Prefectura cere o dezbatere pe tema TRAFICULUI în oraş, din cauza HAOSULUI RUTIER din Galaţi

Prefectura cere o dezbatere pe tema TRAFICULUI în oraş, din cauza HAOSULUI RUTIER din Galaţi
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* În acest timp, conducerea Primăriei ignoră orice dialog cu partenerii sociali


Prefectul de Galaţi, Dorin Otrocol, a anunţat săptămâna aceasta, în cadrul şedinţei Comisiei de Dialog Social, că va organiza o dezbatere pe tema circulaţiei rutiere în oraş, la care îi va invita, în primul rând, pe reprezentanţii Primăriei. Iniţiativa conducerii Prefecturii vine pe fondul haosului de pe străzile Galaţiului, problemă ridicată de altfel şi de Marian Filimon, preşedintele Patronatului IMM-urilor Galaţi.

„Cred că este necesar ca, împreună cu colegii mei, cu domnul Pârlog, să încercăm ca peste două luni să facem o dezbatere referitoare la circulaţia în municipiul Galaţi. Am constatat cu toţii că Basarabiei este blocată de multă vreme, de peste un an, nici pe Traian nu poţi să circuli. Cu toţii suferim din cauza modului în care se circulă în oraş, mai ales după 15 septembrie, când au început şcolile şi agitaţia este mai mare”, a afirmat reprezentantul Guvernului în teritoriu.
Rămâne de văzut dacă reprezentanţii Primăriei vor da curs demersului Prefecturii, în condiţiile în care şefii municipalităţii şi-au făcut deja un obicei din a ignora invitaţiile Instituţiei Prefectului de a se prezenta la şedinţele Comisiei de Dialog Social şi Colegiului Prefectural, în care sunt dezbătute probleme de interes local, care privesc în mod direct activitatea Primăriei şi a Consiliului Local.

De altfel, nici marţi, la şedinţa Comisiei de Dialog Social, conducerea Primăriei nu şi-a trimis niciun reprezentant, şefii municipalităţii dând dovadă de carenţe majore şi de neacceptat în comunicarea cu cetăţenii. Izolarea Primăriei într-un turn al indiferenţei, aroganţei şi al dispreţului faţă de partenerii sociali este, probabil, şi unul dintre motivele pentru care numeroase probleme ce ţin de administrarea Galaţiului rămân nesoluţionate. Sau, mai ştii, poate că aşa se doreşte a fi "Noul Galaţi": o municipalitate autistă, care refuză să vadă, să audă sau să dea vreo explicaţie.

Citit 2590 ori Ultima modificare Marți, 23 Septembrie 2014 17:48

18 comentarii

  • postat de .............
    Miercuri, 24 Septembrie 2014 17:37
    5.13.131.***
    Si la intersectia Brailei cu Cosbuc ?Cu acele masini oprite neregulamentar in fata Palatului de Justitie , cel putin intre orele 9-14 este un haos total.Oare nu se poate face nimic?Se sta la acel semafor de cel putin 5 ori...Mariti fratilor timpul cu cel putin 10 secunde pe culoarea verde !
    0
    9
    Raportează
  • postat de Petcu
    Miercuri, 24 Septembrie 2014 16:50
    95.77.196.***
    Mai trebuie gasita o solutie si pentru masinile scolilor de soferi care incurca circulatia la fiecare suta de metri pe arterele principale, fix la orele de vârf cand toata lumea se grabeste la serviciu sau la scoala.
    4
    8
    Raportează
  • postat de mdeah
    Miercuri, 24 Septembrie 2014 16:25
    86.34.249.***
    într-un oraș în care poliția nu e în stare să amendeze cret1nii care claxonează când au nuntă (sau înmormantare), fix încă un studiu trebuie.
    2
    9
    Raportează
  • postat de costi
    Miercuri, 24 Septembrie 2014 16:17
    89.121.153.***
    @Clau semafoarele sunt sincronizate special ca sa prindem numai rosu....si probabil sa aiba de castigat o anumita firma care va veni sa fluidizeze traficul. Orice sofer galatean stie ca oricum ai merge si oricat de liber sau aglomerat ar fi bulevardul, intodeauna prinzi numai rosu la toate semafoarele. E clar ca e rea-intentie.
    De altfe sincronizarea nici nu costa bani. Trebuie sa testeze alte intervale de timp niste electricieni sau programatori.

    Va imaginati ce frumos ar fi ca pr Brailei sau Cosbuc sa stai o singura data la semafor, dupa care sa le prinzi pe toate verzi, pana la capat. Cred ca si in Barlad sunt sincronizate.
    0
    10
    Raportează
  • postat de un taran
    Miercuri, 24 Septembrie 2014 14:57
    109.166.208.***
    Ce atata dezbatere?
    Pe vremuri era carul cu boi.
    Azi au ramas numai boii. De-aia e haios, pardon HAOS.

