PRIMĂRIA RISCĂ AMENZI pentru COPACII TĂIAŢI FĂRĂ AVIZ. Garda de Mediu a deschis o ANCHETĂ

PRIMĂRIA RISCĂ AMENZI pentru COPACII TĂIAŢI FĂRĂ AVIZ. Garda de Mediu a deschis o ANCHETĂ

Foto: Bogdan Codrescu
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
16 comentarii

* Sancţiunile pentru defrişarea taluzului Falezei ar putea fi de până la 70.000 lei


Primăria ar putea fi amendată de către Garda de Mediu, conform normelor în vigoare privind spaţiile verzi, cu o sumă cuprinsă între 40.000 şi 70.000 de lei pentru tăierile neavizate de pe taluzul Falezei. Legea 24/2007 modificată şi completată cu Legea 47/2012 arată clar că persoanele fizice şi juridice care au în proprietate sau în administrare spaţii verzi au obligaţia „să nu producă tăieri neautorizate sau vătămări ale arborilor şi arbuştilor, deteriorări ale aranjamentelor florale şi ale gazonului”.

În acest moment, Garda de Mediu încă mai analizează documentele şi lucrează la întocmirea notei de constatare, dar este clar încă de pe acum că municipalitatea va trebui trasă la răspundere.

„Conform adresei primite de la Agenţia de Mediu, Primăria nu a solicitat aviz şi se vor impune sistări de tăieri. Procedura de control s-a încheiat, în acest moment se lucrează la întocmirea notei de constatare pe baza documentelor puse la dispoziţie de către Primăria Galaţi şi Agenţia de Mediu. Primăria va suporta consecinţele legale”, ne-a declarat comisarul şef al Gărzii de Mediu, Iulian Cosma.

Angajaţii Primăriei, în ceaţă

Dispoziţiile conducerii administraţiei locale par a fi o nebuloasă pentru proprii angajaţi. Potrivit unei informări a Biroului de presă a instituţiei, primarul Marius Stan a cerut, încă de la începutul lunii august, sistarea tăierilor pe Faleză, dar acestea au continuat. Asta pentru că, după cum ne-au spus, marţi, angajaţii Gospodărire Urbană care acţionau pe Faleză, aceştia ştiau că Primăria a dat ordin să se facă tăierile şi că, desigur, sunt obţinute toate avizele necesare.

CITEŞTE ŞI: (FOTO) PRIMĂRIA TAIE COPACII de pe Faleza Superioară FĂRĂ AUTORIZAŢIE de mediu!

Până acum, singurul lucru cert este că Primăria are în vedere o strategie de reabilitare peisagistică a zonei, în schimb nimeni nu pare să ştie, la modul concret, despre ce este vorba. Mai mult de 10 metri de taluz au fost raşi la propriu, dar strategia încă nu este definitivată. Cel puţin asta reiese din informarea Primăriei, care arată că sistarea tăierilor s-a făcut „până la definitivarea strategiei de reabilitare peisagistică a zonei şi obţinerea autorizaţiilor necesare”.

Până acum au fost vehiculate două variante posibile ale strategiei. O variantă circulă la nivelul Primăriei, şi potrivit acesteia toată partea superioară a taluzului ar urma să rămână fără niciun copac pentru ca gălăţenii să poată vedea Dunărea. A doua variantă, vehiculată în cadrul societăţii Gospodărire Urbană, presupune înlocuirea arborilor înalţi şi fără valoare dendrologică cu un subarboret, o vegetaţie ornamentală care să nu crească mai mult de 10 metri înălţime.

Cu taluzul la plimbare

După părerea specialiştilor, o reabilitare peisagistică prin care copacii sunt înlocuiţi cu vegetaţie ornamentală ar fi în regulă. O astfel de amenajare ar da zonei un aspect îngrijit, faţă de "jungla" care se formase în ultimii ani pe taluz. În schimb, dacă taluzul ar fi lăsat gol în partea superioară, Faleza ar avea de suferit şi mai mult decât până acum. Potrivit specialiştilor în domeniul silviculturii, terenul respectiv nu trebuie lăsat gol mai mult de doi ani, pentru că solul va aluneca.

