marius Stanica
    Vineri, 21 Februarie 2014 09:17
    213.218.53.***
    eurodeputatul PSD Adriana Ţicău, vicepreşedinta Comisiei pentru Transport şi Turism din Parlamentul European,

    poate sa tina cont de faptul ca un segment Buzau - Braila - Galati AJUTA DAR NU ESTE SOLUTIA CORECTA !

    segmentul trebuie sa fie PLOIESTI - Buzau - Braila - Galati !

    asa daca se opreste brusc in camp, nu ajuta nici Galati, nici Braila, nici Buzau



    Daca s-ar aloca bani si s-ar face ar fi un lucru extraordinar pentru Galati si Braila.
    Dupa cum vedeti primarul Brailei este mai inclinat in a conlucra cu Galati, decat conducatorii galateni.
    Podul ar fi extraordinar de bine sa fie intre cele doua orase.

    CEEA CE NU POT FACE cei de la UE, ci doar cei de la guvern (dar care nu aloca bani) si deci TREBUIE SA FACA CEI DE PE PLAN LOCAL este un aeroport intre Braila si Galati !

    Un aeroport in sudul Brailei, este o mare greseala pentru Galati, si ar trebui ca PRIMARUL BRAILEI si PRIMARUL GALATIULUI sa puna baza comuna pentru un aeroport comun intre Braila si Galati !

    Brasov isi fac singuri !! Eu cred ca Braila si Galati pot sa o faca impreuna !
    Exista banii si lucrurile trebuie sa se miste.
    3
    9
    Raportează
  • postat de Spiderman
    Vineri, 21 Februarie 2014 08:53
    84.117.67.***
    Voua nu va e jena sa il tot aratati pe habarnistul de serviciu? Pe reclamangiul sef! Pe distrugatorul de judet! Pe nimeni in drum! Pe vai mama lui! Fratilor, nu v-ati plictisit de aceeasi figura? Ce stie bre Spiderman de transporturi? Poate doar cum se fac plimbari in strainatate pe bani publici! Ati intrebat cat de des a fost in afara pe banii nostri? Asta-i problema- ca nu face nimic pentru Galati! Doar poze!
    0
    12
    Raportează
  • postat de BURUIANA
    Vineri, 21 Februarie 2014 08:37
    79.116.107.***
    GHEORGHE GHEORGHIU DEJ A CONSTRUIT UN COMBINAT CARE A NENOROCIT ACEST ORAS!! INAITE ACEST ORAS ERA O BIJUTERIE COMERCIALA!! SUNT DE ACORD SA SE CONSTRIASCA POD PESTE DUNARE IMPREUNA CU BRAILA SI TULCEA SI AUTO STRADA GALATI-BRAILA-BUZAU-PLOESTI V-A REZOLVA TOATE PROBLEMELE!! INSA S-A INTRAT IN CAMPANIA ELECTORALA DUPA CARE NIMIC NIMIC DE 24 DE ANI CARE PTOTESC PE GALATENI!! NU MAI CRED IN POLITICIENII GALATENI !!
    9
    8
    Raportează
  • postat de alegator
    Vineri, 21 Februarie 2014 08:35
    5.13.216.***
    ce moaca de caine de prada are bacalbasa, a mirosit el ca din aceasta conurbatie, mai poate iesi ceva spaga......el, acest dumnezeu pe pamant al galatenilor, acest spiderman, care a trimis pisica la bucuresti sa fie tratata cu masina cj si cu banii cj, care a facut dezapezire plimbanduse cu javra pe faleza, care de 2 ani sta cu mana intinsa prin cj, poate poate ciuguleste si el cate ceva, care merge odata la 2 sapatamani in plimbare prin strainatate , pe banii nostri, evident....
    2
    16
    Raportează
  • postat de vot perfid
    Vineri, 21 Februarie 2014 07:47
    5.13.216.***
    Burlibasa,si aici te bagi,unde n-ai habar??...o sa se aleaga praful si din proiectul asta la fel ca deszapezirea pe care ai girato din birou.....dute si lasa-ne ca la administratie esti varza ..Hai,pa !...vorba lu'Tonta
    4
    18
    Raportează
  • postat de Ion Cetateanu
    Vineri, 21 Februarie 2014 06:49
    79.116.101.***
    Macar o punte... Prin 1980 , un fost coleg de serviciu ( dus la domnul de curand) director fiind la o intreprinere de imbunatatiri funciare de interes judetean , a primit bonus sau sarcina sa candideze si pentru deputat in circumscriptia care cuprindea si comuna Brahasesti cu satul Toflea cu tot. Sedinta mare de lansare a candidaturii ,cereri diverse ale alegatorilor conationali printre care si un pod pese paraul din Toflea . Candidatul promite podul si concurand de unul singur ,ca de obicei ,adjudeca locul de deputat . Dupa alegeri au inceput votantii deputatului sa vocifereze ca vor podul .Deputatul lor ,vrand sa impace si capra si varza ,adica sa nu deturneze foduri multe si sa faca o trecere mai lesnicioasa alegatoriilor ,tinandu-si promisiunea ,le-a trantit un vad pereat ,vad prin care putea sa se treaca bine la ape mici si mai problematic la ape mari ,trecerea era totusi mult usurata.Dupa un timp ,asa cum era moda ,sedinta cu alegatorii in care se analizau realizarile in mandatul deputatului . Toate bune si serioase pana cand se ridica bulibasa si cere cuvantul ,zicand:" Apoi tovarasi ,nimeni nu mai are tovaras dipotat si injiner ca al nostru fiidnca toti injinerii fac podurile peste apa numai dipotatul nostru ,tovarasul injiner aici prezent ,ni o facut podul pe sub apa.." Evident ,hohote de ras si adunarea s-a incheiat. Asa ca tovarasi europarlamentari ,presedinti si consilieri , de cate ori s-a promis podul peste apa Dunarii nu s-a facut nimic, nici peste apa si nici sub apa ,macar o punte mica ,sa aveti ce raporta.....Aia, pe care-i continuati in timp, incercau cat de cat sa multumeasca alegatorii . O sa-mi reprosati ca aveau partidul unic in spate ,ce acum ,la Galati ,nu-i la fel ?
    2
    21
    Raportează
  • postat de galateanul ganditor
    Vineri, 21 Februarie 2014 01:03
    5.13.129.***
    Autostrada Galati-Braila-Buzau-Ploiesti e chiar mai importanta decat podul/tunelul peste Dunare. Prin aceasta autostrada ne putem conecta rapid atat la Bucuresti cat si la Autostrada Transilvania (catre Cluj, Oradea) sau la Autostrada care va trece prin Sibiu-Deva-Timisoara-Arad.

