PRIMĂRIA GALAŢI a scos la licitaţie TUNELURILE RUTIERE PE SUB DUNĂRE. Cât COSTĂ contractul (FOTO)

PRIMĂRIA GALAŢI a scos la licitaţie TUNELURILE RUTIERE PE SUB DUNĂRE. Cât COSTĂ contractul (FOTO)
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Până pe 9 aprilie 2015, ora 16,00, Primăria Galaţi aşteaptă ofertele companiilor dornice să se implice în subtraversarea Dunării


Licitaţia privind subtraversarea Dunării a fost lansată ieri pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice. Conform titlului contractului, Primăria are nevoie de servicii de asistenţă şi consultanţă tehnică, economico-financiară şi juridică pentru pregătirea şi derularea procedurii de atribuire a contractului de finanţare cu implicarea sectorului privat şi/sau a fondurilor europene pentru proiectul „Tuneluri rutiere subtraversare Dunăre Galaţi – Brătianu”.

Ce se vrea

Potrivit documentelor, obiectivul contractului este de a furniza Primăriei soluţia optimă pentru realizarea a două tuneluri, fiecare cu două benzi pe sens, care să facă legătura între municipiul Galaţi (cu legătură rutieră la drumul DN 2B-E78-E584) şi malul drept al Dunării, în localitatea Brătianu, judeţul Tulcea (cu legătură rutieră la DN22E). „Lungimea estimată a tunelurilor este cuprinsă între intervalul 1,5 şi 2 km fiecare. Viteza de circulaţie prin tunel va fi de 80 km/oră. Fiecare tunel va asigura circulaţia rutieră pe două benzi, cu asigurarea condiţiilor de intervenţie în caz de urgenţă, conform normelor în vigoare”, se arată în documente.

Ofertanţii trebuie să îndeplinească o serie întreagă de condiţii obligatorii privind experienţa în prestarea de servicii în domeniul infrastructurii subterane de transport, deţinerea unor echipamente şi a unor specialişti. Criteriul de atribuire îl constituie oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic, fiind luate în calcul valoarea ofertei, termenul de execuţie şi componenta tehnică.

Plata, pe etape

Valoarea estimată, fără TVA, a contractului licitat, este de 22.089.500 de lei, adică cinci milioane de euro. Însă câştigătorul nu va primi toţi banii deodată. Pentru Etapa I a contractului, care presupune analiza oportunităţii investiţiei, va primi maxim 20 la sută din preţul contractului, adică maxim un milion de euro. Concret, Etapa I presupune actualizarea studiului de pre-fezabilitate existent, realizarea de studii geotehnice şi hidrologice, topografice, de trafic, de impact de mediu, analiza juridică a posibilităţilor de implementare a proiectului şi inventarierea modalităţilor practice de finanţare a proiectului şi a disponibilităţii surselor de finanţare şi a investitorilor.

Dacă, în urma analizei, va fi identificată oportunitatea finanţării proiectului de tunel cu aportul sectorului privat, printr-un contract de concesiune se va trece la Etapa a II-a, care implică elaborarea studiului de fezabilitate şi elaborarea documentelor de selecţie şi evaluare a partenerului privat sau a tuturor documentaţiilor necesare accesării soluţiilor alternative de finanţare. Pentru această etapă, Primăria va mai plăti maxim 30 la sută din preţul contractului.

Restul banilor va fi plătit abia după Etapa a III-a, care va consta fie în efectuarea selecţiei partenerului privat şi semnarea contractului, fie în asistenţă la obţinerea finanţării din fonduri publice.

Cât va dura?

Data limită de evaluare a ofertelor este de 5 mai 2015 ora 18,00. Durata contractului este de 24 de luni, începând de la data atribuirii contractului. Pentru finalizarea primei etape, cea în care se decide oportunitatea tunelurilor, Primăria consideră că şase luni ajung. Asta înseamnă că, dacă nu vor fi impedimente, la finele anului, Primăria ar trebui să plătească maxim 4,4 milioane de lei, în condiţiile în care, în buget, sunt prinse doar 750.000 de lei pentru studiul de fezabilitate al tunelurilor.


CITEŞTE ŞI: TUNELUL PE SUB DUNĂRE, cel mai IMPORTANT proiect pentru Galaţi

Citit 9840 ori Ultima modificare Joi, 19 Februarie 2015 19:34

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.