Unde se taie acum în oraş

Ca urmare a dispoziţiei primarului, a faptului că s-a descoperit că nu există aviz de mediu, dar şi ca urmare a măsurii impuse de Garda de Mediu, în acest moment, Gospodărire Urbană nu mai acţionează pe taluz, iar singurele tăieri care se produc sunt în cartierul Micro 19, în baza cererilor cetăţenilor înregistrate şi aprobate de către Primăria Galaţi. De la începutul anului 2014, angajaţii societăţii Gospodărire Urbană, cea care se ocupă de administrarea spaţiilor verzi la comanda Primăriei, au doborât 2.682 de arbori şi au fasonat 2.024 de arbori.

CITEŞTE ŞI: COPACII de pe Faleză au fost TĂIAŢI împotriva dispoziţiei primarului

 

Citit 3554 ori Ultima modificare Miercuri, 27 August 2014 19:49

16 comentarii

  • postat de Niculeeeeee Joi, 28 August 2014 22:45 5.13.232.*** Link la comentariu
    0
    2

    Halucinant cum desconsidera unii total dreptul la a respira un aer curat pentru ce? Pentru o fabrica de ulei, care "tine economia galatiului". Hai domle las-o incolo.
    Vad ca se aminteste ca fabrica imputeste aerul, dar nu se spune nimic despre faptul ca in apropiere este un SPITAL...da, un spital. Ori asta ar trebui sa oblige si mai mult autoritatile la a lua masuri pentru a rezolva poluarea.
    Ori alt argument e ca fabrica e...veche! Doamne maica domnului cu ce argumente vin unii, iti intra creierul in scurtcircuit. Deci daca e veche de 100 ani, poate polua in voie, e un fel de "stapan al orasului", sau ce? Mai voi va auziti ce debitati?
    Pot sa ma mut si maine in oras, in zona garii, e dreptul MEU sa RESPIR AER CURAT, ca doar de aia platesc taxe de zona 1 acolo!
    De mutat, sa se mute fabrica undeva in mijlocul campului!
    Nu ma intereseaza ca e agent economic, eu vreau sa respir aer curat. Deci din partea mea, poate sa se si inchida. De ce sa sufar eu sau cine stie sa ma imbolnavesc?
    Oricum, s-a spus, mirosul care ajunge la o anumita departare, e de la arderea cojilor de seminte. Sa le arda in alta parte, din partea mea. Ar trebui interzisa arderea unor resturi rezultate din procesul de productie IN INTERIORUL unui oras. N-au decat sa-si faca un punct de ardere undeva in afara orasului, si s-a rezolvat problema.
    Solutii sunt.

    Raportează
  • postat de @Nicu Joi, 28 August 2014 22:34 5.13.162.*** Link la comentariu
    0
    2

    Nicule, tot respectul, dar cred ca sanatatea este mai importanta decat o fabrica.
    Si nu e vorba de a se inchide, s-a precizat, trebuie instalate anumite echipamente care sa retina poluarea. Dar patronul nu vrea, ca, na, costa bani si ii scade lui profitul. Deci pentru profitul lui, sa respire aer imputit mii de oameni?
    Scuza-ma, dar nu pot adera la aceasta logica.
    Sanatatea si calitatea aerului intai, apoi profitul privatilor.
    Mai ales ca mai vorbim si de o fabrica de ulei de floarea-soarelui, ori se stie bine ca acest produs, desi utilizat pe scara larga, nu este tocmai sanatos, este rafinat folosind substante chimice!
    Deci unde ajungem? Sa imbolnavim populatia pentru ce?
    Sa existe economie in Galati, dar sa se respecte si mediul.
    Dar, fiecare...ce il doare.
    Sunt convins ca daca ai locui in GARA si n-ai putea sa respiri cu zilele aer curat, ti-ai schimba total optica.
    De ce trebuie sa sufar eu pentru "Economia galatiului"? Oricum asta e o manipulare, e vorba doar de profitul patronului. Intr-o lume civilizata, faci afaceri respectand mediul si ne-obligand cartiere intregi sa respire aer imputit.
    Aici e o problema si cu legislatia din Romania, care ar trebui sa fie foarte drastica cand vine vorba de aceste fabrici in interiorul oraselor care polueaza.
    Oricum pentru mine sanatatea si calitatea aerului respirat valoreaza infinit mai mult decat o fabrica de ulei, cu tot cu angajatii ei. Ca sa aiba 20 de persoane locuri de munca, platite asa cum stim ca sunt platite, de ce trebuie sa sufere MII de persoane din jur?