    @doru boru: dintre toate mijloacele de transport in comun, tramvaiul e cel mai predictibil si nu poate fi inlocuit cu troleul. De-aia in Europa, nu numai ca nu s-au scos tramvaiele ci s-au extins retelele de tramvai si, unde s-a putut, s-au mutat in subteran. ......ca sa nu fie HAOS d-asta galatean.....
    Tramvaiul e fruntea, restul .....nu conteaza!
    2
    6
    Raportează
  • postat de doru boru
    Miercuri, 24 Septembrie 2014 13:46
    213.218.53.***
    Desfiintati tramvaiele , bani cheltuiti inutil. Bagati trolee daca vreti electric.
    5
    8
    Raportează
  • postat de FAR as
    Miercuri, 24 Septembrie 2014 12:58
    94.176.183.***
    In tarile civilizate orice constructie incepe cu garaj la subsol , basca pentru gunoi , basca pentru masini de spalat si basca pentru lucruri inutile si conserve . Ce avem noi din toate acestea ? Restul este can-can . Doar o vointa politica pentru niste garaje suspendate ne-ar mai salva , dar nu cred in minuni . De strazi , semafoare , trotuare , spatii de joaca , spatii de agrement nu mai pomenesc caci imi este JENA .
    1
    15
    Raportează
  • postat de Clau
    Miercuri, 24 Septembrie 2014 12:20
    86.124.200.***
    Citeam acum cateva zile pe acest site cum ca primaria pana in 2016 va implementa un sistem mega-hiper inteligent de fluidizare a traficului in Galati - pe principalele strazi. Duminica am plecat in Gradina Publica ,iar din Tiglina I pana la Catedrala am prins toate semafoarele. Nu stiu cum sunt sincronizate semafoarele in Galati ,poate trebuie sa mergi cu 10km/ora sa le prinzi pe toate verzi. Parerea mea este ca in maxim 2-3 zile se pot sincroniza semafoarele din Galati , trimitandu-i pe teren pe cei care se ocupa cu acestea . Nu este greu ,insa trebuiesc oameni cat de cat cu o mica inteligenta. Dar noi asteptam sa ne "implementeze" cineva un sistem mega-super istet de fluidizare ,care cred ca si costa pe masura ,dar asta e plateste galateanu' obligat-fortat ! Si alt factor care contribuie la incetinirea traficului sunt GROPILE si starea super de rahat a strazilor din Galati. Primaria baga bani in Apaterm si Transurb ,milioane de euro ,doar sa umple gaurile din buzunarele directorilor incompetenti de acolo ,cu banii astia se pot face de la zero 2-3 strazi mari (gen Siderurgistilor). Stiu ca acesti doi factori : drumurile si sincronizarea semafoarelor au mai fost enumerati de alti comentatori ,insa daca o vom repeta poate vor intelege "capetele patrate" din Primarie cauzele traficului ingreunat din Galati si poate vor face ceva in afara de a colecta taxe de la galateni si a-si incasa salariul prea mare pentru munca depusa . Apropo saptamana asta trebuie sa-mi schimb bucsele,pivotii si nu mai stiu ce de la masina ,operatie pe care am facut-o si anul trecut si care m-a costat in jur de 600 ron. Banii astia mi-i da Primaria ? Am sa fac totusi niste copii dupa facturile pieselor si am sa le trimit "capetelor patrate" de acolo .
    0
    15
    Raportează
  • postat de Marius Stanica
    Miercuri, 24 Septembrie 2014 10:12
    213.218.53.***
    amenzile pentru parcare sunt in grija politie locale din "mareata" primarie Galati
    (si cam in toate tarile din vest este asa, nu sta in grija politiei rutiere)

    in rest foarte bune observatiile dle Nicu
    4
    8
    Raportează
  • postat de Marius Stanica
    Miercuri, 24 Septembrie 2014 10:07
    213.218.53.***
    nu stiu cat de mult are vreo vina politia rutiera, dat fiind ca marcajele si semnalizarea rutiera tot primariei Galati ii revine

    in rest, aveti dreptate, si stati sa vina si iarna cu ceva zapezi care vor "surprinde" autoritatile ca in fiecare an
    si vom vedea atunci trafic infernal in mocirla inzapezita si cu drumurile blocate de tot felul de lucrari intinse pe ani - lumina (sic!)
    4
    6
    Raportează
  • postat de Nicu
    Miercuri, 24 Septembrie 2014 09:43
    5.13.138.***
    Haosul vine din mai multe motive:

