* Direcţia juridică răspunde şi de Legea 10 *
Consiliul Local Galaţi a aprobat Regulamentul de organizare şi funcţionare al aparatului de specialitate al primarului. Regulamentul nu a mai fost schimbat din 2004 şi cel nou-aprobat cuprinde noi componente în subordinea directă a primarului: Direcţia juridică, asistenţă de specialitate şi contencios administrativ, precum şi Compartimentul de relaţii cu contribuabilul, amenzi şi arhivă.
Directorul Direcţiei juridice va asigura, alături de secretarul Primăriei, printre altele, reprezentarea intereselor autorităţii şi ale Consiliului Local în raporturile cu persoane fizice sau juridice de drept public sau privat, promovarea căilor de atac în justiţie, demersuri către organele de cercetare penală.
Una dintre atribuţii va ajuta funcţionarii să nu fie luaţi pe neaşteptate de desele schimbări legislative: „urmăreşte apariţia actelor normative publicate, semnalând serviciilor şi birourilor Primăriei sarcinile ce le au pe baza acestora”, precum şi acordarea de consultanţă serviciilor din Primărie. Tot în cârca direcţiei vor sta şi soluţionarea dosarelor imobilelor retrocedate cu Legea 10.