    Raportează
  • postat de djstanel Joi, 28 August 2014 22:10 185.26.182.*** Link la comentariu
    0
    3

    Mai oamenilor ce naiba,chiar nu a-ti inteles cine a dat ordinul sa taie copacii? E simplu : Dj Marius Stanel ca nu vedea Dunarea cand trecea in viteza cu masina el si golanii din sleahta lui (se stie cine sunt aia,mi-e greata sa le mai scriu numele) ! De galateni il doare la 7 spectacole cu Sandra,Michael Bolton si alti cantareti pensionari care cantau cand tragea el cate o betie pe la Hanul-Conachi dupa ce rezolva un meci.

    Raportează
  • postat de Să olătescă cine a aprobat acțiunea din buzunarul lor, să scotă buturugile și să planteze alți copăcei, să-i ude cu apă din Dunăre. Totul pe cheltuiala celor răspunzători de această acțiune barbară, ipocrită. Joi, 28 August 2014 18:07 80.97.242.*** Link la comentariu
    0
    4

    Cum adică să plătescă primăria, adică gălățenii...să plătescă cei ce au aprobat și semnat pentru acțiune, pentru scoaterea tractorului cu remorcă din parcul auto, cei ce au aprobat consumul de motorină și oameni scoși pe taluz, că doar nu au plecat de capul lor în vale. Și apoi să se chinuie să scotă cioatele și să planteze alți copăcei și să-i unde așa cum am făcut noi pe timpul lui Ceaușescu scoși la muncă patriotică din schimbul trei dimineață LTG 2 ,,Linia Tineretului'', că eram mai tineri și fraieri. Și să ude cu căldarea, două de fapt, cu apă din Dunăre sus în rampă, pe taluz, de ajungeam cu jumătate de căldare cu apă de oboseală în vârf de deal. Ne-au niște prime, dar efortul a fost formidabil, să sapi în rampă, aluneca pământul la vale și nu mai aveam pământ pentru copăcei și să uzi cu căldarea din Dunăre, altă nenorocire. Toată acțiunea de plantare era sub controlul celor de la Îmbunătățiri Funciare Galați, copăcei fiind aduși de cei de la silvic special pentru fixarea taluzului.
    Acum haz de necaz, poate vor să facă o pârtie de schi, slalom printre buturugile rămase la Iarnă.

    Raportează
  • postat de delia Joi, 28 August 2014 16:06 193.226.102.*** Link la comentariu
    0
    6

    Se pare că această acţiune l-a costat funcţia pe directorul Radu Dinu. El a fost înlocuit astăzi cu Petre Marian.

    Raportează
  • postat de nicu Joi, 28 August 2014 16:01 5.13.176.*** Link la comentariu
    1
    6

    Si eu sunt cetatean al galatiului si pot sa afirm ca nu prin "adoptiune".Nascut crescut in acest oras.Ma adresez galatenilor batrini, adevaratilor galateni cu acte in regula. De cind exista fabrica de ulei?( nu "Prutul" pentru ca noi galatenii adevarati nu o stim de "Prutul" o stim de fabrica de ulei) de cind dateaza aceasta fabrica?Intr-un oras aproape distrus economic mai sunt citeva unitati care mai tin stindardul printre care si fabrica de ulei cu toate metehnele ei.Va intreb pe cei care sesizati "poluarea" de la fabrica. Cind v-ati construit casele, inainte sau dupa existenta fabricii? ?In urma cu citiva ani am asistat la decizia favorabila luata de catre Agentia de Protectia Mediului Galati de a da AVIZ FAVORABIL unei societati de constructii care urma sa construiasca un grup de apartamente pe fostul teren de fotbal METALOSPORT si unde credeti? in fata fabricii de ulei. Ce parere aveti stimati galateni despre asemenea iresponsabilitati? Ce vina are fabrica daca autoritatile imputernicite cu eliberarea unor asemenea avize isi manifesta totalul dezinteres fata de cetatean.Dupa semenea investitie ar urma o ploae de reclamatii la dresa fabricii.Cine se face vinovat de construirea caselor linga fabrica?De ce nu se respecta legislatia sanitara privind regimul constructiilor de locuinte fata de obiectivele industriale.Este conscut deja hotarirea consiliului de administratie al fabricii de a muta obiectivul la Braila. Si noi cu ce raminem? Cu somerii si incompetenta.Imi pare rau pentru orasul meu.