    1. Indisciplina si ignoranta participantilor la trafic. Peste tot soferii opresc, parcheaza dupa cum le taie capul, pe banda unu chiar doi, pe treceri de pietoni, pun avertismentul de avarie si gata. Aici daca ar exista putina bunavointa, acesti participanti la trafic ar cauta un loc de parcare pe o raza de 1Km si nu ar mai crea ambuteaje. Daca nu exista bunavointa, macar sa avem amenzi, cei de la politia rutiera stau comozi in "MCV" si asteapta ca cineva sa depaseasca viteza pentru al amenda "conform legii", nici unul din acesti distinsi domni nu iau masuri atunci cand observa parcari, statiuonari sau opriri neconforme cu legea. PS: sa nu mai vorbim de cei ale caror masini nu sunt conforme : nu le functioneaza sistemul de iluminare si semnalizare + cei care "Nu stiu" ca masina lor este dotata cu astfel de functii .

    2. Calitatea drumurilor. Daca la ce am spus mai sus adaugam si calitatea drumurilor, atunci viteza de deplasare scade .... deci apare traficul ingreunat Avem de toate gropi, denivelari, guri de canal fara capac, fisuri si cratere. In loc ca soferii sa fie atenti la trafic, sunt atenti sa nu isi avarieze masinile si reduc viteza

    3. Indicatoarele, si marcajele rutiere. La acest capitol suntem jalnici si din acest motiv participantii la trafic reduc viteza pentru ca nu stiu cine si cum se acorda prioritatea . Sa trecem si la capitolul semafoare, daca prin absurd B-dul Brailei ar fi liber din Tiglina si pana la Hotel Galati si plec din Tiglina de la semafor merg cu 50km pe ora, pana in centru prind 3 semafoare rosii. Unde e sincronizarea???

    4. Drumurile aflate in Lucru. Ce au reclamat majoritatea dintre dumneavoastra, avem drumuri aflate in lucru, care dureaza cu anii si mai rau dupa ce se finalizeaza al maxim 1 an apar probleme: asfaltul se lasa, crapa, la ploi observam ca nu sunt suficiente guri de scurgere a apei fluviale si strada e o imensa balta, ba nu exista trotuare iar pietonii sunt nevoiti sa mearga pe marginea drumul circulat de masini.

    Sa mai spun? .... Daca le adunam pe toata si circulam cu masina intr-o zi in oras cam 20-30 km o sa observam ca viteza medie de deplasare e undeva in jur de 17-25 Km/h
    Toate bune!
    2
    18
    Raportează
  • postat de costi
    Miercuri, 24 Septembrie 2014 09:37
    5.13.235.***
    Problemele au fost intodeauna aceleasi. Credeam ca Nicolae si Durbaca erau prosti vad ca nici Stan nu e mai presus.
    Problema pe care o vad eu este urmatoarea: Cand te apuci sa refaci o strada, lasa naibii pe celelalte din imediata apropiere. Dar primaria se apuca de Basarbiei pe care o inchide, dar ma trezesc ca inchide imediat si strada Tecuci, iar Movilei este cu sens unic, astfel ca nu maipot cobora dinstre I. C Frimu spre Centru. Si nu e singurul caz. Au fost momente cand am tras pe dreapta si m-am gandit cum draqu ajung eu acasa.

