Noua "hartă" a TRANSPORTULUI PUBLIC local/ Fără MAXITAXI pe Brăilei şi Domnească!
Foto: Foto: Bogdan Codrescu

Noua "hartă" a TRANSPORTULUI PUBLIC local/ Fără MAXITAXI pe Brăilei şi Domnească!
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Microbuzele private vor circula doar pe traseele secundare, prin cartiere, şi îi vor lăsa pe călători în traseele principale/ De exemplu, pe traseele 102 şi 104 vor circula numai troleibuzele Transurb/ Cel puţin aşa arată schiţa noii hărţi a transportului public local de persoane, care ar urma să fie aplicată din luna mai a anului viitor


La recenta şedinţă a Consiliului Local, aleşii au majorat capitatul social al SC Transurb SA Galaţi, în valoare de 7.831.285 de lei, cu suma de 4.300.000 de lei. Măsura e necesară pentru ca Transurb să poată achiziţiona minim 20 de autobuze de mare capacitate (12 metri), 20 de autobuze de capacitate medie (nouă metri), două autobuze interurbane de câte 12 metri şi unul interurban sau un autocar de nouă metri, toate second hand. Societatea are nevoie de ele ca de aer dat fiind că în acest moment parcul auto al societăţii se compune din 95 de unităţi faţă de un minim necesar de 136 de unităţi de transport. Cu această ocazie, s-a făcut cunoscut faptul că Transurb lucrează la o strategie privind transportul local şi la o nouă hartă a traseelor, care trebuie să intre în vigoare din luna mai 2015. Atunci expiră contractele încheiate cu operatorii privaţi de maxi-taxi.

Strategie nouă cu autobuze vechi

Consilierul local PDL Alin Mihai a subliniat că e de înţeles necesitatea unor mijloace de transport ceva mai noi la Transurb, dar a întrebat dacă înainte de achiziţii există vreo strategie privind transportul local. „Dacă noi vom lua autobuze de un milion de euro şi le punem pe traseu cu încă zece microbuze, le luăm degeaba, că Transurb, anul viitor, tot nouă milioane de euro va cere subvenţie. În al doilea rând, cred că ar trebui achiziţionate nişte mijloace de transport noi, mergând pe principiul că "suntem prea săraci să ne îmbrăcăm ieftin". Costurile de mentenanţă la Transurb, din păcate, oricât am încercat, sunt greu de controlat, iar subvenţia este într-o continuă creştere de la un an la celălalt”, a spus consilierul.

Managerul Transurb, Genica Totolici, a declarat că, în acest moment, se lucrează la o strategie de dezvoltare a transportului urban împreună cu serviciul de transporturi din Primărie. „Sperăm să iasă ceva bun şi că în 2015 vom putea să acoperim traseele principale din reţeaua de transport, aşa cum spune legislaţia. Cu noua hartă a traseelor vom putea avea traseele noastre principale şi în acelaşi timp să scădem subvenţia şi să avem veniturile noastre proprii”, a declarat Genica Totolici.

În ceea ce priveşte achiziţia mijloacelor de transport SH, managerul a spus că, pentru acelaşi mijloace de transport, dar noi, ar fi fost necesare aproximativ opt milioane de euro. Prin urmare, se plănuieşte cumpărarea unor autobuze fabricate în perioada 2002-2003 şi care vor funcţiona cel puţin şase ani fără a necesita mari reparaţii.

Ticketing şi trasee noi

După cum v-am informat deja, consultanţii BERD, bancă de la care Primăria vrea să împrumute o sută de milioane de lei pentru investiţii, printre care şi achiziţia a 14 troleibuze noi, i-au impus Primăriei să realizeze o nouă hartă a reţelei de transport public local în regim regulat. Ei au cerut ca traseele operatorilor de transport să fie distincte, fără a se suprapune: traseele principale sau centrale să fie alocate operatorului public, iar cele secundare operatorilor privaţi.

Genica Totolici ne-a confirmat că, în harta schiţată a noilor trasee, această cerinţă se respectă. Astfel, traseele principale vor fi acoperite în exclusivitate de Transurb, iar cele secundare de maxitaxi. Acestea din urmă ar urma să circule doar prin cartiere şi să descarce călătorii în traseele principale de unde să fie preluaţi de mijloacele Transurb. De exemplu, pe traseele 102 şi 104 vor circula doar troleibuze. Odată cu noile trasee se va implementa şi sistemul de e-ticketing (sistem emisie, vânzare şi verificare a biletelor şi abonamentelor de călătorie) care va trebui să se aplice atât operatorului public, cât şi celor privaţi, de pe microbuze.

Pentru a putea deveni operabile, noile trasee vor trebui avizate de comisiile de specialitate ale Consiliului Local şi votate de către aleşii locali. Cert este că, până la finele anului, consilierii vor trebui să decidă soarta transportului public local.

   

CITEŞTE ŞI:  TRANSPORTUL PUBLIC din Galaţi va fi REORGANIZAT. Traseele de autobuz nu se vor mai suprapune cu cele de maxi-taxi

Citit 13574 ori Ultima modificare Duminică, 10 August 2014 11:34

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.