    Raportează
  • postat de Akbar Joi, 28 August 2014 15:54 5.13.172.*** Link la comentariu
    0
    6

    "s-a descoperit că nu există aviz de mediu"... Halal explicatie.
    E noaptea mintii, ca director, sa nu ai habar de existenta sau nu a unui aviz de mediu, document ce-ti da posibilitatea legala de a desfasura o activitate. Ca sa nu mai vorbim de faptul ca Gospodarire Urbana, in organigrama, are si compartiment de mediu, cu responsabilitati in coordonarea actiunilor pentru refacerea şi protecţia mediului.
    Iar ei pun la pamant copaci ca in evul mediu.

    Raportează
  • postat de ella Joi, 28 August 2014 15:45 83.103.238.*** Link la comentariu
    0
    5

    Sa plateasca din buzunarul propriu si nu din banii nostri.Cei ce au gresit sa plateasca si numai asa se va respecta pe viitor legea.Daca se vor da banii din impozitele noastre,ale prostimii putin le pasa lor.Vreau sa vad ca cei ce sint pusi sa ne conduca au si niste responsabilitati,nu numai sa/si ridice sacii de bani la sfirsitul lunii sau sa/sifaca afacerile din ce in ce mai profitabile,in timp ce restul treburilor se duc la vale.Hai sa ne trezim odata pentru totdeauna si sa nu ii mai lasam sa/si bata joc de noi,cei multi ,care de fapt am ajutat la propulsarea lor in virf,iar acum ei fac ceva in capul nostru.

    Raportează
  • postat de @costi Joi, 28 August 2014 12:06 5.13.228.*** Link la comentariu
    0
    5

    Ai dreptate costi, insa poluarea combinatului a mai scazut de cand s-a inchis cocseria. Da, e o problema si combinatul, insa locuitorii din valea orasului sunt oarecum feriti de combinat, insa sunt intoxicati de aceasta fabrica Prutul, care refuza sa-si instaleze ce trebuie ca sa nu mai polueze. Si e si normal, atat timp cat nu li se da nicio amenda, daca ar fi "Stimulati" cu ceva amenzi sa-i usture, poate ar prefera sa rezolve problemele de poluare.
    Nu stiu ce naiba fac, ard coji de seminte din cate am inteles, de acolo vine putoarea si nu de la productia uleiului, se pare. Sa se duca sa le arda n****i undeva in pustietate, nu in mijlocul orasului.

    Raportează
  • postat de aer imputit Joi, 28 August 2014 11:59 5.13.228.*** Link la comentariu
    0
    7

    Subscriu celor care se plang de fabrica Prutul si de lipsa de actiune a autoritatilor.
    Ce este mai interesant este ca sediul Garzii de Mediu Galati se afla la foarte mica distanta de aceasta fabrica, doar ca fabrica e in vale, si ei sunt pe Domneasca, un pic mai la deal. Deci ar fi foarte usor de monitorizat.

    Raportează
  • postat de costi Joi, 28 August 2014 11:53 95.77.96.*** Link la comentariu
    0
    10

    Revenind la subiectul articolului, cum naiba s-au apucat astia sa taie copacii care tin malul sa nu o ia la vale, in timp ce la mine la bloc am un plop uscat petru care s-au facut zeci de sesizari si nu vine nimeni sa-l taie?

    Raportează
  • postat de costi Joi, 28 August 2014 11:52 95.77.96.*** Link la comentariu
    0
    5

    Fabrica de ulei e minciuna pe langa combinat. Si aia tot pe la 3-4 dimineata dau drumul la noxe. Pentru un om cu bronsita cronica, noxele de la combinat sunt ca un pumn in plex.

    Raportează
  • postat de Fabrica prutul Joi, 28 August 2014 11:47 5.13.197.*** Link la comentariu
    0
    28