    Referitor la traversarea Dunarii, parerea mea e ca cel mai potrivit ar fi un pod la Nord de Braila, sau chiar la jumatatea distantei Galati-Braila. Cred ca Braila e mai bine pozitionata pe harta, mai central in cadrul regiunii Sud-Est, iar traversarea fluviului ar fi mai logica aici.
    Galatiul ar putea atrage in schimb fluxul rutier/feroviar din Rep.Moldova, Ucraina, zona de nord a Marii Negre in general. Cei care vin din aceste zone si se indreapta spre Europa, spre Occident, vor trece prin Galati in primul rand. Si astfel devine foarte importanta aceast autostrada Galati-Braila-Buzau-Ploiesi , care va fi drumul cel mai scurt atat spre Bucuresti cat si spre Vest.
    5
    34
    Raportează
  • postat de SAB
    Vineri, 21 Februarie 2014 00:52
    79.116.103.***
    FRENESCULEEEE CE BUZE FRUMOASE AI NEBUNULE
    4
    17
    Raportează
  • postat de fresnescu ionel
    Vineri, 21 Februarie 2014 00:39
    79.117.178.***
    Galatiul este universul concentrationar al romanilor , reprezentat de Gin Gis Dej ,cat si de urmasii acestora , respectiv numitii Simionescu si Bacalbasa , care de la sine putere ii transforma pe braileni in sclavii galatenilor ,prin acesta conurbatie. Jos cu tradatorul Brailei ,secretarul UTC de pe platforma chimica de la Chiscani, actualul primar al Brailei.Acest primar in loc sa se ocupe cu realizarea zonei metropolitane New Braila ,prin unirea cu comunele Chiscani,Cazasu si Vadeni , el se ocupa cu dezvoltarea Galatiului in defavoarea Brailei.Jos cu tradatorul Simionescu.Braileni , vreau si acordul vostru de aprobare de opoziti impotriva tradatorului Simionescu Gabriel. De acord cu mine ?
    38
    6
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.