    Acum ca strada Traian e inchisa, s-a interesat primarul despre starea stadutelor adicente, pe care sunte nevoiti sa ocolim piata? Stie ca o astfel de strada are gropi de 30 de centimeri? El lipeste semnul "drum infundat" si isi scutura palmele crezand ca a terminat treaba.
    0
    17
    Raportează
  • postat de CETATENII COMUNITATII
    Miercuri, 24 Septembrie 2014 09:20
    5.13.206.***
    FACETI ODATA CEVA!!
    SE DA CU PAREREA DAR NU SE FACE NIMIC!!
    PROPUN CA PE STRADA NEAJLOV SA SE CIRCULE INTR-UN SINGUR SENS CA NE SUFOCAM CU TOTUL!
    DEASEMENI SA SE DESFIINTEZE DE URGENTA GARAJELE DINTRE STADIONUL OTELUL SI SA FIE INTERZIS CIRCULATIA PE ACEASTA ALEIE{NU STRADA DR CIRCULATIE!!!}INTRE BLOCUL PS1D SI STADIONUL OTELUL! CA NE SDRUNCINA SI NE TRZIM IN FUNDUL PAMANTULUI CIRCULAND SI PRIN FATA SI PRIN SPATE MII DE MASINI ZILNIC!!
    6
    8
    Raportează
  • postat de Mickey Mouse
    Miercuri, 24 Septembrie 2014 09:03
    5.13.215.***
    Pai deh,daca avem numai conducatori extraordinari in fruntea primariei si a politiei,ne intereseaza un tunel pe sub Dunare dar nu suntem in stare sa controlam traficul in oras.Stan s-a aruncat la proiecte atat de mari ca nu-i mai sta gandul la grijile ordinare,motivatia fiind simpla:unde sunt multi bani la mijloc si tunurile sunt pe masura.Politia inchide ochii inclusiv la masinile parcate aiurea in intersectia de la Papadie, sa nu deranjeze vreunul cu oua grele din Tribunal,chit ca este intersectia cea mai aglomerata din oras,ii lasa in pace pe motociclistii care se dau in stamba pe strazile Galatiului si-si ambaleaza la maxim motoarele la ore nepotrivite si in locuri unde s-au petrecut accidente soldate cu morti,si tot din cauza ca sunt fie copii de bani gata fie smecheri cu functii.Cate accidente nocturne nu se petrec noaptea in oras,insa interlopii stiu ca in primul rand trebuie sa-si scoata numerele de la masina si sa pregateasca repede spaga pt politai.Chit ca nu sunt raportate iti dai seama dupa sirenele masinilor de salvare si descarcerare care se aud noapte de noapte prin oras.Intrun cuvant o debandada demna de Noul Ghetto Galati.
    1
    10
    Raportează
  • postat de xxx
    Miercuri, 24 Septembrie 2014 08:27
    193.230.156.***
    studiati toate contractele de sponsorizare incheiate de primarele nostru iubit (de-i-ei Domnul viata lunga, 3 zile cu aia de alaltaieri, vorba lu' Creanga). studiati de unde au venit banii pt concertul lui Michael Bolton.....si alte multe aspecte din astea, dragalase tare de tot! o sa va placa.....
    4
    15
    Raportează
  • postat de paraplegicul
    Miercuri, 24 Septembrie 2014 08:23
    92.80.147.***
    E bine ca se implica Prefectul in chestiunea asta care tine de Primar. Primarul e bun pentru organizarea de paranghelii pe bani publici!!!
    4
    21
    Raportează
  • postat de Jean Valjean
    Miercuri, 24 Septembrie 2014 08:12
    193.230.156.***
    Haosul rutier.....e atat de mult de spus despre asta incat aproape ca nu are rost....vina se imparte intre primarie, politia rutiera, soferi si pietoni....fiecare are scuza lui, fiecare are acuzele lui (de exemplu, aseara, in spatele scolii 28, un nene sofer dadea cu spatele si i se parea normal ca toata lumea sa il astepte pe el sa incalce toate regulile de circulatie-mersul cu spatele pe o distanta mai mare de 50 metri, neacordare de prioritate la trecerea de pietoni, etc, si aspecte ca acesta contribuie la alimentarea haosului, nu credeti?). intrebarea este: NE APUCAM ODATA DE TREABA SI REZOLVAM PROBLEMA, SAU ASTEPTAM SA VINA RUSII PESTE NOI, SA NE-O REZOLVE EI? CA NE ACOPERIM CU UN RAHAT VESNIC IN FELUL ASTA....
    0
    16
    Raportează
  • postat de Chinezul
    Miercuri, 24 Septembrie 2014 06:34
    92.82.178.***
    ,,Haosul rutier" din Galati este generat in mare masura de modernizarea strazii Traian ce are la baza un proiect ce rezolva ,,retelele de utilitati'' (canalizare,apa potabila, gaze, termice,comunicatii,etc) si partea rutiera a strazii Traian ce cuprinde infrastructura strazii pe o anumita portiune si suprastructura strazii ce cuprinde schimbarea sinelor de tramvai si asfaltarea pe segmentul Piata 30 Decembrie-Metro. Proiectul este pus in executie secvential, participand multe firme de constructii, fiecare avand probleme cu retelele de apa si canalizare existente si pe care SC Apa-Canal le gestioneaza destul de greu. Avand in vedere multitudinea problemelor aparute si lipsa unui ,,cap limpede" cu experienta pe santier, din partea primariei, pentru coordonare si executie rapida, pe tronsoane, in ordinea functionalitatii, incepand cu intersectia strazii Traian-Tecuci spre str. Eroilor, tronson ce ar fi rezolvat circulatia auto in zona pietii centrale, s-a atacat lucrarile dupa bunul plac. Interesand este ca persoana care putea tine sub control aceasta investitie a fost demisa, a se citi supusa ,,evaluarii"!!!!!
    1
    15
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.