Microbuzele şi camioanele NU VOR MAI AVEA VOIE SĂ PARCHEZE în oraş (FOTO)
Foto: Foto: Anca Melinte

Microbuzele şi camioanele NU VOR MAI AVEA VOIE SĂ PARCHEZE în oraş (FOTO)
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Un proiect de hotărâre care prevedea că parcarea vehiculelor cu masa totală maximă autorizată mai mare de două tone este permisă numai în autobaze sau în locuri speciale a stârnit vii discuţii între aleşii locali * Mai mult, amenda de 2.500 de lei pentru staţionarea voluntară a acestor vehicule pe drumurile publice şi terenurile aparţinând domeniului public sau privat ale municipiului Galaţi a fost privită cu reticenţă de aleşi * Proiectul va fi modificat şi supus aprobării la proxima şedinţă a Consiliului Local


De cum se lasă seara, banda întâi a străzii Oţelarilor, pe ambele sensuri de mers, devine parcare atât pentru autoturisme, cât şi pentru microbuze sau maşini de transport marfă. Nici trotuarele nu scapă! Iar strada Oţelarilor nu constituie un caz izolat în oraş. Lucrurile s-ar putea schimba. La proxima şedinţă a Consiliului Local ar urma să fie aprobat un regulament privind parcarea maşinilor de transport marfă şi persoane, o decizie care a stârnit deja vii discuţii între aleşi.

Ce vrea primarul

Primarul Marius Stan nu mai vrea să vadă maşinile speciale de transport marfă şi călători - camioane, camionete, microbuze şi chiar TIR-uri – parcate oriunde, pe domeniul public sau privat al oraşului, pe carosabil, trotuare, spaţii verzi sau în parcări rezidenţiale. Edilul a pornit de la faptul că în mai multe zone din Galaţi a luat amploare problema parcărilor supraaglomerate. Iar cetăţenii sunt nemulţumiţi că nu au unde să îşi parcheze maşinile deoarece locurile parcărilor de reşedinţă, şi aşa insuficiente, sunt ocupate de maşini de camioane, microbuze sau chiar TIR-uri. Convins că se poate fluidiza traficul şi reduce riscul producerii de accidente, şi că, în plus, nu s-ar mai degrada carosabilul, trotuarele, parcările, spaţiul verde, Stan a venit în faţa aleşilor cu un proiect de hotărâre.

Amenzi de 2.500 de lei

Proiectul de hotărâre prevedea clar: „Parcarea vehiculelor cu masa totală maximă autorizată mai mare de două tone este permisă numai în autobaze sau în locuri speciale destinate acestui scop, semnalizate prin indicatoare sau marcaje şi avizate de către Comisia de Circulaţie din cadrul Primăriei Municipiului Galaţi”. Iar proprietarii de maşini care nu deţineau autobaze urmau să fie obligaţi să încheie contracte cu deţinătorii de parcări autorizate sau să parcheze respectivele vehicule în Parcarea de pe Drumul de Centură. Mai mult, sub sancţiunea unei amenzi de 2.500 de lei, proiectul interzicea „staţionarea voluntară a vehiculelor cu o masă totală maximă autorizată mai mare de două tone, pe drumurile publice şi terenurile aparţinând domeniului public sau privat ale municipiului Galaţi”. Restricţia nu viza şi durata efectuării operaţiunilor de încărcare/descărcare sau îmbarcare/debarcare.

Proiect incomplet

Consilierul local PSD Hristache Bogatu, care are afaceri în domeniul auto, dar este şi lider sindical al şoferilor, a cerut completarea hotărârii cu un regulament de parcare a tuturor autovehiculelor de transport marfă şi de transport persoane în Galaţi, considerând că proiectul este incomplet. „Două tone au şi autoturismele opt plus unu şi cele de transport marfă, şi restul autovehiculelor până la 3,5 tone”, a atras atenţia consilierul. Liberalul Cristian Dima s-a grăbit să ceară retragerea lui de pe ordinea de zi. „O mulţime de maşini au utilitate mixtă - şi de transport marfă, şi de transport persoane. Acolo scrie că trebuie să ai autobază. Eu nu am autobază acasă, dar sunt o mulţime de cetăţeni ai municipiului Galaţi care au spaţii suficiente proprietate personală pentru a parca autovehiculul în curţi proprii. Nu-ţi trebuie autobază ca să parchezi o maşină de 2,5 tone”, a susţinut Dima. Social-democratul Marius Humelnicu a punctat că nicăieri în legislaţie nu există vreo prevedere referitoare la autovehiculele "de peste două tone".

Discuţiile l-au iritat pe Stan

„Domnilor, să fie foarte clar, n-am nicio miză pentru nimeni şi pentru nimic. Ideea era de a nu mai permite maşinilor care au scopul de a căra marfă şi călători să stea parcate pe domeniul public unde vrei şi unde nu vrei. La specificarea greutăţii, probabil cei care au lucrat la material s-au gândit şi la camionetele destinate exclusiv transportului de marfă, dar care au greutatea aproape cât o Dacie, să nu stea parcate pe domeniul public, pentru că nu poţi să iei măsuri coercitive”, a spus edilul. În cele din urmă a acceptat să retragă proiectul de pe ordinea de zi, dar pentru a se asigura că nu va fi „îngropat” cum au păţit alte proiecte, le-a dat temă consilierilor Bogatu, Dima şi Humelnicu ca până la prima şedinţă de consiliu să realizeze regulamentul privind parcarea vehiculelor de transport marfă şi călători.

Rămâne de văzut cum va arăta proiectul şi ce decizii vor lua aleşii. Până atunci, strada Oţelarilor, şi nu numai aceasta, rămâne parcare pentru cine vrea.

 

Citeşte şi: PARCAREA de TIR-uri a fost FINALIZATĂ cu şase luni ÎNTÂRZIERE

 

 

Citit 9499 ori Ultima modificare Joi, 14 August 2014 09:05

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.