    Am reclamat poluarea fabricii prutul in 2013 de mai multe ori la Garda de Mediu.
    Dupa prima reclamatie s-au facut ca ploua, zicand ca ei au facut un control intr-o zi si nu mirosea nimic.
    Le-am scris din nou, explicandu-le ca deversarile in atmosfera se produc noaptea sau in weekend, pana la urma au mai facut un control si mi-au dat dreptate . Mi-au raspuns spunand ca au constatat ceva nereguli si le-au pus in vedere celor de la Prutul sa isi monteze nu stiu ce instalatie, cu termen pana la 1 aprilie 2014.
    Problema e ca termenul a trecut, si fabrica continua sa faca aerul irespirabil in valea orasului si zona Garii, ceea ce este foarte deranjant.
    Numai cei care stau in zona stiu ce inseamna sa deschizi si tu geamurile seara pentru aerisire(mai ales acum vara) si sa trebuiasca sa le inchizi instant la loc din cauza putorii eliberate de aceasta fabrica. Nu este normal sa li se tolereze asa ceva acestor patroni, este inadmisibil in ce hal imputesc aerul. Nu are nimeni nimic cu afacerea lor, foarte bine ca ofera locuri de munca, dar nu mi se pare normal sa faci profit facand aerul irespirabil pentru o intreaga zona dintr-un oras.
    Sunt convins ca problema poate fi rezolvata, daca si-ar monta anumite instalatii care sa previna eliberarea substantelor in atmosfera, dar se pare ca nu doresc.
    IAr garda de mediu pare a avea un comportament partinitor si dubios, de cand este aceasta doamna la conducere.
    Problema grava e de mult la Prutul, dar in alte dati, spre exemplu acum 4-5 ani cand era dl Turcu director la garda de mediu, stiu ca le-a aplicat o amenda de i-a indoit, se propusese chiar retragerea autorizatiei de mediu, iar apoi o buna perioada nu au mai fost probleme cu poluarea, insa de cand este aceasta doamna Gatej la conducerea garzii de mediu Galati, nu se ia nicio masura, se fac ca ploua, inclusiv in raspunsurile la sesizari, nu au un serviciu la care sa poti suna 24/24 sa reclami poluarea, etc.
    Bun, daca le-au dat termen pana in aprilie 2014, nu tot Garda trebuia sa verifice singura chiar, daca a fost respectat?
    Termenul a trecut, problema persista, ce este de facut? In afara de a ne muta din zona?
    Ca autoritatile stiu doar sa incaseze taxe de la simplii cetateni ai orasului, patronii care incalca legile vad ca se bucura deseori de protectie...

    Raportează
  • postat de cineva Joi, 28 August 2014 11:34 92.87.201.*** Link la comentariu
    0
    4

    Lasa, nu e problema, ca doar platesc din banii nostri. :)

    Raportează
  • postat de cir Joi, 28 August 2014 09:01 83.103.186.*** Link la comentariu
    0
    28

    Sustin fara rezerve comentariul d-lui Ion (mai putin invectivele). Am reclamat de doua ori la Garda de Mediu din Galati poluarea insuportabila de la Fabrica de Ulei (vantul aduce exact spre casa mea mirosul si pulberile deversate) rezultatul: se deverseaza mai mult noaptea, sambata, duminica; miros insuportabil si pulberi de asemenea zgomot noaptea. In Galati doar taxele sunt ridicate,. standardele pentru confortul cetatenilor au ramas tot cele socialiste. Numai ca unde este lege nu-i tocmeala: Fabrica de ulei incalca legea si va trebui sa constate cineva, nu ne asculta nimeni din Galati, reclamam la Bucuresti, daca nici acolo nu ne asculta nimeni, chemam un ziarist de la Bruxelles.

    Raportează
  • postat de Ion Joi, 28 August 2014 02:05 5.13.156.*** Link la comentariu
    5
    36

    Garda ma-sii, ei dau amenzi Primariei, pe agentii economici care polueaza aerul grav nu ii vad. Exemplu: fabrica de ulei Prutul care imputeste valea orasului si zona de la Gara de ani de zile, iar garda se face ca ploua, in ciuda a tone de sesizari. Probabil sunt platiti bine de aia de la Prutul cu fabrica lor de rahat, dupa ce fabrica un produs daunator sanatatii, mai polueaza si aerul. La aia sa le dati 70.000 de lei amenda sa inchida naibii sandramaua si sa se duca undeva in camp, la 20 km de oras, sa polueze acolo cat vor, unde nu afecteaza locuitorii dintr-un ORAS!!!!
    Ce naiba, e oras aici sau ce? Ca la taxe, platim impozite de zona A, ca si in centru, desi e o zona vai de mama ei.
    Rusine, garda de mediu!
    Poate ar fi bine sa intre in rol si SRI-ul, DNA-ul, etc sa vada de ce aceasta fabrica se bucura de atata protectie, nu cumva dau spagi pentru asta?
    Ca vad ca Garda pestelui prajit se tine de dat amenzi pentru taiat 2 copaci sau cateva pet-uri gasite aruncate pe campii. Dar pentru ce fac jegosii astia de la PRUTUL, care otravesc aerul locuitorilor dintr-un ORAS, se fac ca ploua.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.